بهترین تیپ برای فرم بدن شما چیست؟

فرم بدن من چیست؟

شاید همیشه از قرار گرفتن در مقابل آینه فرار می کنید زیرا زمانیکه جلوی آینه می ایستید دائما از بدنتون ایراد می گیرید اما بهتر است بدانید که هیچ اندامی بدون نقص نیست فقط مهم است که با چه مدل لباسی اندامتون رو زیبا نمایش بدهید. بنابراین بهتر است نوع فرم بدن خودتان را شناسایی کنید و بر اساس آن بهترین تیپ ممکن را انتخاب کنید تا خوش تیپ و شیک پوش به نظر برسید. 
فرم الگوی بدن هر فرد بر اساس استخوان بندی و میزان چربی در قسمت های مختلف بدن او ساخته می شود که به طور کلی فرم بدن افراد بر اساس پهنای شانه، عرض شکم و باسن و ... در مدل های مثلثی شکل، مستطیل، بیضوی، ساعت شنی و ... تقسیم بندی می گردد.

فرم بدن الماسی شکل: 

در مدل فرم بدنی الماسی شکل، بیشترین تجمع چربی در ناحیه شکم فرد است بنابراین اندازه دور کمر از باسن بیشتر است و ساق پای این افراد بزرگ است در این مدل اندازه شانه و دور سینه کوچکتر از باسن می باشد. 

بهترین تیپ برای فرم بدن الماسی شکل:

-زیبایی اندام الماسی شکل در قسمت بازوها و شانه است که از ظرافت خاصی برخوردار است بهترین لباس برای فرم بدنی الماسی شکل لباسی است که شانه و بازوهای آنها را بیشتر نمایش دهد.

-از آنجاییکه بزرگترین قسمت در فرم الماسی شکل کمر است بنابراین بهتر است از بلوزهایی کوتاه استفاده نشود تا کمر بزرگ تر نشان داده نشود پس بلوزهایی که تا روی دامن یا شلوار قرار میگیرند انتخاب مناسبی است. در صورتیکه تمایل به پوشیدن کت دارید بهتر است از کت هایی بلند با برش های عمودی استفادده کنید تا چاقی قسمت کمر را کمتر  نمایش دهد. 

تیپ بدنی الماسی شکل

- بیشتر افرادیکه فرم بدنی الماسی شکل دارند قد کوتاهی دارند یا به دلیل فرم بدن کوتاه تر به نظر می رسند بنابراین بهتر است از لباس هایی استفاده کنند که آنها را بلند قد تر نمایش دهد. استفاده از کفش های لژدار باعث می شود این افراد بلندتر به نظر برسند. بنابراین بهتر است پاشنه کفش حدود 7 سانتی متر باشد تا شما قدبلندتر دیده شوید. 

- همانطور که گفته شد ساق پای فرم بدنی الماسی شکل درشت است بنابراین بهتر است از کفش های مناسب افراد چاق الگوبرداری کنند. پس استفاده از کفش های نوک تیز یا صندل های زنانه جلو باز انتخاب مناسبی است. 

- بهتر است از کفش هایی که در قسمت مچ پا بند دارند استفاده نشود تا پاها کوتاه تر و چاق تر نشان داده نشوند.

- اگر شما دارای فرم بدن الماسی شکل هستید بهتر است از کفش هایی با ساق بلند و ساده استفاده کنید تا پای شما را کشیده تر نشان دهد. 


فرم بدنی گلابی شکل:

فرم بدن گلابی شکل بسیار شبیه با فرم الماسی شکل است با این تفاوت که در این فرم بدن بر خلاف مدل الماسی شکل قسمت باسن از قسمت کمر بزرگ تر می باشد بنابراین کمر این افراد باریک دیده می شود. در این مدل نیز ساق پاها درشت است و سینه ها در مقایسه با دیگر قسمت های بدن لاغرتر می باشد. ویژگی لباس ها در این مدل کاملا با فرم الماسی شکل یکسان می باشد. 

فرم بدنی گلابی شکل

فرم بدن مثلث معکوس:

در این فرم بدنی، عریض ترین قسمت بدن شانه ها و سینه است و هر چقدر پایین تر می آییم باریک تر می شود بگونه ای که باسن کوچکترین قسمت دیده می شود. در این مدل پایین تنه بلند تر از بالا تنه دیده می شود. بسیاری از افراد فرم بدن مثلت معکوس را مردانه می دانند زیرا شانه پهن و بازوهای درشت فرم بدن را از فرم زنانه خارج می کند. بهترین قسمت بدن در فرم مثلت معکوس پای آنهاست که کشیده و باریک به نظر می رسد. 

بهترین تیپ برای فرم بدن مثلث معکوس:

-    از آنجاییکه فرم بدنی این مدل بالاتنه درشتی دارد بنابراین بهترین لباس برای این اندام لباس هایی است که بالاتنه را ظریف تر نشان می دهد. بدین منظور بهتر است از طراحی هایی که در قسمت زیر سینه برش های افقی دارند استفاده شود.

-    بهتر است تاپ های حلقه ای نپوشید تا درشتی بالا تنه به چشم نیاید. علاوه بر این از لباس هایی استفاده کنید که قسمت کمر را پر تر نمایش دهد. 

-    پای افراد در فرم بدن مثلث معکوس باریک است بنابراین همانطور که در مقاله کفش مناسب پای لاغر گفته شد بهتر است از کفش های زنانه که در قسمت ساق پا بند می خورد استفاده شود. 

-    استفاده از کفش های پاشنه بلند و  صندل های جلو باز با رنگ روشن باعث می شود تا بیشترین توجه به قسمت پایین تنه جلب شود.

فرم بدن مثلث معکوس

فرم بدن مستطیل شکل:

این مدل فرم بدنی به دلیل هم راستا بودن دور سینه، کمر و باسن به فرم چهارگوش و مستطیلی شناخته می شود. البته توجه داشته باشید که هم راستا بودن به معنی هم اندازه بودن آنها نیست بلکه چشم ما این مدل فرم بدنی را هم اندازه می بیند. شاید تصور کنید که چنین افرادی حتما لاغر هستند اما بهتر است بدانید که این افراد چه چاق باشند چه لاغر، اصلا کمر باریک به چشم نمی آیند زیرا بالاتنه و میان تنه آنها هم اندازه و در یک راستا است. عموما افرادیکه فرم بدنی مستطیل شکل دارند دارای ساق پای لاغری هستند که در زیبایی فرم بدن آنها تاثیر گذار است. 

-    استفاده از لباس هایی که در قسمت بالا تنه دارای طرح باشد قسمت سینه را بزرگ تر نشان می دهد که این امر باعث بهتر جلوه دادن بالاتنه می شود. علاوه بر این استفاده از لباس های یقه باز باعث می شود تا قوس های بدن بیشتر نمایان شود.

-    سعی کنید بیشترین توجه را به سمت پاهای خود جلب کنید برای این کار می توانید از شلوار های جذب و روشن استفاده کنید.

-    در انتخاب کفش بهتر است از کفش های روزمره زنانه پاشنه دار ساده و رنگ های خنثی استفاده کنید تا ساق پای شما کشیده و زیباتر به نظر بیاید. صندل های بند دار و پاشنه 4 سانت انتخاب مناسبی برای افراد با فرم بدنی مستطیل شکل است.

تیپ بدنی مستطیلی شکل

فرم بدن سیب شکل:

در فرم بدن سیبی شکل دور سینه به عنوان بزرگترین قسمت بدن دیده می شود این افراد بالاتنه چاقی دارند بسیاری از افرادیکه فرم بدنشان در این گروه قرار دارد دارای قد بلند و ساق پای باریکی هستند که این ویژگی می تواند وجه تمایز آنها در خوش تیپی باشد. 

-    در این مدل باید لباس های با طرح ساده و تیره استفاده کرد تا بزرگ بودن بالاتنه به چشم نیاید.

-    سعی کنید لباس های یقه هفت انتخاب کنید و از طرح ها و رنگبندی ساده در لباس استفاده کنید.

-    بهتر است از کفش های لژدار استفاده کنید تا پای شما کشیده تر به نظر برسد. 

فرم بدن ساعت شنی:

در افرادیکه تیپ بدنی آنها ساعت شنی است کمر در مقایسه باسن، سینه و شانه باریک تر می باشد که از نظر زیبایی بهترین فرم بدنی در دنیا است . نکته مهم در این فرم بدنی این است که محدودیتی در پوشیدن لباس وجود ندارد و این افراد می توانند هر مدل لباسی که دوست دارند را بپوشند. 

-    در این مدل بهتر است از یک کمربند در پوشش خود استفاده کنید تا قوس کمر شما به خوبی نمایش داده شود. 

-    از شلوارهای چسبان و رنگ متضاد با لباس استفاد کنید تا تیپ شما را جذاب تر نشان دهد. 

-    کفش های جلوباز انتخاب مناسبی برای این فرم بدن است علاوه بر این کفش های لژدار در مقایسه با کفش های پنجه باریک انتخاب مناسبی است. 

تیپ بدنی ساعت شنی
 

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر