دمپایی طبی: 7 ویژگی انواع دمپایی طبی که باید بدانید

دمپایی طبی

انواع دمپایی طبی و 7 ویژگی خاص آن که باید بشناسید

صندل یا دمپایی طبی، یکی از انواع دمپایی است که به منظور محافظت از پا در برابر برخی از بیماری‌ها و یا درمان بیماری به کار می‌رود. این بیماری‌ها عبارت‌اند از: آرتروز، دیابت، بیماری‌های مربوط به کمر و ستون فقرات، بیماری‌های مربوط به پاشنه پا از جمله خارپاشنه و... . با استفاده از این دمپایی می‌توان بدن را در برابر این بیماری‌ها محافظت و یا درمان کرد. 

 

چرا باید از دمپایی طبی استفاده کنیم؟ 

بسیاری از افراد در محیط کار و یا منزل، از دمپایی استفاده می‌کنند. ساعات استفاده از دمپایی برای برخی از افراد ممکن است در شبانه روز، به بیش از 15 ساعت برسد؛ بنابراین اگر از دمپایی مناسبی استفاده نشود، آسیب‌های جدی و متعددی متوجه فرد خواهد شد. 
بدون اغراق، یکی از بهترین انواع دمپایی و شاید بهترین نوع آن، دمپایی طبی است که برای تمامی سنین قابل استفاده است و نه تنها ضرری ندارد، بلکه فواید بسیاری نیز دارد.

از جمله این فواید، می‌توان به درمان بیماری‌های زیر اشاره کرد: 

  1. آرتروز زانو
  2. التهاب فاسیای کف پا و درد زیر پنجه
  3. صافی کف پا
  4. سفتی و درد شست پا
  5. خارپاشنه
  6. تورم عصب
  7. میخچه و پینه
  8. درد زیر پنجه
  9. پینه شست پا

صندل مردانه پاپوک مدل 101 کد 13

336,000 تومان

خرید آنلاین صندل مردانه پاپوک مدل 101 کد 13

درمان سایر بیماری‌ها

بیماری‌های ذکر شده تا اینجا، همگی در ناحیه پا هستند. اما دمپایی طبی فقط برای درمان بیماری‌های ناحیه پا نیست؛ بلکه علاوه‌بر جلوگیری از بیماری‌های یادشده، می‌تواند در بهبود بیماری‌های زیر نیز موثر باشد: 

  1. کمک به بهبود گردش خون در ناحیه پا برای افراد دیابتی
  2. کمک به درمان کمردرد
  3. جلوگیری از آرتروز
  4. جلوگیری از انحرافات در پنجه پا، کمر و ساق پا. 

دمپایی طبی به بهبود و یا جلوگیری از این بیماری‌ها کمک می‌کند، و این در حالی است که بسیاری از افراد به دلیل استفاده طولانی مدت از دمپایی‌های غیر استاندارد، دقیقا به یک یا چند مورد از همین بیماری‌ها دچار می‌شوند. 

بهتر است در هنگام خرید دمپایی طبی، ویژگی‌های آن را به یاد داشته باشید تا دمپایی غیر استاندارد نخرید. پس با ما همراه شوید تا این ویژگی‌ها را به شما معرفی کنیم. 

 

7 ویژگی خاص دمپایی های طبی

برای خرید یک دمپایی طبی مناسب، لازم است ابتدا بدانید آن را برای بهبود کدام بیماری لازم دارید و یا برای جلوگیری از کدام مشکل، قصد خرید یک آن را دارید. 

برای این منظور لازم است ویژگی‌های زیر را مدنظر داشته باشید.  

حمایت از قوس کف پا 

قوس پا مهم‌ترین بخش از ساختار پا است و باید وزن بدن را در موقعیت‌های ایستاده و در هنگام راه‌ رفتن تحمل کند. از این رو دمپایی شما باید بتواند محافظت لازم را از آن داشته باشد؛ در غیر این صورت باعث بروز بیماری‌های متعددی می‌شود. دمپایی طبی با محافظت از قوس پا و ممانعت از صاف شدن آن، باعث جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن بافت‌های کف پا و در نتیجه جلوگیری از آسیب به آن می‌شود.

پاشنه یا لژ 

بسیاری از افراد تصور می‌کنند دمپایی طبی باید کاملا تخت و بدو پن پاشنه باشد تا بتواند به درمان بیماری کمک کند، اما حقیقت عکس این است. این دمپایی به هیچ وجه نباید بدون پاشنه و تخت باشد. چرا که استفاده از دمپایی‌های تخت، به دلیل غیر استاندارد بودن و عدم رعایت فرم کف‌ پا در آن‌ها، نه تنها به بهبود بیماری‌ها کمک نمی‌کند، بلکه عامل اصلی بسیاری از بیماری‌های ناحیه پا و کمر نیز به حساب می‌آیند. یک دمپایی استاندارد، باید بین 1.5 تا 4 سانتی متر لژ داشته باشد.

پهن بودن جلوی دمپایی

یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های دمپایی طبی، پهنای مناسب به خصوص در ناحیه پنجه پاست. این ویژگی باعث می شود پا در هنگام راه رفتن به چپ و راست منحرف نشود و همچنین انگشتان پا روی همدیگر نیفتند و به راحتی در کنار یکدیگر قرار بگیرند. بسیاری از مشکلات ناحیه پا به دلیل عدم رعایت این نکته در طراحی و تولید کفش و دمپایی است. 

دمپایی طبی زنانه سیمرغ مدل رز کد 19

312,000 تومان

خرید آنلاین دمپایی طبی زنانه سیمرغ مدل رز کد 19

ضخامت زیاد

یک صندل یا دمپایی طبی باید دارای لایه‌های حمایتی در کف صندل باشد. انتظار می‌رود که یک دمپایی استاندارد، ضخیم‌تر از یک دمپایی معمولی باشد. با این روش می‌توان دمپایی استاندارد را از غیر استاندارد تشخیص داد. 

رویه انعطاف‌پذیر

رویه دمپایی طبی باید انعطاف‌پذیر باشد و نباید به حدی سفت باشد که در هنگام راه رفتن، کف پای فرد را دچار آزار نماید. 

نرمی

کف داخلی دمپایی طبی و همچنین پاشنه آن باید نرم باشد تا فرد در آن احساس راحتی کند اما نرمی آن نباید به اندازه‌ای باشد که فرم پا را به هم بریزد و یا کمکی به درمان بیماری‌های افراد مبتلا، نداشته باشد. همچنین نرمی بیش از اندازه باعث می‌شود دمپایی بر اثر فشار وزن بدن، در مدت زمان کوتاهی پاره شود و دیگر قابل استفاده نباشد. 
 
کفی مناسب

برای هر یک از بیماری‌های یاد شده در بالا، کفی‌های مخصوصی وجود دارد. فردی که برای درمان یک بیماری خاص از دمپایی طبی استفاده می‌کند باید به این موضوع نیز توجه کند و از خرید کفی غیر مرتبط خودداری نماید. برای مثال فردی که دارای کف پای صاف است باید از یک کفی سفت اما دارای بالشتک استفاده نماید. همچنین زیره کفی باید انعطاف‌پذیر باشد اما سست نباشد. 

 

مزایای دمپایی طبی

علاوه‌بر آنچه درباره کمک به بهبوئ بیماری و جلوگیری از آن به کمک دمپایی طبی گفته شد، این نوع دمپایی مزایای دیگری نیز دارد که عبارت‌اند از:

  1. تنظیم گردش خون
  2. اصلاح فرم پا
  3. کم هزینه بودن نسبت به درمان 
  4. بهبود دردهای مقطعی در کف پا
  5. احساس راحتی در زمان استفاده
  6. هم تراز شدن بدن 
  7. اصلاح مشکلات راه رفتن 

دمپایی طبی دیابتی مردانه آرای مدل سالار کد 03

870,000 تومان

دمپایی طبی دیابتی مردانه آرای مدل سالار کد 03 با زیره پی‌یو

برخی از انواع دمپایی طبی: 

دمپایی طبی بیمارستانی

این نوع دمپایی طبی برای استفاده بیماران حاد به خصوص بیمارانی که درگیر بیماری‌های ناحیه پا و کمر هستند، طراحی و تولید شده است. همچنین مناسب کسانی است که در بیمارستان کار می‌کنند و یا مشغول مراقبت‌های بهداشتی هستند و ساعات زیادی را در این محیط‌ها می‌گذرانند. این افراد برای جلوگیری از بیماری‌هایی که بر اثر زیاد ایستادن و زیاد راه رفتن به وجود می آید، از دمپایی طبی استفاده می‌کنند. 

دمپایی طبی برای افراد مبتلا به قوز شست پا 

این بیماری بیشتر در بزرگسالان و بخصوص بانوان به وجود می‌آید. یکی از روش‌های درمانی که مکمل سایر درمان‌ها است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد، استفاده از کفش و دمپایی مناسب است. دمپایی طبی مناسب درمان قوز شست پا، دارای یک کفی مخصوص است که یه درمان این بیماری کمک می‌کند. 

دمپایی طبی اسپرت

این نوع دمپایی طبی که هم به شکل زنانه و هم مردانه تولید می‌شود، بیشتر برای بیرون رفتن مورد استفاده قرار می‌گیرد و با قابلیت بسته شدن با چسب یا سگک، امکان راه رفتن در بیرون از منزل و محیط کار را نیز به راحتی فراهم می‌کند. شما می‌توانید هر یک از مدل‌های آن را با لباس‌های خود ست کنید. 

دمپایی طبی زنانه آوین مدل new87 کد 11

328,000 تومان

خرید آنلاین دمپایی طبی زنانه آوین مدل new87 کد 11

کلام آخر در باب دمپایی طبی

در این مقاله تلاش کردیم با معرفی انواع دمپایی طبی و ویژگی‌های آن، یک راهنمای جامع برای خرید یک دمپایی خوب ارئه دهیم. انتخاب یک دمپایی مناسب تاثیر مستقیمی روی سلامت پا و ستون فقرات شما دارد؛ بنابراین هنگام خرید آن، به نکات گفته شده توجه کنید تا مناسب‎ترین دمپای طبی را بر اساس سایز، موقعیت و نیاز خودتان تهیه نمایید.

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر