دمپایی و انواع دمپایی: چرا از دمپایی استفاده می‌کنیم؟

دمپایی: انواع دمپایی و مدل های آن

دمپایی و انواع دمپایی: دمپایی چیست؟ 

دمپایی نوعی پای افزار یا به اصطلاح پاپوش است که معمولا نرم و سبک ساخته می‌شود و برای محافظت از پا دربرابر عوامل آسیب‌زا و آلودگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پاپوش در گذشته فقط در محیط خانه استفاده می‌شد اما امروزه علاوه‌بر استفاده در منزل، در محیط‌های دیگر نیز کاربرد دارد. برای مثال می‌توان به استفاده کارمندان در محیط کار اشاره کرد. دمپایی بسته به مکان استفاده، انواع و مدل‌های مختلفی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. 

برای مشاهده جزییات و خرید دمپایی پایون مدل بارسلون کلیک کنید.

چرا از دمپایی استفاده می‌کنیم؟ 

اولین هدف در استفاده از انواع دمپایی، محافظت از پا در برابر عوامل آسیب‌زا است. این مواد در محیط‌های مختلف، متفاوت است و همین امر نیاز افراد را به انواع دمپایی تقویت می‌کند. برای مثال دمپایی روفرشی برای گرم نگهداشتن پا و یا جلوگیری از پوسته پوسته شدن کف پا مورد استفاده قرار می‌گیرد درحالی که دمپایی استخری برای تمرین شنا ساخته شده و باید ویژگی‌های متفاوتی از جمله ضد آب بودن و عدم لغزندگی را دارا باشد. 

دمپایی روبسته بچگانه

بسته به محیطی که در آن قرار می‌گیرید و همچنین عواملی که ممکن است خطری برای پای شما ایجاد کند، می‌توانید انواع دمپایی مناسب خود را مطابق سلیقه خود انتخاب کنید. 

 دمپایی مردانه

معرفی انواع دمپایی و کاربردهای متفاوت آن

همانطور که قبلا اشاره شد، دمپایی انواع مختلفی دارد که بر اساس کاربردهای متفاوت آن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع دمپایی می‌تواند از جنس‌های متفاوتی ساخته شود. برای مثال می‌توانید برای یک دمپایی روفرشی، جنس چرمی را برای خود انتخاب کنید و شاید دوست داشته باشید که یک دمپایی روفرشی پلاستیکی بپوشید! این به سلیقه شما بستگی دارد که کدام مدل دمپایی را می‌پسندید و با کدام یک راحت‌تر هستید! 

دمپایی چرم سبز

در ادامه این مقاله انواع دمپایی و مدل‌های آن را معرفی خواهیم کرد.

 دمپایی زنانه

انواع دمپایی‌های رایج عبارت‌اند از:

دمپایی طبی 

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین نوع از انواع دمپایی، دمپایی طبی است. این مدل دمپایی به خصوص مورد استفاده کسانی است که مدت زمان زیادی از دمپایی استفاده می‌کنند و نگران تاثیرات منفی دمپایی‌های غیر استاندارد بر سلامت پا، کمر و ستون فقرات خود هستند. این نوع دمپایی‌، حتی به بهبود برخی از بیماری‌ها از جمله کمر درد، پا درد، کف پای صاف و خارپاشنه کمک می‌کند.

دمپایی طبی سبز

نکته مهمی که در هنگام خرید دمپایی طبی باید حتما به آن توجه داشت این است که توجه به زیبایی آن، مانع از بررسی استاندارد بودن آن نشود. چرا که دمپایی‌های زیادی در بازار وجود دارد که بسیار زیبا و ظاهرا طبی هستند اما استاندارهای اصلی یک دمپایی طبی اصلا در این مدل دمپایی رعایت نشده و می‌تواند در استفاده طولانی مدت، آسیب‎های جدی و جبران ناپذیری به استفاده کننده وارد کند. 

 دمپایی طبی زنانه

تفاوت اصلی دمپایی طبی و معمولی 

برای خرید یک دمپایی طبی باید توجه داشت که تفاوت اصلی یک دمپایی طبی و یک دمپایی معمولی، در زیره دمپایی است. کف این مدل دمپایی نباید از جنس چوب یا ام دی اف و موارد سفتی مثل این‌ها باشد. چرا که این مواد خاصیت الاستیکی ندارند. از طرفی هم نباید آن قدر نرم و شل باشد که در مدت زمان کم، با تحمل وزن بدن، پاره شود و از بین برود؛ بنابراین دمپایی طبی انتخاب شده از بین انواع دمپایی، باید دارای خاصیت انعطاف‌پذیری مناسب باشد.

دمپایی طبی زنانه

1. قوس کفی

علاوه‌بر موارد ذکر شده، دمپایی طبی باید قوس پا را به‌خوبی پوشش دهد و آن را خالی نگذارد. بنابراین هر یک از بیمارانی که نحوه درمان‌شان استفاده از دمپایی طبی است، باید سعی کنند برای تهیه دمپایی مناسب خود، قالب‌گیری از پا را انجام دهند تا بهبود آن‌ها سریع‌تر انجام بگیرد. درصورتی که این امکان برای فرد وجود ندارد، بهتر است مدلی را انتخاب کند که بیشترین تناسب را با بیماری و کف پای خود داشته باشد.

دمپایی طبی اصل

2. وزن دمپایی طبی

معیار دیگر در انتخاب دمپایی طبی، وزن آن است. این نوع دمپایی باید علاوه‌بر داشتن کفی مناسب، وزن کمی نیز داشته باشد تا به بهبود گردش خون کمک کند. هرچند که مدل‌هایی که رویه سنگینی دارند، زیباتر هستند، اما انتخاب یک مدل سبک‌تر برای درمان بیماری شما و یا استفاده طولانی مدت شما از دمپایی طبی، گزینه‌ مناسب‌تری خواهد بود. 

دمپایی طبی

3. لُژ یا پاشنه دمپایی طبی

برخلاف تصور بسیاری از افراد، دمپایی طبی به هیچ وجه نباید بدون پاشنه و تخت باشد. چرا که استفاده از دمپایی‌های تخت، به دلیل عدم رعایت فرم کف‌ پا در آن‌ها، نه تنها به بهبود بیماری‌ها کمک نمی‌کند، بلکه عامل اصلی بسیاری از بیماری‌های ناحیه پا و کمر به حساب می‌آیند. بنابراین یک دمپایی طبی مناسب، علاوه‌بر دارا بودن ویژگی‌هایی از جمله قوس مناسب، بین 1.5 تا 4 سانتی متر لژ هم دارد.

دمپایی تخت

دمپایی مجلسی 

این نوع دمپایی همان‌طور که از نام آن پیداست، مناسب مجالس مختلف است و بیشتر در بین خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دمپایی مجلسی مدل‌های مختلفی دارد و برای هر نوع سبک و سلیقه‌ای، مدل‌های جذابی از آن تولید می‌شود. خانم‌ها اغلب برای شیک‌پوشی و زیباتر دیده شدن، از این نوع دمپایی استفاده می‌کنند و بیشتر تمایل دارند برای مجالس خود، یک مدل دمپایی پاشنه‌دار بپوشند تا علاوه‌بر زیبایی، به قدبلندتر دیده شدن آن‌ها نیز کمک کند. 

دمپایی مجلسی سبز

مدل دمپایی مجلسی، بینهایت زیاد است؛ تاجایی که دسته‌بندی و معرفی همه آن‌ها تقریبا غیر ممکن و از حوصله خارج است؛ بنابراین در این‌جا به یک دسته‌بندی کلی از آن می‌پردازیم و از معرفی موردی آن صرف نظر می‌کنیم.

-دمپایی مجلسی لژدار

یکی از زیباترین مدل‌های دمپایی مجلسی، مدل دمپایی لژدار است. این مدل که بیشتر مناسب مجالس عروسی است، با دارا بودن پاشنه‌ی بلند، مورد پسند اغلب خانم‌هاست و درطرح‌ها و رنگ‌های بی‌نظیر و متنوعی تولید می‌شود. در انتخاب یک مدل دمپایی مجلسی هیچ محدودیتی وجود ندارد. چراکه طرح‌ها و مدل‌های آن بی‌نهایت متنوع‌اند.

دمپایی لژدار

-دمپایی مجلسی پاشنه‌دار

همان‌طور که گفته شد، مدل دمپایی مجلسی پاشنه‌دار مورد پسند اغلب خانم‌هاست و به خوبی از آن استقبال می‌شود. تفاوتی که این مدل دمپایی با مدل دمپایی لژدار دارد، در نوع پاشنه است. پاشنه دمپایی لژدار در تمامی کف آن، یکسره و پیوسته است اما در این مدل، پاشنه از بقیه کف جداست. در این مدل دمپایی نیز طرح‌های زیبا و متنوعی وجود دارد و مناسب مراسم عروسی است. 

دمپایی پاشنه دار

-دمپایی مجلسی تخت

مدل دمپایی تخت، به مدلی گفته می‌شود که هیچ‌گونه پاشنه‌ای ندارد. برای تزئین این دمپایی معمولا از یک گل نسبتا بزرگ در وسط رویه آن استفاده می‌کنند اما طرح‌های دیگری هم وجود دارد که متفاوت از این طرح است. برای مثال مدل‌های سنگدوزی شده یکی از این مدل‌هاست که در ادامه به آن پرداخته شده است. 

دمپایی مجلسی تخت

-دمپایی مجلسی سنگدوزی شده

این مدل دمپایی، بیشتر ایده گرفته از طرح‌های سنتی و اصیل است اما مدل‌های غیر سنتی نیز در آن‌ها به وفور دیده می‌شود. در طرح‌های این مدل دمپایی، مدل مرواریدکاری، شیشه‌کاری‌های جدید و به‌روز، استفاده از قطعات براق رنگی و مواردی از این دست دیده می‌شود که در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلف، زیبایی خاصی ایجاد کرده‌اند. مدل دمپایی سنگ‌دوزی یا سنگ‌کاری شده، در انواع تخت، لژدار، پاشنه‌دار، جلوبسته و جلوباز تولید می‌شود. 

دمپایی مجلسی سنگدوزی

دمپایی روفرشی

یکی از پراستفاده‌ترین انواع دمپایی، دمپایی روفرشی است که تقریبا مورد استفاده همه مردم است. برای افرادی که معمولا بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذرانند، انتخاب این نوع دمپایی اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چراکه به‌طور مستقیم با سلامتی افراد در ارتباط است.

دمپایی روفرشی

دمپایی روفرشی انواع و مدل‌های مختلفی دارد و لازم است هر فرد نوع و مدل دمپایی مناسب خود را انتخاب و خریداری کند. برای مثال افرادی که دچار بیماری‌های ستون فقرات، پا و کمر و مواردی از این دست هستند، بهتر است از مدل دمپایی روفرشی طبی استفاده کنند. در ادامه به بررسی انواع دمپایی روفرشی خواهیم پرداخت.

دمپایی روفرشی تخت

-دمپایی روفرشی لمه

این مدل دمپایی ظاهری بسیار زیبا و شیک دارد و به دلیل طراحی براق و اکلیل‌دار، به آن لمه می‌گویند و درحقیقت جنس این دمپایی از پارچه لمه نیست. مدل دمپایی لمه مختلف است و انواع جلوبسته، پاشنه‌دار، مرواریددوزی شده و ... را شامل می‌شود.

دمپایی لمه

-دمپایی روفرشی کنفی

مدل دمپایی کنفی، به دلیل طبیعی بودن الیاف آن، گزینه مناسبی برای افرادی است که به دنبال اجناس مرغوب و طبیعی هستند. این مدل دمپایی سبک و زیبا بوده و همچنین به دلیل متریال منحصر به فردی که دارد، برای استفاده در فصول گرم سال بسیار مناسب است و با ظاهری سنی و جذاب، در طرح‌های متنوعی تولید می‌شود. 

دمپایی مجلسی دخترانه

-دمپایی روفرشی لی

یکی دیگر از انواع دمپایی، دمپایی لی است که از جنس پارچه لی تهیه شده و بیشتر به صورت دست‌دوز است. این مدل دمپایی نیز طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی دارد که با دیدن آن، حتما یکی از آن را انتخاب خواهید کرد. 

دمپایی لی

-دمپایی روفرشی خزدار

مدل دمپایی خزدار یا پشمالو، نوع جدیدی از دمپایی است که با دارا بودن خز در قسمت کفی و رویه، برای فصول سرد سال بسیار مناسب است. این دمپایی جالب و فانتزی، اگرچه بیشتر مورد پسند کودکان  است، اما مورد استفاده تمامی سنین قرار گرفته است. مدل دمپایی خزدار، تخت و بدون پاشنه بوده و در دو نوع جلوبسته و جلوباز تولید می‌شود. در مدل جلو بسته، طرح‌هایی از شکل حیوانات مختلف، بیشتر مورد پسند قرار گرفته است. 

دمپایی خزدار

-دمپایی روفرشی گیوه‌ای 

این طرح سنتی شیک و زیبا، یادآور اصالت طرح‌های ایرانی است و با دست دوخته می‌شود. از ویژگی‌های آن می‌توان به خنک بودن در فصل‌های گرم سال و همچنین رفع بوی بد پا اشاره کرد و همین امر موجب شده این مدل دمپایی روفرشی، در بین انواع دمپایی بی‌نظیر باشد. اگرچه این مدل دمپایی غالبا به صورت جلوبسته تولید می‌شود، اما دارای مدل‌های جلوباز هم می‌باشد. طرح‌ها و رنگ‌های دمپایی روفرشی گیوه‌ای بسیار زیبا، متنوع و خیره کننده است. 

دمپایی گیوه

-دمپایی روفرشی بافتنی

یکی دیگر از انواع دمپایی، مدل بافتنی است که با انواع میل و قلاب بافتنی بافته می‌شود. تنوع طرح و رنگ در این مدل دمپایی آنچنان گسترده است که حتی مشکل پسندها هم مشکلی برای انتخاب آن نخواهند داشت. اگر شما هم جزو این افراد هستید و هیچ یک از این طرح‌ها شما را راضی نمی‌کند، (که البته محال ممکن است چرا که طرح‌های آن فراتر از حد تصور است) هیچ نگران نباشید! شما می‌توانید خودتان دست به کار شوید و دمپایی دلخواهتان را با هر طرح و رنگی که می‌خواهید ببافید! 

دمپایی بافتنی

دمپایی انگشتی

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به دنبال یک ظاهر اسپرت می‌گردند و یا گرمای تابستان بیش از اندازه شما را کلافه می‌کند، بهترین پیشنهاد برای شما، استفاده از دمپایی انگشتی است. دمپایی انگشتی در مدل‌ها، طرح‌ها و با متریال مختلفی ساخته می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به چرمی، پلاستیکی و ابری اشاره کرد. همچنین این نوع دمپایی، مدل مجلسی را نیز داراست. 

دمپایی انگشتی

دمپایی پلاستیکی

دمپایی پلاستیکی به دلیل نفتی بودن جنس آن، یکی از بادوام‌ترین انواع دمپایی به شمار می‌رود که حتی درصورت شست‌شوی زیاد، باز هم به راحتی پاره نمی‌شود. به همین دلیل از این نوع دمپایی می‌توان به راحتی در سرویس بهداشتی و حمام استفاده کرد. البته استفاده از دمپایی پلاستیکی مختص حمام و سرویس بهداشتی نیست، بلکه مدل‌های زیباتر آن را می‌توانید به خوبی با شلوار جین یا کتان ست کنید و در بیرون از منزل بپوشید. 

کاربرد این مدل دمپایی امروزه بیشتر از قبل شده است. در بیمارستان‌ها، هتل‌ها، استخر و حتی برای دویدن از این دمپایی استفاده می‌شود و به دلیل اصطکاک خوبی که دارد، مانع از سرخوردن و زمین خوردن شما می‌شود. 

طرح‌ها و مدل‌های این دمپایی آن قدر متنوع است که حتی می‌توان از برخی مدل‌های آن به عنوان دمپایی مجلسی نیز استفاده کرد. 

دمپایی پلاستیکی

دمپایی چرم 

چرم یکی از متریال‌های طبیعی است که از پوست برخی حیوانات نظیر گاو و گوسفند به دست می‌آید. از ویژگی‌های چرم می‌توان به زیبایی، دوام و خواص درمانی آن اشاره کرد. یکی از محصولات چرمی، انواع دمپایی است که مورد توجه افراد شیک‌پوش قرار دارد. این مدل دمپایی با دارا بودن وزن کم و قوس مناسب در کف دمپایی، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. 

دمپایی چرم

از انواع دمپایی چرم می‌توان به مدل‌های جلوبسته و انگشتی اشاره کرد. در گذشته کفش و دمپایی چرم عمتا در رنگ‌های قرمز، قهوه‌ای و زرد دیده می‌شد اما امروزه دیگر محدودیتی در رنگ وجود ندارد و شما می‌توانید رنگ‌های مختلفی از دمپایی چرمی را در بازار مشاهده و خریداری نمایید. 
از ویژگی‌های محصولات و دمپایی چرمی می‌توان به تنفس‌پذیری، فصلی نبودن محصولات، انعطاف‌پذیری، مقاومت در برابر ضربه، حرارت و کشش، سازگاری با محیط و شیک بودن آن اشاره کرد. 

دمپایی چرم

دمپایی استخری

یکی دیگر از انواع دمپایی که کاربرد زیادی برای جوانان دارد، دمپایی استخری است. اگر تصمیم به یادگیری ورزش هیجان‌انگیز شنا دارید، بهتر است در هنگام خرید لباس شنا، دمپایی مناسب آن را هم در نظر داشته باشید. چرا که خطر سرخوردن در محیط استخر، همواره شما را تهدید می‌کند. برای تهیه دمپایی استخری مناسب، لازم است ابتدا ویژگی‌های یک دمپایی استخری خوب را بشناسید تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. 

دمپایی استخری

1. ضد آب باشد.

اگر دمپایی استخری شما ضد آب نباشد، باعث جذب آب به بافت دمپایی شده و در هنگام خیس شدن در محیط  استخر، وزن آن افزایش می‌یابد و موجب خستگی بیشتر شما در هنگام رفت و آمد می‌شود. از طرفی نفوذ آب به داخل دمپایی از عمر مفید آن می‌کاهد و شما مجبورید در مدت زمان کمتری، یک دمپایی استخری جدید تهیه کنید و این از نظر اقتصادی برای شما به‌صرفه نیست. 

2. از سر خوردن جلوگیری کند.

تصور کنید وقتی از استخر بیرون آمده‌اید و همه جا خیس است، ناگهان سر بخورید و ... . این تنها یک تصور نیست بلکه ممکن است اتفاق بیفتد. اگر دمپایی استخری شما استاندارد نباشد و اصطکاک لازم را نداشته باشد نمی‌تواند مانع از سرخوردن شما شود و شما را به خطر می‌اندازد. یکی از این استانداردها، عاج‌دار بودن دمپایی است که مانند یک ترمز، مانع از سرخوردن شما شده و شما را روی سطح زمین نگه‌ می‌دارد. پس بهتر است در هنگام خرید دمپایی استخری، آن را از نظر استانداردهای لازم کاملا بررسی کنید تا در هنگام استفاده، خطری متوجه شما نشود. 

3. سبک وزن باشد.

همان‌طور که می‌دانید، حرکت در آب، سخت‌تر از حرکت در خشکی است. چرا که در آب اصطکاک شما با محیط بیشتر است و از طرفی، خیس شدن نیز حرکت را سخت‌تر می‌کند. اگر دمپایی شما سبک نباشد، کشیدن وزن بدن در آب سخت‎تر نیز می‌شود! به‌علاوه، پس از یک روز هیجان‌انگیز و پر از جنب و جوش در استخر، حالا شما دیگر آنقدر خسته شده‌اید که حتی وزن خودتان را هم به سختی می‌برید. حالا فرض کنید دمپایی شما هم سنگین باشد! این اصلا قابل تحمل نیست. بهترین گزینه این است که در هنگام خرید دمپایی استخری، وزن آن را نیز مد نظر قرار دهید. 

انواع دمپایی استخری:

دمپایی استخری نیز مانند سایر انواع دمپایی، انواع مختلفی دارد که هر کدام ممکن است مناسب افراد خاصی باشد. در ادامه به بررسی انواع دمپایی استخری می‌پردازیم. 

دمپایی استخری

-دمپایی استخری کفشی

این مدل از دمپایی استخری به دلیل حمایت و محافظت از تمام پا، حرکت روی سطوح لغزنده را برای شما راحت می‌کند و مانع از پیچ خوردگی پا و سرخوردن می‌شود. بنابراین می‌تواند دمپایی بسیار ایده‌آلی برای استفاده در استخر باشد.  

دمپایی استخری کفشی

-دمپایی استخری سوراخ‌دار 

این نوع دمپایی استخری، علاوه‌بر مناسب بودن در استخر، مناسب حمام نیز هست؛ چرا که آب به هیچ عنوان در کف آن باقی نمی‌ماند و جریان هوا نیز به راحتی از آن عبور می‌کند. 

دمپایی پلاستیکی سوراخ دار

-دمپایی استخری جلوبسته 

دمپایی استخری جلو بسته در دو نوع کفشی پشت بسته و ساده بدون پشت تولید می‌شود. اگر از نوع کفشی آن استفاده می‌کنید بهتر است متریال استفاده شده در ساخت آن را نیز بشناسید. به این دلیل که اگر از متریال نامرغوب ساخته شده باشد، ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های پوستی و قارچی در ناحیه پای شما شود. چرا که این نوع دمپایی هوا را به خوبی از خود عبور نمی‌دهد. 

دمپایی استخری جلوبسته

-دمپایی استخری انگشتی

اگر به دنبال استفاده از یک دمپایی اسپرت، نرم و البته ترند هستید، بهترین گزینه برای شما، استفاده از دمپایی استخری انگشتی است. البته ممکن است نگران این باشید که چطور با این دمپایی به استخر بروید در حالی که این نوع دمپایی هیچ نوع حفاظتی ایجاد نمی‌کند. باید گفت که جای نگرانی وجود ندارد! چراکه بند این دمپایی طوری ساخته شده که می‌تواند پای شما را در دمپایی فیکس کند و به این راحتی از پا بیرون نیاید. 

دمپایی استخری انگشتی

دمپایی ابری

دمپایی ابری را می‌توان در یک جمله توصیف کرد: منعطف، سبک و نرم. ممکن است این همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید! البته قابلیت شستشو را هم نباید از یاد برد. چون این مدل دمپایی کاملا قابل شستشو است و از این جهت هیچ جای نگرانی وجود ندارد. مدل دمپایی ابری با توجه به شکل آن در محیط‌های مختلفی کاربرد دارد و شما می‌توانید انتخاب کنید که کدام مدل را بخرید و به تبع آن، در کجا استفاده کنید. 

دمپایی ابری

دمپایی حوله‌ای

این دمپایی جلوبسته که از جنس حوله حمام و معمولا با آن ست است، معمولا پس از استحمام مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های آن می‌توان به قابلیت تنفس و قابلیت شستشو اشاره کرد. جنس این مدل دمپایی باید نرم و لطیف باشد و از متریال مرغوب در آن استفاده شده باشد. هرچند در اکثر مدل‌های آن جلوبسته بودن را مشاهده می‌کنید اما این نوع دمپایی مدل جلوباز را هم داراست. 

دمپایی روبسته ست

دمپایی بیرونی

اگرچه در محیط بیرون از خانه اکثر افراد کفش می‌پوشند اما افرادی نیز هستند که به هر دلیل تمایل به پوشیدن کفش ندارند.

دمپایی روبسته مردانه

دمپایی‌های بیرونی در طرح‌های مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام مناسب کار خاصی هستند. همچنین جنس آن‌ها نیز متفاوت است و می‌تواند از چرم، پلاستیک و مواد دیگری که قبلا به آن اشاره کردیم ساخته شوند. بهتر است قبل از خرید مدل دمپایی بیرونی، به نوع کاربردی که از آن انتظار دارید توجه کنید. برای مثال اگر قصد پیاده‌روی با این مدل دمپایی را دارید، بهتر است از مدل بدون پاشنه آن استفاده کنید. یا اگر دوست دارید با دوستانتان مسابقه دو برگذار کنید بهتر است یک دمپایی پلاستیکی بپوشید. 

دمپایی بیرونی مردانه

دمپایی جلوبسته

یکی دیگر از انواع دمپایی که بسیار پرکاربرد نیز هست، دمپایی جلوبسته است. کاربرد این مدل دمپایی از روفرشی تا مجلسی گسترده شده است. بسته به اینکه این مدل دمپایی را در کجا استفاده می‌کنید می‌توانید نوع و جنس‌های مختلفی را انتخاب کنید. مثلا پس از استحمام، شما به یک دمپایی جلوبسته حوله‌ای نیاز دارید درحالی که اگر به یک مهمانی دعوت شده‌اید بهتر است یک دمپایی جلوبسته مجلسی مرواریددوزی شده بپوشید. 

دمپایی روبسته شیک

انواع دمپایی روفرشی جلوبسته می‌تواند از جنس‌های مختلفی نظیر چرم، پلاستیک، ابری، حوله‌ای، گیوه‌ای، خزدار و ... باشد و در مکان‌های خاص خودشان مورد استفاده قرار بگیرد. 

دمپایی روبستهدمپایی روفرشی

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر