نکات دقیقی که باید در هنگام انتخاب کمربند و کفش بدانید

کفش و کمربند

چگونه کفش و کمربند را با یکدیگر ست کنیم؟

از دیرباز کمربند یکی از شیک‌ترین و بخشی جدایی‌ناپذیر در استایل هرفردی بخصوص آقایان محسوب می‌شده است. استفاده از کمربند تنها به عنوان وسیله‌ای برای فیکس کردن لباس برروی بدن نمی‌باشد و امروزه به عنوان یکی از اکسسوری‌های جانبی و مکمل هرنوع تیپ و استایلی می‌باشد. با توجه به کمبود وقتی که اکثر آقایان در طول فعالیت های روزمره خود دارند و یا عدم علاقه برخی از آنها به استفاده از برخی اکسسوری‌ها  همچون ساعت، کروات، دستمال گردن و ... ست بودن کمربند با کفش به تنهایی می‌تواند ظاهری زیبا و جذاب را برای آقایان به ارمغان آورد. هیچ لزومی ندارد که حتما در کمد لباس خود انواع و اقسام کمربند را داشته باشید. شما می توانید کلیه کفش‌ها و لباس‌های خود را با داشتن یک کمربند مشکی، یک کمربند قهوه ای و یک کمربند جیر ست کرده و در استایل‌های رسمی و اسپرت خود بکار ببرید.

 

قوانین کلی برای ست کردن کمربند با کفش

همانطور که در ابتدا ذکر شد، کمربند یکی از ضرروی‌ترین آیتم‌ها در استایل آقایان به شمار می‌آید. استفاده از کمربند همچون سایر آیتم‌های پوشش به خصوص کفش دارای قوانین خاص می‌باشد. هرچه قدر نحوه انتخاب کمربند با کفش با یکدیگیر همخوانی داشته باشد، زیبایی زیادی را می‌تواند در استایل شما ایجاد کند. 

  1.  توجه به جنس کفش و کمربند 
  2. همرنگ بودن رنگ کفش و کمربند 
  3. تطابق سگک کفش و کمربند با یکدیگر و یا سایر اکسسوری ها 

از جمله قوانین ست کردن کفش و کمربند است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم

1- هماهنگی جنس کفش و کمربند

تفاوتی ندارد که کفش چرم استفاده می کنید یا کفش جیر و پارچه ای. در هنگام انتخاب کفش و کمربند دقت کنید که هردو از یک جنس و یا مشابه هم باشند. توجه به این آیتم یکی از ضروری‌ترین قوانین استفاده از کمربند است.در هنگام استفاده از کفش‌های چرم مردانه حتما از کمربند چرم استفاده کنید. کمربندهای جیر و پارچه‌ای خود را با کفش‌های جیر و پارچه‌ای ست کنید. انتخاب رنگ کمربند باکفش‌های جیر سختی بیشتری را نسبت به سایر کفش‌‌ها دارد. در هنگام استفاده از کفش‌های جیر، کمربندی را انتخاب کنید که همخوانی نزدیک‌تری را با رنگ کفش شما داشته باشد. اگر کفش شما چرم براق است، کمربندتان نیز باید چرم براق باشد. برای پارچه‌های براق هیچ‌گاه از کمربندهای براق استفاده  نکنید.

2- رنگ کفش و کمربند

تطبیق رنگ کفش با کمربند یکی از شروطی می باشد که ملزم به توجه به خصوص در هنگام حضور در مراسم رسمی می‌باشد. سعی کنید رنگی را برای کمربند خود انتخاب کنید که با کفش شما همرنگ و یا در یک تناژ رنگی باشد. اگر کیف یکی از وسایلی است که همراه همیشگی شما در طول روز است، بهتر است رنگ کفش و شلوار و کیف شما همرنگ و یا دریک طیف رنگی باشد.در ادامه چند نمونه را برای شما ذکر می‌کنیم:

کفش مشکی: برای استفاده از کفش‌های مشکی تنها کمربند مشکی توصیه می‌شود.

کفش قهوه‌ای: برای استفاده از کفش‌های قهوه‌ای کمربند قهوه‌ای همرنگ با کفش خود و یا در همان تناژ رنگی استفاده کنید.

کفش‌های دورنگ: در صورتی کفش شما دو و یا چند رنگ است، کمربندی با رنگ غالب کفش خود برگزینید.

کفش‌های شرابی: کفش‌های شرابی را تنها با کمربند شرابی ست کنید.

کفش خاکستری:  رنگ خاکستری از جمله رنگ‌هایی است که می‌توان برای آن استثنا قائل شده و از رنگ‌های مکمل استفاده کرد. مشکی، قهوه‌ای و خاکستری از رنگ‌هایی هستند که برای کفش خاکستری با کمربند می‌توان استفاده کرد.

دقت کنید که کفش مشکی را هیچ‌گاه با کمربند قهوه‌ای ست نکنید. مشکی جز رنگ‌های سرد و قهوه‌ای از گروه رنگی گرم می‌باشد و استفاده از آن‌ها در کنار یکدیگر توصیه نمی‌شود.

 

3- ست کردن سگک کفش با سگک کمربند

در صورتی که تمایل به ست بودن کفش خود با سایر موارد بالا را ندارید، می‌توانید سگک کفش را با کمربند خود ست کنید . به طور مثال اگر سگک کفش شما بزرگ است از کمربندهای با سگک بزرگ استفاده کنید.

 

نکات لازم در خصوص انتخاب کفش و کمربند برای تیپ‌های اسپرت

   - نکات ذکر شده در بالا از قوانین کلی ست کردن کمربند با کفش بودند. برای تیپ‌های اسپرت دست شما باز است و می‌توانید کمربند را با لباس‌های خود نیز ست کنید.

   - یکی از کفش‌هایی که در تیپ‌های اسپرت طرفداران خاص خود را دارد، کفش و کتانی‌های سفید رنگ است. انتخاب کمربند سفید همراه با کفش سفید گزینه مناسبی نبوده و توصیه می‌شود که با رنگ شلوار و یا پیراهن شما تطبیق داشته باشد.

   - کفش و کمربند مشکی انتخاب مناسبی برای شلوارهای جین هستند.

   - برای شلوارهای کتان روشن و لباس‌هایی با ترکیب رنگی گرم می‌توان از کفش و کمربندهای قهوه‌ای استفاده نمود.

نکات لازم در خصوص انتخاب کمربند

   - توجه به نوع سگک از جمله مواردی است که باید در انتخاب آن بسته به نوع استایل توجه داشت. برای استایل‌های اسپرت این اختیار را دارید که کفش‌های روزمره را با هرنوع سگک و اندازه‎‌‌ای استفاده کنید. کمربندهای رسمی سگک‌هایی کوچک و فرم صاف دارند.

   - یکی از مواردی که در هنگام انتخاب کمربند برای آقایان و نقش آن در زیبایی ظاهر آنان اثر گذار است، توجه به طول کمربند است. به صورت نرمال، طول کمربند باید دو یا سه برابر سایز شلوار باشد و یا حداقل در حدی باشد که بعد از بستن کمربند مقداری از سگک فاصله داشته باشد.

   - برای کت و شلوارهای خود کمربندهای باریک را انتخاب کنید.

   - در هنگام حضور در مراسم رسمی، کمربندهایی با جنس چرم و با کیفیت جلوه خاصی به استایل شما می‌بخشد. البته فراموش نکنید که کفش چرم با هررنگی باید با کمربند چرم از همان رنگ ست شود.

   - رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای مناسب برای مشاغل اداری و رسمی و کمربندهای دارای بافت‌های خاص و رنگی مناسب تیپ‌های اسپرت می‌باشد.

   - برای طول عمر کمربندهای خود حتما آن‌ها را در مکانی خشک، دور از رطوبت و به صورت رول شده و یا آویزان و صاف در کمد خود نگه دارید.

کلام آخر:

امروزه استفاده از کمربند جایگاه ویژه‌ای را در کنار لباس‌ و اکسسوری آقایان جا باز کرده است. همانگونه که هماهنگی بین جنس و رنگ لباس‌ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است، نحوه انتخاب کمربند و کفش و هماهنگی آنها با یکدیگر حائز اهمیت بوده و یکی از واجبات یک استایل شیک و رسمی می‌باشد.

منبع:

effortlessgent/Set shoes with belt

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر