دمپایی استخری، 3 ویژگی اصلی و 4 نوع جذاب آن

دمپایی استخری، 3 ویژگی اصلی و 4 نوع جذاب آن

یکی دیگر از انواع دمپایی که کاربرد زیادی برای جوانان دارد، دمپایی استخری است. اگر تصمیم گرفته‌اید به یادگیری ورزش جذاب و هیجان‌انگیز شنا بپردازید، بهتر است در هنگام خرید لباس و وسایل شنا، دمپایی مناسب آن را هم تهیه کنید. چرا که خطر سرخوردن در محیط خیس استخر، همواره شما را تهدید می‌کند. برای اینکه بتوانید یک دمپایی استخری مناسب تهیه کنید، لازم است ابتدا ویژگی‌های آن را به‌خوبی بشناسید تا بتوانید بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

ویژگی‌های یک دمپایی استخری خوب

              1.ضد آب بودن

تصور کنید دمپایی استخری شما ضدآب نباشد؛ چه اتفاقی خواهد افتاد؟ با خیس شدن دمپایی در محیط استخر، آب به بافت دمپایی نفوذ کرده و جذب آن می‌شود. در نتیجه وزن آن افزایش ‌یافته و خستگی شما را در هنگام رفت‌وآمد بیشتر می‌کند. از طرفی این جذب آب، باعث می‌شود عمر مفید دمپایی کم شود و شما مجبورید در زمان کمتری، یک دمپایی دیگر تهیه کنید. 

              2.جلوگیری از سرخوردن

تصور کنید وقتی از استخر بیرون آمده‌اید و همه‌جا خیس است، ناگهان سر بخورید و ناگهان... . این فقط یک تصور نیست؛ بلکه بسیار امکان دارد که اتفاق بیفتد. اگر دمپایی استخری شما استاندارد و اصطکاک لازم را نداشته باشد، نمی‌تواند مانع از سرخوردن شما شود و شما را به خطر می‌اندازد. یکی از این استانداردهای لازم برای دمپایی استخری، عاج‌دار بودن آن است. عاج‌ها در این مدل دمپایی مانند یک ترمز عمل کرده و مانع از سرخوردن شما می‌شوند. پس بهتر است در هنگام خرید دمپایی استخری، آن را از نظر استانداردهای لازم، کاملاً بررسی کنید تا در هنگام استفاده، خطری متوجه شما نشود. 

             3.وزن سبک

اگر تاکنون شنا کرده باشید، حتماً می‌دانید که حرکت در آب، سخت‌تر از حرکت در خشکی است؛ چرا که در آب اصطکاک شما با محیط بیشتر است و از طرفی، خیس شدن نیز حرکت را کندتر می‌کند. اگر یک دمپایی استخری سبک نپوشید، کشیدن وزن بدن در آب سخت‎تر هم می‌شود! به‌علاوه، پس از یک روز هیجان‌انگیز و پر از جنب‌وجوش در استخر، حالا شما دیگر آن‌قدر خسته شده‌اید که حتی وزن خودتان را هم به‌سختی می‌برید. در این موقعیت، فرض کنید دمپایی‎های شما هم سنگین باشد! این اصلاً قابل‌تحمل نیست. پس بهتر است در هنگام خرید دمپایی، به سبک بودن آن هم توجه داشته باشید. 

دمپایی استخری مردانه ونیز مد کاپیتان کد 02

75,000 تومان

خرید آنلاین دمپایی استخری مردانه ونیز مد کاپیتان کد 02

انواع دمپایی استخری

دمپایی استخری نیز مانند سایر دمپایی‌ها، انواع مختلفی دارد که هر فرد بسته به شرایط خود، به یکی از آن‌ها احتیاج دارد. در ادامه، انواع مختلف این دمپایی را معرفی و بررسی می‌کنیم. 

  1. دمپایی کفشی

دمپایی استخری کفشی در واقع شبیه به کفش است و به دلیل حمایت و محافظت از تمام پا، حرکت روی سطوح لغزنده را برای شما راحت می‌کند. این ویژگی مانع از پیچ‌خوردگی پا و سرخوردن شما در آب می‌شود؛ بنابراین می‌تواند دمپایی بسیار ایده‌آلی برای استفاده در استخر باشد. 

  1. دمپایی سوراخ‌دار 

اگر می‌خواهید اصطکاک کمتری را در آب تجربه کنید و به‌محض قدم برداشتن، تمام آب داخل دمپایی از آن بیرون بریزد، از دمپایی سوراخ‌دار استفاده کنید. این نوع دمپایی، علاوه بر مناسب‌بودن در استخر، مناسب حمام نیز هست؛ چرا که آب به‌هیچ‌عنوان در کف آن باقی نمی‌ماند و جریان هوا نیز به‌راحتی از آن عبور می‌کند.

دمپایی استخری زنانه ونیز مدل صدف کد 77

68,000تومان

خرید آنلاین دمپایی استخری زنانه ونیز مدل صدف کد 77
  1. دمپایی جلوبسته 

دمپایی استخری جلوبسته در دو نوع کفشی پشت‌بسته و ساده بدون پشت تولید می‌شود. اگر از نوع کفشی آن که در بالا توضیح داده شد استفاده می‌کنید، بهتر است متریال استفاده شده در ساخت آن را نیز بشناسید. به این دلیل که اگر متریال آن نامرغوب باشد، ممکن است باعث ایجاد بیماری‌های پوستی و قارچی در ناحیه پای شما شود. چرا که این نوع دمپایی هوا را به‌خوبی از خود عبور نمی‌دهد.

  1. دمپایی انگشتی

شاید شما جزو افرادی باشید که دوست دارید در استخر هم خاص و اسپرت به نظر برسید. دمپایی استخری انگشتی، یک دمپایی اسپرت، نرم و البته ترند است که این نیاز شما را برآورده می‌کند. البته ممکن است نگران این باشید که چطور با این دمپایی به استخر بروید، درحالی‌که این نوع دمپایی هیچ نوع حفاظتی ایجاد نمی‌کند. باید گفت که جای نگرانی وجود ندارد! چراکه بند این دمپایی طوری ساخته شده که می‌تواند پای شما را در دمپایی فیکس کند و به این راحتی از پا بیرون نیاید.

جمع‌بندی

برای رفتن به استخر و تجربه یک شنای فوق‌العاده، تکمیل بودن تجهیزات شنا ضروری است. برای این منظور لازم است یک جفت دمپایی استخری نیز همراه داشته باشید. قبل از خرید این دمپایی، ابتدا بررسی کنید که کدام نوع آن برای شما مناسب است و با آن راحت‌تر هستید تا ورزش خوب و راحت‌تری را تجربه کنید. 
 

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر