7 کفش مناسب دوران بارداری و نکاتی که باید در هنگام خرید آن بدانید

کفش مناسب در دوران بارداری

7کفش مناسب دوران بارداری و نکاتی که لازم است در هنگام خرید کفش بارداری بدانید.

دوران بارداری شیرین‌ترین و در عین حال سخت‌ترین دورانی است که هر بانویی با جان ودل پذیرای آن است تا پس از سپری کردن آن بتواند حس خوب مادر شدن را تجربه کند. این دوران علاوه بر شیرینی‌هایش، سختی‌ها و مشقات خود را دارد. افزایش وزن، تغییر سایز و ورم در قسمت‌های مختلف بدن جز تغییرات پیش‌روست که می‌تواند فشارهای زیادی را برروی مادران وارد و منجر به درد و آسیب به نواحی مختلف بدن شود.
بدنبال تغییر فرم و سایز بدن در ماه‌های بارداری پوشیدن لباس‌های قبلی امکان پذیر نیست و پاها نیز از این امر مستثنا نیستند. پا قلب دوم هر انسانیست و انتخاب کفش مناسب در دوران بارداری علاوه بر فراهم آوردن راحتی هر خانم باردار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری وکاهش آسیب‌های وارده به ستون فقرات، زانوها و ساق‌های پا می‌شود.با رعایت نکاتی ساده می‌توان کفش مناسب دوران حاملگی را انتخاب کرد و ما در بانک کفش در خدمت شما مادران دوست داشتنی هستیم تا بتوانیم در انتخاب کفش مناسب شما را راهنمایی نماییم.


کفش مناسب در دوران بارداری باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

اِدم و تورم پا که در ماه‌های پایانی بارداری رخ می‌دهد. همچنان با بزرگ شدن رحم، فشار زیادی برروی رگ‌‌های خونی وارد  و سرعت گردش خون کاهش و در پایین تنه جمع می‌شود.میزان آب بدن مادر در دوران بارداری تغییر نمی کند و این مایعات در مکان‌های نامناسبی جمع شده و منجر به تورم پا می‌گردد. در پی ورم پا در دوران بارداری  استفاده از کفش‌های قبل ممکن نبوده و عملا از ماه‌های سوم به بعد لازم است کفش دیگری را جایگزین کرد. اگر در همان ماه‌های اول اقدام به خرید کفش می‌کنید حتما به این نکته توجه داشته باشید که به مرور ورم پا افزایش و کفش انتخابی تنگ می‌شود، پس بهتر است در هنگام خرید با توجه به بودجه سایز بزرگ تر و استاندارد انتخاب کرد. اما چه نوع کفشی بخریم؟!

کفش طبی زنانه

کفش‌های مناسب در زمان بارداری چیست؟

از جمله کفش‌هایی که می‌توان در دوران بارداری انتخاب کرد:

  1. کفش‌های سبک، راحت و انعطاف پذیر
  2. کفش‌های بدون پاشنه
  3. کفش طبی
  4. صندل زنانه
  5. کفش‌های بدون بند
  6. کفش و کتونی‌های چهار فصل
  7. کتانی زنانه

کفش‌های سبک، راحت و انعطاف پذیر

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید و انتخاب کفش، کفش‌های سبک و راحت می‌باشد تا در هنگام پوشیدن آن مادران احساس راحتی کرده و فشار و سنگینی را برروی پاهای خود نداشته باشند .  

ورم پاها و درد پا در دوران بارداری نیز از مهم ترین مواردی هست که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.و انتخاب کفش‌های انعطاف پذیر و کفش‌های روزمره زنانه می‌تواند کمک شایانی در برابر مواجه با این مورد باشد.
 فراموش نکنید از پوشیدن کفش‌های کاملا تخت پرهیز نمایید.

کفش روزمره زنانه

کفش‌های بدون پاشنه

از بدترین آسیب‌هایی که در طول زندگی هر خانمی به ستون فقرات ممکن است وارد شود، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و مخصوصا کفش‌های پاشنه بلند غیر طبی و استاندارد و یا پاشنه‌های نازک و مدادی می‌باشد. بالاخص اگر از قبل درد سیاتیک داشته باشید، میزان فشار و درد سیاتیک در دوران باداری افزایش می یابد. اگر شما هم جزء افراد ارادتمند به این نوع کفش‌ها هستید، آن را کاملا فراموش و کنار گذارید. پیشنهاد می‌شود در طول زمان بارداری بجای کفش‌های پاشنه‌دار از کفش‌های با لژ یکسره و کفش طبی استفاده کنید.

کفش طبی

بسیاری از افراد به صافی کف پا مبتلا هستند کف پای صاف فشار زیادی را به کف پا، ساق پا و پشت پا وارد می‌کند. در دوران بارداری با افزایش وزنی که برای مادر به همراه دارد، فشار بیشتری برروی پاها ایجاد می شود که باعث کشیدگی تاندون ها می گردد. بدنبال کشیدگی تاندون ها، قوس کف پا نیز از بین رفته و مقدار این فشار و درد به علت افزایش وزن دو‌چندان می گردد. صافی کف پا از جمله مشکلاتی که در دوران بارداری برای مادران ممکن است ایجاد شود و بکارگیری روش های درمانی صافی کف پا در این امر موثر است. اگر به دنبال اکسسوری مناسب برای درمان صافی کف پا یا کاهش درد کف پا خود هستید استفاده از کفی های طبی مخصوص صافی پا را به شما پیشنهاد می کنیم.

از دیگر بیماری هایی که در دوران بارداری شدت بیشتری پیدا می‌کند بیماری خارپشنه است خارپاشنه با رسوب کلسیم در پاشنه پا و رشد استخوان پاشنه پا رخ می‌دهد. افزایش وزن ناگهانی باعث آسیب به بافت‌های کف پا شده و در افرادی که مبتلا به کف پای صاف هستند، احتمال ایجاد خارپاشنه را افزایش می‌یابد. بنابراین اگر شما به خار پاشنه مبتلا هستید بهتر است از کفش مخصوص خارپاشنه استفاده کنید. برای کاهش درد پاشنه در دوران بارداری بهتر است در منزل با پای برهنه قدم بردارید زیرا این امر باعث تشدید درد در ناحیه پاشنه پا می شود استفاده از صندل های خارپاشنه یک روش مناسب برای کاهش درد پاشنه پا در این دوران است.

صندل

صندل می‌تواند از بهترین گزینه‌های پیشنهادی در فصل های بهار و تابستان باشد. در دوران بارداری با توجه به افزایش وزن، دمای بدن نیز افزایش می‌یابد و این افزایش دما در ماه‌های گرم سال دو چندان شده و استفاده از صندل زنانه کمک شایانی در مقابله با گرما باشد.

صندل زنانه

کفش‌های بدون پاشنه

بستن بند کفش‌ها مستلزم خم شدن و یا نشستن در هنگام پوشیدن کفش بوده و چون در زمان بارداری خم شدن سخت و دشوار می‌باشد، از خرید این نوع کفش‌ها پرهیز کنید تا از فشارهای وارده شده به خود و جنین جلوگیری نمایید.

کفش و کتانی‌های چهار فصل

چه بخش عمده بارداری شما در فصول گرم باشد و چه در فصول سرد، کفش‌های چهار فصل از بهترین گزینه‌های موجود می‌باشد.  مهم ترین فاکتوری که در کفش‌های چهار فصل که هم در نوع کفش و کتانی در بازار موجود می‌باشند این است که علاوه بر راحتی و انعطاف پذیری، در ماه‌های گرم سال جریان هوا را از خود عبور داده و مانع از تعریق پا می شود و در فصول سرد سال مانع از ورود آب و هوای سرد به داخل پا می‌شود.

بوت و چکمه

بوت‌های پشمی و چکمه‌های ساق کوتاه و ضدآب، در هوای سرد زمستان و در هنگام بارندگی می‌توانند پاهای شما را گرم نگه دارند و در هنگام بارندگی‌های شدید مانع از ورود آب به داخل کفش شود. در هنگام خرید بوت و چکمه دقت کنید که دارای آج باشندتا از سر‌خوردن شما جلوگیری کنند.

کتانی

اگر اهل پیاده روی و ورزش هستید، پوشیدن کتانی و کفش ورزشی زنانه را فراموش نکنید. در هنگام خرید کتانی صرفا به دنبال ظاهر زیبا و قیمت پایین آن نباشید، چرا که آنها تمامی استاندارد‌های لازم را ندارند. چه در زمان بارداری و چه در زمان‌های غیربارداری سعی کنید کتانی‌هایی را انتخاب کنید که دارای ویژگی‌های زیر باشند.

کفش ورزشی زنانه

  • از نمایندگی‌ها و کفش فروشی‌های معتبر خریداری کنید
  • سبک و راحت باشند
  • هوا به آسانی در آن جریان داشته باشند
  • پنجه‌های پا در آنها راحت باشند.

و خانم‌های باردار حتما این نکته را در نظر داشته باشند که:

  • کتانی حتما بدون بند باشد تا به راحتی آن را بپوشند.

در صورت رعایت موارد بالا و داشتن درد در پا، ماساژ کف پا می تواند به کاهش درد مفاصل موثر باشد.

بیشتر بدانید: آموزش ماساژ پا

کلام آخر:

ماه‌های بارداری از حساس ترین دورانی است که می‌تواند فشارها و آسیب‌های کمابیش جبران ناپذیری را به اندام‌های مادران وارد کند. پوشش و کفش مناسب در دوران بارداری می‌تواند تا حد زیادی از این آسیب‌ها پیشگیری نماید. فراموش نکنید که قبل از سلامت نوزاد، سلامت خودتان در اولویت قرار دارد تا بتوانید به خوبی این دوران شیرین را سپری و نوزاد خود را در آغوش بگیرید. کودک زیبا و سالم نیاز به مادری سالم دارد.خودتان را دوست داشته باشید و به سلامت و زیبایی خود اهمیت دهید.

منبع:

babycenter.com/pergnancy shoes

 

 

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر