4 کفش مناسب برای هدیه روز پدر

انتخاب کفش برای پدر

هدیه‌ای به یادماندنی برای روز پدر

هدیه دادن و هدیه گرفتن اتفاقی خاطره‌انگیز و لذت بخش در زندگی همه ما است. زیرا هدیه‌ وسیله‌ای است که با آن محبت و علاقه خود را به طرف مقابل نشان می‌دهیم و به نوعی از زحمات او تشکر می‌کنیم برای همین همیشه برای مهمترین افراد زندگیمان به دنبال بهترین هدیه هستیم. پدر یکی از افراد مهم زندگی هر کسی است و خیلی‌ها دوست دارند نه تنها برای روز پدر بلکه به مناسبت‌های مختلف بهترین کادو را به پدر خود بدهند.اما بهترین هدیه چیست؟ آیا هدیه‌های گران‌قیمت همیشه بهترین هدیه‌ها هستند؟

واقعیت این است که بهترین هدیه برای روز پدر، هدیه‌ای است که برای او جذاب یا مفید باشد و او را خوشحال کند و از اینکه به فکر او بوده‌ایم حس خوبی در او به وجود آورد.

به طور کلی خریدن هدیه برای مردان اندکی دشوار است زیرا تنوعی که در انتخاب هدیه برای خانمها وجود دارد برای مردان وجود ندارد اما با این حال می‌توانید با یک انتخاب خوب و مناسب پدرتان را شگفت‌زده کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که بهترین هدیه برای پدرتان هدیه‌ای است که مخصوص خود او باشد یعنی برای او کاربردی باشد یا مفهوم خاصی برای او داشته باشد. خریدن کفش شاید یک ایده تکراری باشد اما اگر نوع و رنگ آن را به درستی انتخاب کنید می‌تواند یک هدیه به یاد ماندنی باشد.

 

 

کفش مردانه

کفش‌ها چه چیزی در مورد ما می‌گویند؟

شیوه لباس پوشیدن هر فرد، نشان‌دهنده شخصیت اوست. تحقیقات نشان می‌دهد که با نگاه کردن به کفش‌های افراد، به سادگی می‌توانیم زوایایی از شخصیت آنها را بشناسیم. مثلا اگر فردی بیشتر کفش‌های اسپرت بپوشد، می‌توان گفت که او عاشق فعالیت و تحرک است.

روانشناسان دانشگاه كانزاس می​گویند كه مدل، قیمت، رنگ و شكل ظاهری كفش‌ها می‌تواند ویژگی‌های احساسی و شخصیتی افراد را نشان بدهد، پس هنگام انتخاب یک هدیه به كفش‌ها و تیپ طرف مقابل خود نگاه كنید. چه كفشی به پا دارد؟ و این کفش‌ها چه چیزی در مورد شخصیت او به شما می‌گوید؟

شخصیت شناسی براساس نوع کفش‌ها

کفش انتخابی افراد درون‌گرا
روانشناسان کانزاس معتقدند افرادی كه به پوشیدن كفش ساقدار علاقه زیادی دارند معمولا روحیه سرد و درون‌گرایی دارند و تنهایی را، به بودن در میان جمع ترجیح می‌دهند. ثبات عاطفی كمتری دارند و تهاجمی‌تر هستند. دكتر كراندال، روانشناسی که در مورد ارتباط نوع کفش با شخصیت تحقیق کرده می‌گوید: اگر فردی همیشه چنین كفشی بپوشد، به این معنی است که دوست دارد بعضی از قوانین معمول را بشكند.

کفش ساقدار مردانه


کفش انتخابی افراد مغرورها
افرادی كه علاقه به پوشیدن كفش‌های جدید و مد روز دارند، کسانی هستند که به ظاهر خود بسیار اهمیت می‌دهند و تا حدودی مغرور هستند. در فعالیت‌های گروهی شركت نمی‌كنند اما احساس وظیفه‌شناسی خوبی دارند.

کفش‌ انتخابی افراد ساده‌ و معمولی
افرادی كه از كفش‌های معمولی و نه چندان شیك استفاده می‌كنند، عموما در رفتار خود نیز همین‌گونه‌اند. این افراد شخصیت متمایز یا دیدگاه سیاسی خاصی ندارند و مانند پوشش خود، آرام و ساده هستند و سعی می‌كنند همیشه خود را خوب و موجه نشان دهند.

کفش انتخابی افراد برون‌گراهای فعال
کسانی كه بیشتر آنها را با کفش‌های رنگارنگ و خاص می‌بینید عموما کسانی هستند که ثبات احساسی بیشتری دارند و كمتر دچار استرس و اضطراب می‌شوند.  این رنگارنگ‌پوش‌ها بسیار برون‌گرا و فعال هستند و دوست دارند توجه همه را به خود جلب کنند. البته محققان معتقدند كه كفش شاد و رنگارنگ الزاما نشانه شادی افراد نیست.

کفش کلاسیک مردانه

 

کفش‌های انتخابی افراد وظیفه‌شناس‌
افرادی كه معمولا كفش‌های کهنه و قدیمی می‌پوشند و تا زمانی كه كفش‌شان نیاز به تعمیر پیدا نكند آن را از پا بیرون نمی‌آورند. كمی سردمزاج‌ اما وظیفه‌شناس هستند.

کفش‌های انتخابی افراد محافظه‌کار

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که مردان محافظه کار به کفش‌های نوک تیز علاقه دارند. آنها کسانی هستند که همیشه به دنبال راهی برای فرار از مسئولیت می‌گردند و بیشتر از بقیه مردان اهل رفیق بازی هستند.

 کفش‌های انتخابی افراد مقرراتی‌

مردانی که کفش‌های نوک‌گرد می‌پوشند عموما صریح و ضابطه‌مند هستند. قدرت، مردانگی و کمی دیکتاتوری ویژگی خاص صاحبان این کفش‌ها است. آنها طبق قواعد خاصی زندگی می‌کنند و انتظار دارند تا شما هم قوانین آنها را زیر پا نگذارید.

کفش مردانه

چه کفشی برای پدرم انتخاب کنم؟

امروزه کفش‌های مردانه بسیار متنوع‌تر از قبل شده و شما می‌توانید با شناختی که از شخصیت، شغل و یا تیپ پدر خود دارید کفش مناسبی را برای او انتخاب کنید.

زیرا پوشیدن کفش مناسب با تیپ و استایل مخصوص به خود، ظاهر فرد را آراسته‌تر و خوش‌سیما تر نشان می‌دهد. در اینجا انواع کفش‌هایی که می‌توانید به عنوان هدیه برای پدر خود بخرید را معرفی می‌کنیم:

  1. کفش طبی

اکثر پدران بیشتر وقت خود را بیرون از خانه سپری می‌کنند و ساعت‌های زیادی را پا درکفش دارند. خرید یک کفش طبی هم به سلامتی پاهای انها کمک می‌کند هم خستگی ناشی از پوشیدن طولانی مدت کفش را کم می‌کند و هم این مفهوم را می‌رساند که سلامتی پدرتان برای شما مهم است.

کفش طبی مردانه

برای مشاهده و خرید انواع کفش طبی مردانه کلیک کنید.

  1. کفش پیاده‌روی

اگر پدر شما به پیاده‌روی علاقه دارد یا پزشک به هر دلیلی پیاده‌‌روی را برای او تجویز کرده بهتر است یک کفش مخصوص پیاده‌روی برای او بخرید. این کفش‌ها، دارای رویه‌ پارچه‌ای و منفذ دار بوده که به خاطر نفوذپذیری هوا، از خستگی هنگام راه رفتن و ایجاد بوی بد در پاها جلوگیری می‌کند. طراحی کفی و زیره این کفش‌ها به گونه‌ای است که کمترین فشار را هنگام پیاده‌روی به ستون های فقرات وارد می‌کند و به دلیل سبک بودن پاها احساس درد و خستگی کمتری می‌کنند و برای پدر شما هدیه‌ای به یادماندنی خواهد بود.

برای مشاهده و خرید انواع کفش روزمره مردانه کلیک کنید.

  1. کفش رسمی چرم

کفش چرمی از جمله آن هدایایی است که همیشه پدرها را خوشحال می‌کند. داشتن کفش رسمی برای هر مردی واجب است برای همین کسی نیست که از گرفتن چنین هدیه‌ای خوشحال نشود. اگر پدر شما شغل اداری و رسمی دارد یا در اغلب مواقع کت و شلوار می‌پوشد، بهترین انتخاب برای شما یک جفت کفش رسمی و چرمی است. می‌توانید مدل این کفش را بر اساس شخصیتی که از پدر خود می‌شناسید اننتخاب کنید.

کفش رسمی چرم مردانه

برای مشاهده و خرید انواع کفش رسمی مردانه کلیک کنید.

  1. کفش ورزشی

اگر پدرتان اهل ورزش، کوهنوردی و دویدن است یا به پوشیدن کتانی عادت دارد بد نیست به یک کفش ورزشی فکر کنید. یک کفش ورزشی با کفی طبی یک انتخاب جالب و هیجان‌انگیز برای یک پدر ورزشکار است.

برای مشاهده و خرید انواع کفش ورزشی مردانه کلیک کنید.

نکاتی که باید در هنگام خرید هدیه برای پدر خود دقت کنید:

  1. در خرید کادو روز پدر، سلیقه پدرتان را در نظر بگیرید. تا حد امکان چیزی را انتخاب کنید که خوشایند پدرتان باشد و از داشتن آن احساس خوبی پیدا کند.
  2. در صورتیکه پدرتان بیماری خاصی مانند آرتروز یا دیابت دارد در هنگام انتخاب هدیه آن را در نظر بگیرید و چیزی را بخرید که مناسب وضعیت او باشد. کفش طبی دیابتی انتخاب مناسبی برای سلامت پای پدر شما می باشد.
  3. اگر انتخاب شما کفش باشد، بنابراین بهتر است سایز دقیق پای پدر خود را بدانید و با توجه به آن اقدام به خرید کفش کنید. دانستن سایز پا، این حس را به طرف مقابل القا می‌کند که شما به او توجه دارید و از نیازهای او مطلع هستید.
  4. به کارهایی که پدتان از انجام آنها لذت می برد، دقت کنید، مثلا اگر پدرتان به ورزش یا کوهنوردی علاقه دارد، وسایل ورزشی انتخاب خوبی است.
  5. در هنگام انتخاب هدیه به نوع شخصیت پدرتان توجه کنید، اگر فردی حسابگر، ولخرج، خسیس، منضبط و… است، نیاز به دقت بیشتری در هنگام انتخاب هدیه دارید.
  6. علاوه بر انتخاب هدیه مناسب، به نحوه سورپرایز کردن و هدیه دادن نیز توجه کنید، اگر پدر شما شخصی درون گراست بهتر است در محیطی خانوادگی این کار را انجام دهید، اما اگر فردی برون گراست و می‌‎خواهد توجه همه را به خود جلب کند، با دعوت از دوستان و در حضور در جمع، هدیه را به او تقدیم کنید.

سخن پایانی

اگر از شخصیت، علایق و سلیقه پدرتان آگاهی کامل را داشته باشید، آنگاه خرید هدیه برای او کار سختی نخواهد بود. به شما پیشنهاد می‌کنیم ایده خرید یک کفش مناسب را امتحان کنید. اگر بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید مطمئنا پدرتان از گرفتن آن خوشحال خواهد شد. خرید یک کفش مناسب با توجه به سایز پا، سلیقه، تیپ و استایل پدر شما می‌تواند یه هدیه خوب و به یاد ماندنی برای او باشد. اگر فرصتی برای رفتن به مراکز خرید و گشتن بین انبوهی از کفش‌ها در شلوغی بازار ندارید به بانک کفش سری بزنید و از میان تنوع زیاد کفش‌ها هدیه مناسب برای پدرتان را انتخاب کنید.

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

1 نظر

  1. توسط شیرزاد در تاریخ 1403/02/08
    ممنون از مقاله خوبتون. واقعا به کارم اومد

    پاسخ: خوشحالیم از اینکه این پست برای شما کاربردی بوده است