6 روش موثر در تنگ کردن کفش در خانه

تنگ کردن کفش در خانه

چطور کفش گشاد را در خانه تنگ کنیم؟

گشاد بودن کفش‌ها با عوامل مختلفی همچون عدم توجه به سایز پا در هنگام خرید و یا پوشیدن جوراب ضخیم در هنگام خرید، تا جا باز کردن کفش یا کهنه شدن کفش ممکن است اتفاق بیافتد. همیشه بهتر است کفش‌هایی را انتخاب کنید که مناسب پای شما باشند، چرا که ممکن است کفش‌های گشاد در هنگام راه رفتن باعث پیچ خوردن پای شما و همراه با پارگی رگ ها باشند. علاوه بر این عدم استفاده از کفش های مناسب سایز پا به مرور زمان می تواند باعث ایجاد درد پاشنه پا شود. نگران نباشید ما در بانک کفش 6 راهکار ساده و ارزان برای تنگ کردن کفش های شما را بیان می‌کنیم.

کوچک کردن و بزرگ کردن کفش در کودکان باعث صدمه به پاهای کودک شده و لازم است کفشی مناسب با سایز پای کودک انتخاب کنید.

 

 مشاهده جزییات کفش طبی دکتر روشن 

چگونه تشخیص دهیم که کفش‌های گشاد نیاز به تنگ شدن دارند؟

معمولا تشخیص گشاد بودن کفش‌ها به سادگی امکان پذیر است. قاعده کلی در تشخیص کفش‌های گشاد این است که در کفش‌های گشاد فضای زیادی بین انگشتان پا و فضای پاشنه وجود دارد. اگر در جلوی انگشت شست پا تا جلوی کفش و همچنین پشت پا تا پشت کفش بیش از یک انگشت فاصله وجود داشت، آن کفش نیاز به تنگ شدن دارد.

چگونه کفش گشاد را تنگ کنیم؟

1- استفاده از کفی ها

کفی‌ها، پدهای اضافه‌ای هستند که بصورت هدفمند با اندازه‌ها و جنس‌های مختلف همچون چرم، اسفنج، ژله‌ایی و سیلیکونی ساخته شده اند. کفی‌های طبی همچون کفی‌های خارپاشنه و صافی کف پا اغلب برای کمک وکاهش به مشکلات و ناراحتی‌هایی که به پاها وارد می‌شود طراحی و ساخته شده‌اند، وگزینه خوبی برای تنگ کردن کفش‌های گشاد، حفظ سلامتی و  راحتی پا هستند.

کفی صافی پا- بانک کفش

   1-1 کفی کامل

کفی‌های کامل، راهکاری عالی هستند که می‌توانند سایز کفش را مناسب پا کرده و راحتی پا را تضمین کنند.کفی‌های طبی با برندها و اجناس مختلفی در بازار وجود دارند و به راحتی می‌توانید آنها را در کتونی‌ها و کفش‌های روزمره و کفش‌های تخت و اسپرت قرار دهید.

   1-2 نیم کفی

نیم کفی‌ها، کفی‌های کوچکی هستند که در جلو، یا قوس پا و یا پاشنه پا  قرار می‌گیرند و مانع از لیزخوردن و سرخوردن انگشتان پا به سمت جلو کفش می‌شوند. در بیشتر مواقع زمانیکه گشاد بودن کفش در قسمت جلو یا پشت کفش باشد از نیم کفی استفاده می شود تا تمامی فضای کفش کوچک نگردد.کاربردی‌ترین استفاده از نیم کفی‌ها درکفش‌های تابستانی، کفش‌های مجلسی می‌باشندکه شامل دو نوع نیم کفی‌های ژله‌ای و نیم کفی‌های چرم هستند:

نیم کفی - بانک کفش

برای خرید انواع کفی از  بانک کفش کلیک کنید

     - کفی‌های ژله ای و سیلیکونی کمی ضخیم تر از کفی‌های چرم بوده که در جلوی پا و یا پاشنه پا قرار می‌گیرند و قابل شستشو می‌باشند. استفاده از این مدل کفی ها در کفش های مردانه بسیار مناسب است و باعث کوچک شدن سایز کفش می شود.

نکته منفی این کفی‌ها در این است که به علت جنس سیلیکونی بودن این محصول در فصول گرم ممکن است پاها عرق کند

     - نیم کفی‌های چرم که نازک‌تر از کفی‌های ژله ای هستند. کفی‌های چرم به علت خاصیت تنفسی چرم مانع از تعریق پاها می شوند. از آنجایی که کفی‌های کامل ممکن است کفش را بیش از حد تنگ کنند، استفاده از نیم کفی ها برای کفش هایی که کمی گشاد است، مناسب تر هستند.

کفی چرم - بانک کفش

2- استفاده از جوراب

اگر در فصل زمستان قرار دارید و یا قصد پوشیدن کفش شلوار بلند و گشاد را دارید، استفاده از جوراب های ضخیم از ساده ترین روشهایی که می توانید از آنها برای کوچک کردن سایز کفش خود استفاده کنید.

استفاده از جوراب ضخیم راهکار جالبی برای فصول گرم سال نمی باشد.

پوشیدن جوراب- بانک کفش

3- استفاده از روزنامه

قرار دادن روزنامه، پنبه، کاغذ و یا پارچه در پنجه کفش از جمله راهکارهایی می‌باشد که می‌توان برای تنگ کردن کفش‌ها در هر زمان و مکان استفاده نمود.

نکته منفی این روش استفاده از کاغذ و روزنامه در کتانی های ورزشی و پیاده روی است زیرا فعالیت ورزشی و پیاده روی های طولانی مدت باعث تعریق پا شده که باعث مرطوب شدن روزنامه می شود و به مرور باعث آسیب به کفش می شود.

کتانی - بانک کفش

4- استفاده از نوارهای کشی و لاستیکی

در این روش می توانید نوارهای کشی را در کناره ها یا پشت کفش قرار داده و آن ها را با چسب چسبانده و یا با نخ و سوزن بدوزید.

5- مرطوب کردن کفش

استفاده از آب و یا مرطوب کردن و اسپری کردن آب از راهکارهایی است که اگر بدرستی انجام شود می توانید کفش ها را کوچک کنید. در استفاده از این روش دقت کنید که به کفش شما آسیبی وارد نشود.

تمیز کردن کفش چرم - بانک کفش

نکات لازم در خصوص کوچک کردن کفش با آب

پس از مرطوب کردن کفش ها آن ها در هوای آزاد ، گرم و معرض آفتاب قرار دهید تا خشک شوند.

  1. برای کفش های چرم و جیر آب را برروی آن ها اسپری کنید.
  2. برای کفش های ورزشی واسپرت می توانید کاملا خیس کنید
  3. اگر هوا آفتابی نیست می توانید از سشوار با درجه کم استفاده نمایید. دقت کنید که برخی از کفش ها همچون کفش‌های پلی استر در مقابل حرارت آسیب پذیرند و نباید سشوار را به آن ها نزدیک کرد.
  4. می توانید پس از مرطوب کردن، کفش ها را بپوشید و سشوار را برروی کفش ها قرار دهید تا مطابق با سایز پای شما تغییر یابند.

در کفش های چرمی و برزنت از ریختن آب به داخل کفش جلوگیری کنید زیرا سبب بوگرفتن کفش شده و ممکن است سبب آسیب به کفش شود.

تنگ کردن کفش های چرم

در کفش‌های چرمی می توانید از پدها و کفی‌ها استفاده نمایید.

از روش خیس کردن برای کفش های چرم پرهیز و از اسپری و یا پارچه مرطوب استفاده کنید و سشوار را با درجه کم و فاصله دور برروی آن بگیرید.

کفش چرم - بانک کفش

نحوه تنگ کردن چکمه های بلند

برای چکمه‌های بلند می‌توانید از ساق شلواری و جوراب‌های بلند و پشمی استفاده کنید تا فاصله بین ساق پا و کناره های کفش را پوشش دهید. در صورتیکه دچار واریس هستید، جوراب های مخصوص واریس علاوه بر درمان واریس می تواند راهکاری برای تنگ کردن کفش شما باشد.

تنگ کردن کفش های ورزشی

استفاده از جوراب‌های پشمی از راهکارهایی است که می‌توان برای تنگ کردن کفش‌های ورزشی استفاده کرد. اما این روش برای استفاده طولانی مدت و یا فعالیت های زیاد مناسب نمی‌باشد. چرا که پا در آنها تعریق زیادی داشته و باعث بروز عفونت‌های قارچی می‌شود.

 

کفش‌های ورزشی و کتانی‌ها را می‌توانید شستشو دهید.

 در کتانی و کفش‌های ورزشی می توانید از نیم کفی‌ها استفاده کنید

مشاهده جزییات و خرید نیم بوت مردانه پاسارگاد

نحوه سفت کردن کفش های جیر

استفاده از کفی‌ها و یا اسپری آب از روش‌هایی است که می‌توانید برای کفش جیر و برزنتی بکار برد. در هنگام مرطوب کردن، دقت کنید که با توجه به اینکه برروی این کفش‌ها لکه آب می‌ماند، از رطوبت کمی استفاده کنید و سشوار را بلافاصله برروی آن بگیرید.

کلام آخر

کلام آخرهیچ راه حل جادویی برای کوچک کردن و تنگ کردن کفش‌های بزرگ وجود ندارد. اما از آنجاییکه کفش‌ها با سایزهای مختلفی ارائه می‌شوند و از استاندارهای کافی برخوردار نیستند، با افزودن چند لوازم جانبی و ارزان قیمت برای تنگ کردن کفش‌ها ایده بدی نمی‌باشد. مخصوصا اگر باعث راحت شدن پاشنه پا شود و احتمال آسیب دیدگی را کاهش دهد.

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر