8 راهکار ساده برای گشاد کردن کفش تنگ

کفش تنگ

چگونه کفش را گشاد کنیم؟

برای همه زمان‌هایی پیش آمده که پس از خرید کفش احساس تنگی و فشار را به روی پاهای خود احساس می‌کنند و به دنبال راه‌های برای گشاد کردن کفش تنگ خود هستند. خرید در هنگام صبح، افزایش وزن به علت بارداری، تورم پاها به علت دیابت، بین سایز بودن پاها از جمله عواملی هستند که باعث تنگ شدن کفش‌ها می‌شوند. اما نگران نباشید، با استفاده از راهکارهایی ساده می‌توانید کفش‌های دوستداشتنی ولی تنگ خود را بپوشید و از آن‌ها لذت ببرد.

1- پوشیدن کفش‌ در خانه

حتما در هنگام خرید این جمله را از فروشندگان شنیده اید که می‌گویند پس از مدتی کفش جا باز می‌کند. اگر کفش شما تنگ می‌باشد، برای سرعت بخشیدن به این روند، جوراب ضخیمی را بر پا کرده و در خانه راه بروید تا فرم پای شما را بگیرد.

جوراب کلفت در کفش

2- استفاده از روزنامه  و یا جوراب

برای گشاد کردن کفش تنگ، چند ورق روزنامه و یا جورابی را مرطوب و سپس گلوله کرده و در درون کفش تنگ قرار دهید تا فضای کافی برای آن‌ها ایجاد شود.

توجه کنید که اگر شکل کفش بدفرم شد، آن‌ها بیرون آورده و پس از خشک شدن کفش، مجددا روزنامه خشکی را در درون آن ها قرار دهید.

مشاهده جزییات و خرید کفش طبی مردانه رخشی مدل آژاکس 

3- استفاده از سشوار

اگر کفش خشکی را دارید می توانید روزنامه نمداری را در دورن کفش قرار دهید و یا جوراب نمداری را بپوشید. پس از پر کردن کفش با روزنامه و یا پوشیدن جوراب، سشواری را برروی قسمت هایی که در آن‌ها پای شما را می‌زندگرفته تا شروع به نرمی کنند.

دقت کنید که پس از نرم شدن و خاموش کردن سشوار پا و یا روزنامه را از درون کفش در نیاورید و اجازه دهید تا کفش خشک شود.

گشاد کردن کفش با سشوار

4- دانه های جو

استفاده از دانه های جو یکی از روش‌هایی است که در دیرباز برای گشاد کردن کفش‌های تنگ مورد استفاده قرار می‌گرفت. این روش که برای کفش‌هایی چرمی کاربرد دارد، پس از پر کردن کفش با دانه‌های جو، روی آن‌ها آب ریخته و یک شبانه روز را به آن‌ها فرصت می‌دادند. دانه‌های جو دراین مدت آب را جذب کرده و بدین ترتیب کفش تنگ ، گشاد می‌شود.

نکته: به بانوان باردار در هنگام خرید توصیه می‌شود کفشی بزرگتر از سایز پای خود تهیه کنند. در هنگام بارداری وزن افزایش یافته و بدنبال تورم پاها، کفش تنگ‌ می‌شود. 

مشاهده جزییات و خرید کتونی زنانه مدل تامی 

5- استفاده از آب و الکل

استفاده از آب و الکل یکی دیگر از راهکارهایی است که جهت گشاد کردن کفش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به این منظور، مقداری آب و الکل را با یکدیگر ترکیب کرده و بر روی کفش در داخل و خارج اسپری نمایید. در صورتی که با این روش، کفش گشاد نشد، می‎توانید اینکار را چند بار تکرار کنید.

6- استفاده از سیب زمینی

اگر در جلو و پنجه پای خود احساس تنگی می‌کنید، سیب زمینی را متناسب با ابعاد کفش خود برش زده و آن را داخل پنجه کفش قرار دهید. یک شبانه روز فرصت دهید تا سیب زمینی در درون کفش شما باقی بماند. این روش علاوه بر کمک به گشاد شدن کفش، بوی نامطبوع پا و کفش را نیز از میان می‌برد.

نکته قبل توجه: پای افراد دیابتی در صورت قرار گرفتن در کفش‌های تنگ، در معرض فشار و زخم قرار می‌گیرد. کفش‌های دیابتی و کفش‌های با پنجه پهن از کفش‌هایی هستند که به افراد دیابتی توصیه می‌شود.

کفش طبی زنانه

برای مشاهده کفش طبی زنانه کلیک نمایید

7- استفاده از کیسه یخ و یا فریز کردن کفش

یخ زدن کفش باعث منبسط شدن و گشاد شدن کفش می‌شود. اگر تنگی را در جلوی پنجه پای خود حس می‌کنید، مقداری یخ را در جلوی پنجه قرار دهید. اگر این تنگی در کناره‌ها و کل پای شما حس می‌شود، کل کفش را با یخ پر کرده و اجازه دهید تا یخ‌ها آب شده و سپس کفش خود را امتحان نمایید.

8- استفاده از بخار آب

ظرفی را در آب قرار داده و اجازه دهید تا به جوش آید. در حالت جوش 3-5 دقیقه کفش خود را برروی بخار آب حاصله قرار دهید. پس از این مدت سریعا کفش را با پا روزنامه و یا پارچه پر کرده و اجازه دهید تا خشک شود.

مشاهده جزییات و خرید کتونی مردانه آروین

کلام آخر:

در هنگامی که قصد خرید کفشی را دارید، زمان کافی را برای انتخاب کفش خود قرار دهید. زمان کوتاه و عجله در هنگام خرید و صرفا توجه به ظاهر زیبای کفش باعث انتخاب کفشی تنگ و نامناسب با پا می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید که پاها در بعد از ظهر ورم کرده و سایز آن‌ها کمی بزرگ تر می‌شود. پس تا حد امکان از خرید کفش در صبح پرهیز کرده و خرید خود را به بعد از ظهر موکول کنید تا با کفشی با سایز نامناسب و تنگ مواجه نشوید.

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر