آشنایی با جنس کتانی و انواع آن

تاریخچه کفش‌های کتانی

همان‌طور که می‌دانید پا قلب دوم بدن انسان محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو باید برای سلامتی این عضو مهم کفش خوب انتخاب کرد. یکی از انواع کفش موجود در بازار کتونی است؛ در ادامه به معرفی تاریخچه این کفش و انواع آن می‌پردازیم.

تاریخچه کفش‌های کتانی

باگذشت زمان و پیشرفت صنعت کفش و همچنین نیاز افراد اولین کفش ورزشی یا همان کتانی در سال 1892 وارد بازار شد.

 

بیشتر بدانیم: کفش کتانی چیست؟

کتونی مردانه اهورا مدل 659 کد 215

896,000 تومان

خرید آنلاین کتونی مردانه اهورا مدل 659 کد 215

جنس کتانی

کفش کتونی در انواع کتونی پارچه‌ای، کتونی چرم، کتونی حوله‌ای و... در بازار عرضه شده است که هرکدام کاربرد و عملکرد مختص خود را دارد. در واقع تنوع در رنگ‌بندی، جنس، رنگ و... در کتانی‌ها موجب ایجاد تحول عظیم در صنعت مد و فشن از گذشته تا حال شده است.

مواد تشکیل‌دهنده کفش‌کتانی

همه کفش‌ها از اجزای مختلفی تشکیل‌شده‌اند. از بخش‌های به‌کاررفته در کفش‌ها می‌توان رویه، تخت بیرونی، کفی‌ها، مغزی، توکاری، پاشنه، زیر پاشنه و ساق‌پوش و... را نام برد. رویه کفش‌ها نیز دارای قسمت‌های مختلفی است. این ساختار، پا را در جای خود نگه داشته و مانع از حرکت بالا و پایین یا چپ و راست شدن آن می‌شود. بسته به نوع استفاده و استایل کفش، رویه می‌تواند یکپارچه و یا چندتکه ساخته شود و دارای جنس یکسان یا متفاوت باشد. هر یک از اجزای رویه در کفش‌های ورزشی می‌تواند دارای جنس‌های مختلفی باشد؛ اما بخش اصلی رویه کفش، معمولاً بیشترین قسمتی است که از یک جنس تشکیل می‌شود. در سایر کفش‌ها رویه دارای جنس‌های متفاوتی نیست.

انواع کفش‌

کفش‌ها معمولاً از نظر کاربری به سه دسته اصلیِ کتونی‌های معمولی، ورزشی و صنعتی تقسیم‌بندی می‌شوند.

کتونی های زنانه بانک کفش

همه ی محصولات

خرید آنلاین کفش اسپرت زنانه هامون مدل 685 کد 69

جنس رویه کفش‌ها

جنس رویه و زیره کفش‌ها نیز اغلب باتوجه‌به نوع دسته‌بندی‌ها، مشخص می‌شود؛ در حال حاضر مشهورترین مواد برای رویه کفش‌های کتانی چرم، برزنت، پارچه‌ای، حوله‌ای، جیر و... هستند.

کتونی مردانه بانک کفش

همه محصولات

خرید آنلاین کتانی اسپرت مردانه آپادانا مدل A3 کد 13

جنس رویه کفش‌کتانی

دقت داشته باشید حساسیت در انتخاب مواد استفاده‌شده در رویه کفش‌کتانی چندین برابر است؛ چراکه میزان مقاومت، نرمی و سبکی آن تأثیر زیادی بر فعالیت ورزشی شما دارد.

در ادامه به معرفی سه نوع کتانی حوله‌ای، چرمی و پارچه‌ای می‌پردازیم تا بتوانید کفش متناسب با نیاز خود را خریداری نمایید.

بیشتر بدانیم: کتونی را چطور ست کنیم؟

کتونی مردانه آروین مدل نیوبالانس 730 کد 18

784,000 تومان

خرید آنلاین کتونی مردانه آروین مدل نیوبالانس 730 کد 18

کتانی چرم

کتانی چرم مردانه و کتانی چرم زنانه یکی از پرطرف‌دارترین نوع کتانی موجود در بازار است؛ رویه این کتانی از جنس چرم باکیفیت است و راحتی پای افراد را فراهم و از عرق‌کردن پا در تابستان جلوگیری می‌کند.

این نوع کتانی برای افرادی که به دنبال راحتی و دوام هستند، بسیار مناسب است؛ چرا که چرم در کنار انعطاف‌پذیری از مقاومت بالایی برخوردار است.

کتونی زنانه رامیلا مدل ramila21 کد 217

368,000 تومان

خرید آنلاین کتونی زنانه رامیلا مدل ramila21 کد 217

اگر بخواهیم به مزایای کتانی چرم اشاره کنیم باید بگویم کتونی چرم هوا را به‌راحتی از خود عبور می‌دهد و قابل‌تنفس است؛ همچنین چرم عایق گرما است و دمای پا را در درجه حرارت‌های مختلف تنظیم می‌کند. کتانی چرم مناسب برای استفاده روزانه است نه تمرینات ورزشی.

کتانی ورزشی زنانه s201

نحوه تمیز کردن کتانی چرم

تمیز کردن کفش چرم بسیار راحت است؛ شما می‌توانید با واکس هم رنگ کفش خود یا دستمال چرب خیلی راحت کتونی چرم خود را تمیز کنید.

کتونی مردانه آروین مدل تونیک کد 41

880,000 تومان

خرید آنلاین کتونی مردانه آروین مدل تونیک کد 41

کتانی حوله‌ای

کتانی حوله‌ای در رنگ‌بندی مختلف در بازار تولید و عرضه شده است؛ این نوع کتانی طرف‌دار بسیار زیادی دارد؛ زیرا با هر استایلی به‌راحتی ست می‌شود؛ همچنین تمیزکردن کتانی حوله‌ای بسیار آسان است، برای تمیز کردن کتانی حوله‌ای کافی است آن را در لباسشویی بیندازید همچنین می‌توانید کفش خود را در حمام بشورید و آن را در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

 

کتانی پارچه‌ای

کتانی پارچه‌ای در رنگ‌بندی متفاوت توانسته نظر افراد زیادی را به خود جلب کنید؛ رویه این نوع کتانی از پارچه باکیفیت تشکیل شده است که این موضوع مانع تعرق پا و ایجاد بوی نامطلوب می‌شود؛ زیرا هوا از بین مشک‌های بافت پارچه در جریان است.

همچنین کتانی پارچه‌ای بسیار سبک و راحت هستند و برای استفاده طولانی‌مدت بسیار مناسب است. البته دقت داشته باشید برخی از کتانی‌های پارچه‌ای ضد آب نیستند و در مواجهه با رطوبت، عمرشان کوتاه می‌شود.

خرید آنلاین کتونی مردانه آی تک مدل اسکیچرز کد 18

نحوه شست و شویی کتانی پارچه‌ای

برای شست‌وشو و تمیز کردن کتانی پارچه‌ای کافی است آن را در لباس‌شویی بیندازید؛ همچنین می‌توانید کتانی پارچه‌ای خود را در حمام بشوید و آن را در هوای آزاد بگذارید تا خشک شود.

نقش پایداری و محیط‌زیست در طراحی کفش

برندهای مطرح و طراحان کفش‌های کتانی سعی بر این داشته‌اند تا کفشی تولید و در بازار عرضه کنند که در حفاظت از محیط‌زیست و توسعه پایدار نقش داشته باشد. در واقع کفش‌کتانی باید از مواد باکیفیت بالا و بازیافت‌پذیر تولید شده باشد، این گونه هم پا احساس راحتی می‌کند و هم اینکه به محیط‌زیست آسیبی وارد نمی‌شود.

 

کتونی زنانه رامیلا مدل گرین کد 244

368,000 تومان

خرید آنلاین کتونی زنانه رامیلا مدل گرین کد 244

سخن آخر

خب تا اینجای مقاله سعی بر این داشتیم تا شما را با انواع کفش، نوع رویه و خصوصیات انواع کتونی چرم، کتانی پارچه‌ای و حوله‌ای آشنا کنیم.

حالا ممکن است برای شما سؤال پیش بیاید آیا کتانی چرم خیلی زود خراب نمی‌شود یا اینکه این نوع کتانی مناسب برای چه فصلی است؟

در پاسخ به این سؤال باید بگویم اگر از کفش چرم درست مراقبت شود؛ مثلاً اینکه کفش مرتب تمیز شود تا گردوغبار روی آن نشیند این کفش عمر نسبتاً طولانی دارد؛ همچنین کفش چرم مناسب برای محیط‌های رسمی و اداری است، البته برخی کتانی‌های چرم هم مناسب برای فصل زمستان هستند، این گونه زمانی که باران می‌بارد آب به داخل کفش نفوذ نمی‌کند؛ این دیگر بسته به سلیقه شما می‌تواند متفاوت باشد.

یک سؤال پر تکرار دیگر که ممکن است ذهن هر فردی را به خود مشغول کند این است که برای خرید کفش‌کتانی باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

در پاسخ به این سؤال باید بگویم برای خرید کفش‌کتانی باید به چند مؤلفه اصلی دقت کنید.

کتونی مردانه آپادانا مدل فشن کد 01

1,050,000 تومان

خرید آنلاین کتونی مردانه آپادانا مدل فشن کد 01

نکات مهم جهت خرید کتانی

  1. انتخاب کفش سبک
  2. دوخت مناسب
  3. رنگ زیبا و چشم‌نواز
  4. انتخاب کفش متناسب با فرم پا
  5. کیفیت بالا مواد اولیه در تولید کفه، رویه و...
  6. انتخاب کفش‌کتانی نرم و با قابلیت انعطاف‌پذیری بالا
  7. سایز مناسب با پا (کفش نه باید بسیار بزرگ باشد نه بسیار کوچک)
  8. انتخاب کفش با قابلیت تنفس‌پذیری و سازگاری با محیط طبیعی
  9. انتخاب کفش متناسب با آب‌وهوا و نوع فعالیت
  10. و...

با رعایت نکات گفته شده می‌توانید کفش راحتی از فروشگاه بانک کفش خریداری نمایید و سلامت پا، کمر و ستون فقرات خود را تضمین کنید؛ همچنین با خرید کفش باکیفیت از فروشگاه بانک کفش دیگر نگرانی بابت شیوع بیماری‌های قارچی و عفونی برای پاهای خود نداشته باشید چرا که کیفیت کفش‌های این فروشگاه بسیار بالا است و به محیط‌زیست آسیبی وارد نمی‌کند.

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر