چه کفشی شما را لاغرتر نشان می دهد؟

کفش برای پای تپل

آیا با کفش پاشنه بلند میتوان خود را لاغرتر نشان داد؟ آیا  در هنگام خرید کفش به کوتاه یا بلند بودن قد و چاقی و لاغری باید اهمیت داد؟ همواره سلامتی بر زیبایی اولویت دارد بنابراین قبل از انتخاب مدل و رنگ کفش بهتر است کفشی را انتخاب کنید تا سلامت پا، زانو و کمر شما را تضمین کند استانداردترین کفش برای حفظ سلامتی کفش طبی زنانه است در کنار سلامتی می توان با رعایت اصولی که در ادامه بیان می شود ظاهری مناسب را از خود به دیگران نمایش دهید. 
شاید شما هم از جمله افرادی باشید که برای لاغر نشان دادن خود همواره از کفش های پاشنه بلند استفاده می کنید اما بهتر است بدانید تنها پوشیدن کفش پاشنه بلند برای لاغر نشان دادن شما کافی نیست بلکه شما باید کفشی را انتخاب کنید که فرم و قوس مناسب اندام شما را داشته باشد. 
چاقی انواع گوناگونی دارد برخی افراد تنها در قسمت پایین تنه چاق هستند و ساق پای چاقی دارند اما برخی افراد ساق پای لاغری دارند و در قسمت رویه پا چاق هستند. در صورتیکه رویه پای شما چاق است بهتر است کفش های با رویه بلند خریداری نکنید زیرا علاوه بر چاق نشان دادن پای شما، در زمان استفاده به پا فشار وارد می کند و باعث آسیب رسیدن به آن می شود. 

اگر رویه پایتان چاق است این مدل کفش ها را بپوشید / نپوشید !

- کفش زنانه تخت ساده انتخاب مناسبی برای شما نیست زیرا کفش تخت تپل بودن پای شما را بیشتر نشان می دهد. کفش های تخت بیشتر برای افرادی که پاهای لاغری دارند مناسب است. اگر شما رویه پا معمولی دارید اما ساق پای شما چاق است می توانید از کفش های تخت استفاده کنید. 

کفش مناسب برای افراد چاق

- انتخاب کفش روزمره زنانه که کناره های پای شما را بپوشاند باعث می شود تا پای شما لاغرتر نشان داده شود. 

- در خرید بوت سعی کنید بوت های پنجه پهن انتخاب کنید زیرا استفاده از بوت پنجه باریک برای افرادیکه رویه پای بلندی دارند فشار زیادی را به پا وارد می کند بنابراین باعث خستگی پا می شود و استایل شما را نامناسب نمایش می دهد. 

اگر ساق پایتان چاق است این مدل کفش ها را بپوشید / نپوشید !

-کفش های تخت که در قسمت پنجه باریک هستند برای افرادیکه ساق پای چاقی دارند مناسب نیست و پا را چاق تر نشان می دهد. 

- کفش های پاشنه بلند که پاشنه بسیار پهن یا بسیار باریک دارند برای این افراد مناسب نمی باشد و بهتر است از کفش های پاشنه بلند با قطر پاشنه متوسط استفاده کنند. همچنین می توان از کفش های پاشنه بلندی که لژ دارند استفاده کنند تا فشار کمتری به کمر و زانو وارد شود.

- درصورتیکه ساق پای شما چاق است بهتر است از کفش هایی که در قسمت مچ پا بند دارند استفاده نکنید زیرا این مدل کفش ها پای شما را چاق تر نشان می دهد. علاوه بر این کفش های بندداری که بر روی ساق پا بسته می شوند برای این افراد مناسب نیست و چاق بودن پا را چندین برابر نشان می دهد. 

- در فصل زمستان بهتر است از بوت به جای نیم بوت استفاده کنند زیرا نیم بوت ها با تقسیم افقی پا، باعث چاق تر نشان دادن ساق پا می شود. در صورتیکه تمایل به استفاده از نیم بوت ها را دارید بهتر است رنگ شلوار خود را همرنگ با نیم بوت انتخاب کنید تا تضاد رنگ کمتری ایجاد شده و پای شما را لاغرتر نشان دهد. در زمان خرید بوت توجه داشته باشید که ملاک اندازه بودن بوت، ساق پای شما است زیرا درصورتیکه بوت ساق پای شما را محکم بگیرد و در قسمت بالای بوت تنگ باشد ظاهر زیبایی را ایجاد نمی کند.

بوت مناسب برای افراد دارای پای چاق

- برای انتخاب بوت بهتر است از بوت ها پاشنه دار یا پاشنه مخفی استفاده کنید تا هیکل شما کشیده تر به نظر برسد. مزیت استفاده از بوت هایی که پاشنه مخفی دارند این است که به دلیل شیب داخلی مناسب در داخل بوت فشار کمتری به کمر و زانو وارد می شود.

- در انتخاب طرح بوت دقت داشته باشید مدل هایی را انتخاب کنید که طراحی ( زیپ یا دکمه) به صورت عمودی داشته باشد طراحی عمودی ساق پای شما را لاغرتر نشان می دهد. در صورتیکه طرح انتخابی شما دارای یک برش اریب در قسمت بالا داشته باشد خطای دید ایجاد شده باعث لاغر نشان دادن پا می شود. 

- در انتخاب رنگ بوت حتما به این نکته توجه داشته باشید که رنگ های روشن و جیغ پا را بزرگ تر نشان می دهند بنابراین در صورتیکه میخواهید پای شما لاغرتر به نظر برسد بهتر است از رنگ تیره استفاده کنید. 
 

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر