8 نکته کلیدی که باید در هنگام انتخاب کفش عروس بدانید

کفش عروس

چگونه کفش عروس را انتخاب کنیم؟

عروسی و شب عروسی یکی از شب‌های خاطره سازی است که در خاطر هر عروسی می‌ماند. شما در این شب قرار است همانند یک پرنسس بدرخشید و همه را مجذوب زیبایی و ظاهر خود کنید. لباس، میکاپ، شینیون از جمله مواردی هستند که هر عروس خانمی در انتخاب آن وسواس دارد. اما در این بین از اهمیت کفش‌ها نیز نباید غافل شد. یک کفش نامناسب می‌تواند خستگی‌های روز را در شما باقی گذاشته و انرژی شما در حین مراسم کاهش دهد.در این مقاله از بانک کفش سعی داریم به برخی از نکاتی که لازم است در حین انتخاب کفش عروسی به آن توجه کنید را بررسی کنیم.

 

نکات مهم در خصوص انتخاب و خرید کفش عروس

در هنگام انتخاب کفش، حتما اولویت‌های خود را مشخص کنید. آیا همیشه از کفش‌های اسپرت استفاده می‌کردید و الان هم به دنبال کفشی راحت هستید؟ آیا به دنبال تناسب قدتان با قد داماد است؟ آیا ظاهر کفش برایتان مهم است ؟ آیا قیمت کفش برای شما مهم است؟ اولویت‌های خود را بررسی و مشخص کرده و کفش مناسب خود را خریداری کنید.

1- راحتی کفش عروس 

اولین موردی که لازم است حتما به آن توجه داشته باشید و آن را در اولویت خود قرار دهید، راحتی کفش است. کفش شما قرار است در طول روز به پای شما باشد. حضور در آتلیه و باغ برای عکاسی و فیلمبرداری از یک سو، حضور در مجلس و خوشامدگویی به آنان و رقص و شادی با عزیزان از سوی دیگر برای شما خستگی به همراه دارد. راحتی کفش را در نظر بگیرید و خستگی‌های طول روز را کاهش دهید.

امروزه استفاده از کتانی‌های سفید برای عروسی ترند شده‌اند و اگر عادت به پوشیدن کتانی و کفش‌های اسپرت و راحت دارید، انتخاب کتانی برای عروسی می‌تواند علاوه بر راحتی جلوه خاص و متفاوتی را برای شما داشته باشد.

پیشنهاد می‌کنیم که در این شب دو جفت کفش همراه خود داشته باشید و در صورتی که یک کفش پای شما را اذیت کرد، کفشی سبک و راحت را جایگزین آن کنید.

2- پاشنه و کف کفش عروس

در هنگام انتخاب کفش به ارتفاع پاشنه و نوع پاشنه دقت کنید. اگر عادت به پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند  ندارید، کفش عروس پاشنه بلند و مدادی برای شما خسته کننده است و می‌تواند به پاها و کمر شما آسیب وارد کند.

قد داماد را در نظر داشته باشید. کفشی را انتخاب کنید که با قد شما و داماد همخوانی داشته باشد. اگر هم قد داماد هستید، کفش‌های پاشنه کوتاه و تخت گزینه مناسبی برای شما است.

از استحکام پاشنه کفش عروسی خود مطمئن باشید. لباس عروس به علت پف و چند لایه بودن سنگین هستند و وزن زیادی را به پاشنه شما وارد می‌کنند. پاشنه کفش عروس باید مستحکم باشد تا بتواند وزن شما را تحمل کند.

پوشیدن کفش‌های پاشنه یکسره و لژدار کمک حال شما است. در هنگام انتخاب کفش‌های پاشنه لژدار به کف کفش دقت کنید که دارای شیار و عاج باشد تا مانع از لیز خوردن شما شود. همچنین کفش‌های با پاشنه یکسره با داشتن پنجه پهن به انگشتان فشار وارد نکرده و در افراد دارای هالوکس والگوس فضای کافی را برای انگشتان فراهم کرده و باعث راحتی شما می‌شوند.

 

 

3- کیفیت کفش عروس

کیفیت و جنس کفش خود را حتما مد نظر داشته باشید. شما در طول روز جنب و جوش زیادی دارید و کفش‌های خشک و بی‌کیفیت مانع راحتی شما می‌شود.

اگر کفی کفش شما خشک است حتما از کفی‌های طبی در داخل کفش خود استفاده کنید.

4- تناسب لباس عروس با کفش

پس از درنظر گرفتن لباستان نسبت به انتخاب کفش عروس اقدام و در هنگام پرو نهایی لباس آن را همراه خود داشته باشید. ممکن است کفش انتخابی شما باعث کوتاه نشان دادن قد لباس شما شود و جلوه زیبایی را نداشته باشد و مجبور باشید کفش خود را تعویض کنید.

سبک و استایل لباس عروس خود را در  نظر داشته وکفشی را برای عروسی خود انتخاب کنید که با طرح و جزئیات لباس شما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال برای لباس‌های کوتاه کفش باید زیبا و چشم نوازتر باشد ولی برای لباس‌های بلند راحتی کفش کفایت می‌کند.

5- توجه به فصل و مکان عروسی 

اگر در فصل سرد سال هستید از کفش‌های گرم استفاده کنید. پوشیدن چکمه‌ بلند سفید برای لباس‌های عروس کوتاه انتخاب جالبی است.

مکان عروسی خود را مد نظر داشته باشید. در فصول سرد سال و احتمال بارش باران در باغ‌ تالارهای عروسی و یا سالن‌های دارای پله زیاد و یا استیج‌های لیز محیط مناسبی برای پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند مدادی نیستند و لیز خوردن شما را افزایش می‌دهند.

6- زمان خرید کفش عروس

یکی از نکاتی که همیشه در رابطه با زمان خرید کفش بر آن تاکید می‌شود، خرید در بعدازظهر و غروب می‌باشد. در ظهر پاها متورم و بزرگ‌تر شده و خرید کفش در صبح باعث تنگ شدن کفش عروسی و عدم راحتی پای شما در مراسم می‌باشد.

7- قیمت کفش عروس

در هنگام خرید کفش عروسی بودجه خود را در نظر داشته باشید ولی از خرید کفش‌ عروس ارزان قیمت پرهیز کنید. پای شما قرار است مدت زمان زیادی را در کفش باشد و کفش‌های ارزان قیمت از استحکام، کیفیت و راحتی کامل برخوردار نیستند.

 

 

8- امتحان و راه رفتن با کفش عروس قبل از مراسم

از چند روز قبل از مراسم در خانه چندین بار کفش خود را پا کنید تا هم با آن تمرین کرده باشید و هم از خشکی خارج شده باشد.

کلام آخر

شب عروسی شبی خاطره انگیز است و بیشترین سهم را در این شب عروس خانم دارد. راحتی عروس در این شب اهمیت داشته و انتخاب کفش مناسب سهم زیادی را کاهش فشار و خستگی‌های طول روز برای او ایفا می‌کند. خرید کفش را خود را به آخرین زمان موکول نکنید و زمان کافی را برای انتخاب آن در نظر داشته باشید.

 

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر