تمیز کردن کتونی: راهنمای جامع تمیز کردن کفش کتونی

تمیز کردن کتونی: راهنمای جامع تمیز کردن کفش کتونی

تمیز کردن کفش کتونی؛ چگونه کتونی رو تمیز کنیم؟

برای حفظ استایل کتونی، چند وقت یکبار به سراغ تمیز کردن کتونی خود می‌روید؟ تمیز کردن کفش کتونی همان قدر که نتیجه زیبایی را با خود به همراه دارد دارای چالش‌هایی است که به انجام رسیدنش را کمی سخت می‌کند. اگر شما هم دوست دارید کفش کتونی‌تان همیشه تمیز و زیبا باشد؛ اما با چگونگی درست تمیز کردن کتونی آشنایی ندارید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

با ما با همراه باشید تا مراحل تمیز کردن کفش کتونی را آموخته و با روش ازبین‌بردن بوی آن، تمیز کردن کفش‌های کتونی خاص و مارک آشنا شوید.

فهرست مطالب

تمیز کردن کفش کتونی؛ چگونه کتونی رو تمیز کنیم؟

کتونی را با چه چیزی تمیز کنیم؟

مراحل تمیز کردن کفش کتونی: چگونه کتونی رو تمیز کنیم؟

    - هشت گام برای تمیز کردن کتونی

    - شستن کفش کتونی به‌سادگی درهشت گام؛ چطور کتونی بشوییم؟

    - پنج راه سفید کردن کتونی: برای سفید شدن کتونی چه باید کرد؟

ایجاد جلوه‌ای زیبا با تمیز کردن کتونی

    - موضوع اول: تمیز کردن لژ کتونی؛ چگونه لژ کتونی را سفید کنیم؟

    - موضوع دوم: تمیز کردن بند کتونی؛ چگونه بند کتونی را سفید کنیم؟

    - موضوع سوم: از بین بردن بوی بد کتونی؛ برای از بین بردن بوی بد کتونی چه باید کرد؟

جمع‌بندی

 

کتونی را با چه چیزی تمیز کنیم؟

اولین موضوعی که باید بدانید این است که اصلاً با چه ابزاری باید کفش کتونی را تمیز کرد. شما برای تمیز کردن کفش کتونی خود به یک برس نرم یا مسواک، محلول تمیزکننده، شوینده ملایم مانند صابون برای شستن کفش‌ها و یک حوله تمیز برای خشک‌کردن کتونی احتیاج دارید. دقت کنید که تمیز کردن کتونی با این ابزار به‌مراتب راحت‌تر از شستن آن زیر شیر آب که مستلزم صرف زمان طولانی است می‌باشد.

 

مراحل تمیز کردن کفش کتونی: چگونه کتونی رو تمیز کنیم؟

حال که با ابزارهای لازم برای تمیز کردن کتونی آشنا شدید زمان آن است که میزان کثیفی کشف کتانی خود را بسنجید. گاهی اوقات این کثیفی به حدی است که با تمیز کردن معمولی از بین می‌رود؛ اما گاهی اوقات کفش کتونی به میزانی کثیف، گلی و یا خاکی شده که برای تمیزشدن نیاز به شستن دارد. در ادامه شما را با مراحل شستن، سفید کردن و تمیز کردن کتونی آشنا می‌کنیم.

 

هشت گام برای تمیز کردن کتونی

سختی تمیز کردن کفش کتانی بسته به جنس کفش‌های کتانی، شدت کثیفی یا لکه‌ها و روش‌های تمیز کردن مورداستفاده متفاوت است. بااین‌حال، به‌طورکلی، تمیز کردن کفش‌های کتانی کار سختی نیست و با انجام چند مرحله ساده می‌توان آن را به‌راحتی انجام داد:

  1. با استفاده از یک برس نرم یا پارچه خشک، هرگونه کثیفی یا زباله شل را از کفش‌کتانی پاک کنید.
  2. آب گرم را با مقدار کمی مواد شوینده ملایم یا صابون ظرف‌شویی در یک‌کاسه مخلوط کنید.
  3. یک برس یا اسفنج نرم را در آب‌صابون آغشته کنید و به‌آرامی کفش‌های کتانی را تمیز کنید.
  4. از یک پارچه تمیز و مرطوب برای پاک‌کردن بقایای صابون و هرگونه کثیفی استفاده کنید.
  5. کفش‌های کتانی را با حوله کاغذی یا روزنامه پر کنید تا به آن‌ها کمک کنید شکل خود را حفظ کرده و رطوبت اضافی را جذب کنند.
  6. اجازه دهید کفش کتانی در دمای اتاق در هوا خشک شود و از نور مستقیم خورشید یا منابع گرما خودداری کنید.
  7. پس از خشک‌شدن کامل کفش‌های کتانی، از یک برس جیر یا برس نرم استفاده کنید تا بافت کتانی را احیا کنید.
  8. برای تمیز کردن کتونی سفید، می‌توانید از مخلوط جوش‌شیرین و آب برای ایجاد خمیر استفاده کنید و آن را روی هر لکه سرسختی بمالید. اجازه دهید خمیر چند دقیقه بماند و به کمک یک برس کثیفی باقی‌مانده را پاک کنید و بعد با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.

پیروی از این مراحل به شما کمک می‌کند کفش‌های کتانی خود را به‌راحتی و به طور مؤثر تمیز کنید، درحالی‌که برخی از مواد ممکن است به روش‌ها یا محصولات تمیز کردن خاصی نیاز داشته باشند، اکثر کفش‌های کتانی را می‌توان به‌راحتی با استفاده از مراحل بالا تمیز کرد. با تمیز کردن کتونی و نگهداری منظم می‌توان کفش‌های کتانی را برای مدت طولانی‌تری نو و تازه نگه داشت.

کتونی مردانه آپادانا مدل فشن کد 01

1,050,000 تومان

خرید آنلاین کتونی مردانه آپادانا مدل فشن کد 01

 

شستن کفش کتونی به‌سادگی درهشت گام؛ چطور کتونی بشوییم؟

برای شستن کتونی تنیس یا هر کتونی دیگری می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. بند و کفی کتونی را خارج کنید: این به جلوگیری از گره‌خوردن یا آسیب‌دیدن آنها در طول فرایند شستشو کمک می‌کند.
  2. هر گونه کثیفی یا زباله اضافی را پاک کنید: از یک برس نرم یا یک مسواک قدیمی استفاده کنید تا هرگونه کثیفی شل یا زباله را از سطح کتونی پاک کنید.
  3. یک محلول تمیزکننده آماده کنید: می‌توانید از یک شوینده ملایم مانند صابون ظرف‌شویی یا یک شوینده مخصوص کتونی استفاده کنید. محلول تمیزکننده را با آب گرم در یک سطل یا لگن مخلوط کنید.
  4. کتونی‌ها را خیس کنید: برای شستن و تمیز کردن کتونی، کفش‌های کتونی را در محلول تمیزکننده فروکنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه خیس بخورد.
  5. کتونی‌ها را بشویید: از یک برس نرم یا یک مسواک قدیمی استفاده کنید تا به‌آرامی کتونی را بشویید. به مناطقی که دارای لکه‌های سرسخت یا تجمع کثیفی هستند توجه بیشتری داشته باشید.
  6. کفش‌ها را بشویید: کفش‌های کتونی تنیس را کاملاً با آب تمیز بشویید تا صابون یا کثیفی باقی‌مانده از بین برود.
  7. کفش‌های کتونی را خشک کنید: از یک حوله تمیز برای حذف آب اضافی کفش کتونی تنیس استفاده کنید و در هوای آزاد این کار را انجام دهید.
  8. کفی و بند کفش را دوباره وارد کنید: پس از خشک‌شدن کامل کفش، کفی و بند کفش را دوباره وارد کنید.

 

پنج راه سفید کردن کتونی: برای سفید شدن کتونی چه باید کرد؟

یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در تمیز کردن کتونی، سفید و روشن‌کردن کتونی کثیف شده است. چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای سفید کردن کفش‌های کتانی انجام دهید:

  1. از محلول‌های سفیدکننده استفاده کنید: محصولات زیادی در بازار موجود است که به طور خاص برای سفید کردن کفش‌های کتانی طراحی شده‌اند. این محلول‌ها معمولاً حاوی سفیدکننده یا پراکسید هیدروژن هستند. دستورالعمل‌های روی برچسب را به‌دقت دنبال کنید تا به کتونی‌های ورزشی خود آسیب نرسانید.
  2. از جوش‌شیرین و پراکسید هیدروژن استفاده کنید: می‌توانید برای سفید و تمیز کردن کتونی از مخلوط‌کردن جوش‌شیرین و پراکسید هیدروژن استفاده کنید. برای این کار این دو را با هم مخلوط کرده و خمیری درست کنید که قوام غلیظی داشته باشد. خمیر را با استفاده از مسواک روی کفش‌های کتانی خود بمالید و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند. خمیر را با آب سرد بشویید و اجازه دهید کفش ورزشی شما در هوا خشک شود.
  3. از پاک‌کن جادویی استفاده کنید: پاک‌کن‌های جادویی اسفنج‌های ساینده‌ای هستند که می‌توانند به ازبین‌بردن لکه‌ها و کثیفی کفش‌های کتانی کمک کنند. پاک‌کن جادویی را خیس کنید و به‌آرامی سطح کفش کتونی ورزشی خود را بشویید. مراقب باشید که خیلی محکم مالش ندهید؛ زیرا ممکن است به کتونی آسیب برساند.
  4. از خمیردندان استفاده کنید: مقدار کمی خمیردندان را روی یک مسواک بزنید و سطح کفش ورزشی خود را بشویید. خمیردندان حاوی مواد ساینده ملایمی است که می‌تواند به ازبین‌بردن آلودگی و لکه کمک کند. خمیردندان را با آب سرد بشویید و اجازه دهید کفش ورزشی شما در هوا خشک شود.
  5. آنها را در ماشین لباسشویی بشویید: شستن کتونی در یک دور سرد ماشین لباسشویی به راه‌حل خوبی است اگر کتونی شما قابل شستشو باشد. مقداری جوش‌شیرین یا سرکه را به چرخه شستشو اضافه کنید تا به سفید شدن کفش‌های کتانی شما کمک کند.

با رعایت این نکات در فرایند تمیز کردن کتونی، باید بتوانید کفش‌های کتانی خود را سفید کرده و آن‌ها را به رنگ اصلی خود بازگردانید.

کتونی مردانه آپادانا مدل فشن کد 236

1,050,000 تومان

خرید آنلاین کتونی مردانه آپادانا مدل فشن کد 18

 

ایجاد جلوه‌ای زیبا با تمیز کردن کتونی

تا اینجای کار ابزارهای لازم برای تمیز کردن کفش کتونی را دیدید، با نحوه تمیز کردن و شستن کفش کتونی آشنا شدید و حتی نکات لازم برای تمیز کردن لژ کفش کتونی را یاد گرفتید در ادامه سه موضوع مهم دیگر که در تمیز جلوه‌کردن کفش کتونی بسیار مؤثر هستند را با شما مطرح می‌کنیم:

موضوع اول: تمیز کردن لژ کتونی؛ چگونه لژ کتونی را سفید کنیم؟

یکی از سخت‌ترین قسمت‌های کفش که در تمیز کردن کتونی نباید از آن غافل شویم قسمت لژ کفش کتونی است. لژ کفش اغلب تمامی آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کند و اگر دیربه‌دیر تمیز شود، سفیدکردنش کمی سخت می‌شود؛ اما نگران نباشید برای سفید کردن لژ کتونی سفید یا همان پاشنه کفش ورزشی، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. هرگونه کثیفی شل را از بین ببرید: قبل از تمیز کردن کتونی و لژ آن، از یک برس یا پارچه نرم استفاده کنید تا هرگونه کثیفی یا زباله شل را از پاشنه کفش کتونی بدنسازی پاک کنید.
  2. یک محلول تمیزکننده ایجاد کنید: مقدار کمی از مواد شوینده لباسشویی را با آب گرم مخلوط کنید تا محلول صابونی ایجاد شود.
  3. پاشنه‌های کتونی باشگاه بدنسازی را بشویید: یک برس یا پارچه نرم را در محلول تمیزکننده آغشته کنید و از آن برای مالش‌دادن به‌آرامی لژ کتونی ورزشی استفاده کنید. به مناطقی که به‌ویژه کثیف یا تغییر رنگ داده‌اند توجه بیشتری داشته باشید.
  4. لژ کتونی ورزشی را بشویید: لژ کتونی سفید را به‌خوبی با آب تمیز بشویید تا صابون یا کثیفی باقی‌مانده از بین برود.
  5. لژ کفش کتونی را خشک کنید: پس از تمیزشدن لژ کتونی، از یک پارچه تمیز و خشک برای خشک‌کردن آن‌ها استفاده کنید. از استفاده از خشک‌کن خودداری کنید، زیرا گرما می‌تواند به مواد و جنس و بافت کتونی شما آسیب برساند.
  6. از یک محصول سفیدکننده استفاده کنید: اگر لژ کتونی شما با تمیز کردن کتونی، هنوز آن‌طور که دوست دارید سفید نیست، می‌توانید از یک محصول سفیدکننده مانند اسپری سفیدکننده یا قلم سفیدکننده استفاده کنید. لازم است دستورالعمل‌های روی محصول را به‌دقت مطالعه کنید، زیرا این محصولات می‌توانند از نظر کاربرد و کارایی متفاوت باشند.

 

موضوع دوم: تمیز کردن بند کتونی؛ چگونه بند کتونی را سفید کنیم؟

بند کفش کتونی در رنگ‌های مختلفی در بازار موجود است، اما هر رنگی که داشته باشد به‌واسطه کشیدن روی زمین، قرارگرفتن زیر کثیفی و آلودگی‌ها و ارتباط بی‌واسطه‌ای که با فضای آزاد دارد به‌سادگی کثیف شده و باعث جلوه بدی در کفش شما می‌شود؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای تمیز کردن کتونی انجام دهید تمیز کردن بند آن است.

برای سفید کردن بند کتونی ورزشی، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. بند کتونی‌های بدنسازی را بردارید: قبل از شروع به تمیز کردن کتونی، بند کتونی‌های باشگاه را جدا کنید. این کار تمیز کردن کامل بندها را آسان‌تر می‌کند.
  2. بندها را در محلول سفیدکننده خیس کنید: مقدار کمی سفیدکننده را با آب در یک‌کاسه یا سینک مخلوط کنید. بندها را در محلول قرار دهید و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه خیس بخورند. هنگام استفاده از سفیدکننده حتماً از دستکش استفاده کنید و در مکانی با تهویه مناسب کار کنید.
  3. بندها را بشویید: پس از خیس شدن، از یک برس یا اسفنج نرم استفاده کنید تا بندهای کتونی را به‌آرامی بشویید. حتماً دو طرف بندها را بشویید تا هرگونه کثیفی یا لکه از بین برود.
  4. بندهای کتونی را بشویید: بندها را کاملاً با آب تمیز بشویید تا محلول سفیدکننده باقیمانده از بین برود.
  5. بندها را با هوا خشک کنید: پس از تمیزشدن بندها، آن‌ها را آویزان کنید تا در محلی با تهویه مناسب خشک شوند. از استفاده از خشک‌کن خودداری کنید، زیرا گرما می‌تواند به بندهای کتونی آسیب برساند.

اگر بند کتونی ورزشگاه شما به‌خصوص کثیف یا لک‌دار شده است، ممکن است لازم باشد این روند را چندین بار تکرار کنید تا به سطح سفیدی مطلوب برسید. علاوه بر این، حتماً برچسب مراقبت روی‌بندهای کتونی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می‌توان آنها را با سفیدکننده تمیز کرد.

کتانی مردانه سیمرغ مدل شهاب کد 02

464,000 تومان

خرید آنلاین کفش راحتی سیمرغ مدل شهاب کد 02

 

موضوع سوم: از بین بردن بوی بد کتونی؛ برای از بین بردن بوی بد کتونی چه باید کرد؟

کفش کتونی چه برای باشگاه پوشیده شود چه برای خیابان‌گردی و پیاده‌روی اگر به‌درستی از آن مراقبت و نگهداری نشود نه‌تنها به‌خودی‌خود بویی نامطبوع را در فضا منتشر می‌کند؛ بلکه باعث آلودگی پا، بیماری‌زایی در آن از جمله میخچه و قارچ شده و بوی بدی را ایجاد می‌کند. در نتیجه از بین بردن بوی بد کتونی از مهم‌ترین کارهایی است که در تمیز کردن کتونی باید انجام دهیم.

برای ازبین‌بردن بوی کفش‌های کتانی می‌توانید این چند کار را انجام دهید:

  1. آنها را بشویید: اولین کاری که باید انجام دهید این است که کفش‌های کتانی خود را بشویید. اگر قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند، می‌توانید آنها را با مقداری مواد شوینده در ماشین لباسشویی قرار دهید و یک چرخه سرد اجرا کنید. اگر قابل شستشو در ماشین نیستند، می‌توانید آنها را با مواد شوینده ملایم و آب سرد بشویید.
  2. آنها را به‌درستی خشک کنید: پس از شستن و تمیز کردن کتونی، مطمئن شوید که آن را به‌درستی خشک کرده‌اید. کفش کتونی را در خشک‌کن قرار ندهید زیرا ممکن است به جنس کفش آسیب برساند. در عوض، آن را در فضایی با تهویه مناسب خشک کنید. آن را با روزنامه یا حوله کاغذی پر کنید تا شکل خود را حفظ کرده و رطوبت اضافی را جذب کنند.
  3. از جوش‌شیرین استفاده کنید: جوش‌شیرین یک خوشبوکننده طبیعی است که می‌تواند به ازبین‌بردن بوی بد کفش‌های کتانی شما کمک کند. مقداری جوش‌شیرین داخل کفش کتونی ورزشی خود بپاشید و بگذارید یک شب بماند. جوش‌شیرین اضافی را در صبح با تکان‌دادن کفش خارج کنید.
  4. از سرکه استفاده کنید: سرکه یکی دیگر از خوشبوکننده‌های طبیعی است که می‌تواند به ازبین‌بردن بوی بد کفش‌های کتانی شما کمک کند. مقدار مساوی آب و سرکه سفید را در یک بطری اسپری مخلوط کنید و داخل کفش ورزشی خود را اسپری کنید. بگذارید در هوا خشک شوند.
  5. از محصولات ازبین‌برنده بو استفاده کنید: محصولات ازبین‌برنده بو زیادی در بازار موجود است که به طور خاص برای کفش‌های کتانی طراحی شده‌اند. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی زغال‌چوب فعال هستند که می‌توانند به جذب بو کمک کنند.
  6. کفش‌های کتانی خود را خشک نگه دارید: یکی از دلایل اصلی بوی بد کفش‌های کتانی رطوبت است. اطمینان حاصل کنید که کفش‌های کتانی خود را با اجازه‌دادن هوا به آنها پس از استفاده و اجتناب از پوشیدن آنها در شرایط مرطوب خشک نگه دارید.

با رعایت این نکات، باید بتوانید همراه با تمیز کردن کتونی بوی کفش‌های کتانی خود را از بین ببرید و بوی تازگی آن‌ها را حفظ کنید.

 

جمع‌بندی

تا اینجا با فرمول تمیز کردن کفش کتونی به‌طورکلی آشنا شدید، با این روش‌ها شما می‌توانید انواع کتونی را تمیز کنید؛ اما هنوز هم نکاتی هست که قبل از تمیز کردن کتونی باید در نظر بگیرید:

  1. برای هر نوع کفش کتونی از مواد سفیدکننده استفاده نکنید.
  2. با شیوه تمیز کردن کتونی‌های مختلف آشنا شوید.
  3. سؤالات متداول این مقاله را از دست ندهید.
  4. از مواد شیمیایی قوی برای تمیز کردن کتونی استفاده نکنید.
  5. برچسب مراقبت روی کتونی‌های ورزشی را در تمیز کردن کفش کتونی در نظر بگیرید.
نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر

سوالات متداول

برای تمیز کردن کتونی که در اثر لکه روغن کثیف شده، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. لکه را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید.
  2. از پاک‌کننده‌ها یا محلول‌های تمیزکننده استفاده کنید.
  3. بگذارید محلول پاک‌کننده به مدت 15 تا 20 دقیقه روی لکه بماند.
  4. با یک مسواک نرم یا برش به‌آرامی شستشو دهید.
  5. کتونی خود را با آب‌خنک بشویید.
  6. اگر لکه هنوز قابل‌مشاهده است، مراحل 2-4 را تکرار کنید.
  7. اجازه دهید کتونی شما به‌آرامی خودش در هوای بیرون خشک شود.

برای تمیز کردن کتونی سفید این مراحل ساده را انجام دهید:

  1. با یک پارچه خشک هرگونه کثیفی یا ضایعات شل را از بین ببرید.
  2. آب گرم را با مقدار کمی شوینده ملایم یا جوش‌شیرین مخلوط کنید.
  3. محلول را با یک برس نرم یا یک پارچه تمیز به‌آرامی روی کتونی سفید بمالید.
  4. کفش‌ها با یک اسفنج مرطوب تمیز کنید.
  5. کتونی سفید را در هوای آزاد خشک کنید.

کیت آدیداس ZX شامل ترکیبی از مواد مختلف مانند مش، جیر، چرم و لاستیک است، بنابراین ملایمت در تمیز کردن کتونی ZX بسیار مهم است. در اینجا چند مرحله کلی وجود دارد که باید دنبال کنید:

  1. هر گونه کثیفی شل را از بین ببرید.
  2. یک محلول تمیزکننده آماده کنید.
  3. هر لکه‌ای را تمیز کنید.
  4. کتون‌ها را تمیز کنید.
  5. کتونی‌ها را بشویید.
  6. کتونی‌ها را خشک کنید.

توجه داشته باشید که روش مورداستفاده برای تمیز کردن کیت ZX آدیداس بسته به مواد خاص کتونی ممکن است متفاوت باشد. همیشه قبل از اقدام به تمیز کردن کتونی‌ها، برچسب مراقبت روی کتونی‌هایتان را بررسی کنید و هر محلول تمیزکننده‌ای را ابتدا روی قسمت کوچک و نامشخص کفش تست کنید تا مطمئن شوید که آسیبی به آن وارد نمی‌شود.

برای تمیز کردن کفش کتونی جردن می‌توانید نکات گفته شده برای تمیز کردن کتونی سفید را انجام دهید؛ اما دقت کنید که روش مورداستفاده برای تمیز کردن کفش‌های کتونی جردن ممکن است بسته به مواد خاص کفش متفاوت باشد. همچنین برخی از کتونی‌های جردن دستورالعمل‌های تمیز کردن خاصی دارند، بنابراین اگر مطمئن نیستید، پیشنهاد خوب این است که با تولیدکننده یا یک تمیزکننده حرفه‌ای برای راهنمایی مشورت بگیرید.

تمیز کردن کتونی پارچه‌ای همانند سایر کتونی‌های ورزشی است، تنها لازم است همه آن مراحل را انجام دهید تا یک جفت کتانی پارچه‌ای تمیز داشته باشید.