اصول و قوانین صحیح ست کردن جوراب با کفش چیست؟

نحوه ست کردن جوراب با شلوار

قوانین ست کردن جوراب با کفش چیست؟

 ست کردن جوراب با کفش یکی از جمله قوانینی است که کارشناسان و طراحان مد آن‌ها را مد نظر قرار داده و به آن توجه می‌کنند. ست کردن لباس و کفش نیز در افرادی که به ظاهر و استایل خود اهمیت می‌دهند،  از اولویت بالایی برخوردار است. افراد شیک پوش، در هنگام انتخاب لباس به تمامی جزییات لباس و هماهنگی رنگ‌های لباس خود اهمیت می‌دهند و این قاعده در رابطه با رنگ و طرح جوراب نیز صدق می‌کند. در این مقاله از سلسله مقالات بانک کفش سعی کردیم که به شرح برخی از قوانینی که در رابطه با ست کردن جوراب و کفش و همچنین لباس وجود دارد بپردازیم. این نکته را در نظر داشته باشید که موارد مطرح شده تنها براساس قوانین مد می‌باشد. انتخاب و نوع پوشش هر شخصی سلیقه ای بوده و همه افراد با توجه به سلیقه خود هر نوع طرح و رنگی را که دوست دارند، در کنار یکدیگر استفاده کنند.

ترفندهای مهم برای ست کردن جوراب

  1. در هنگام خرید جوراب تنها به طرح و رنگ جوراب اکتفا نکنید و کیفیت و جنس جوراب را در اولویت قرار دهید.
  2. تحت هیچ عنوان از جوراب در هنگام پوشیدن صندل استفاده نکنید. حتی جوراب های نازک
  3. در هنگام پوشیدن کفش های پاشنه بلند از جوراب ها ضخیم و رنگی و طرح دار استفاده نکنید.
  4. در هنگام انتخاب جوراب ‌بهتر است از جورابی متناسب با فصل و هماهنگ با جنس لباس خود استفاده کنید.
  5. جوراب تنها برای زیبایی استفاده نمی‌شود، بلکه نفش محافظت از پای شما را دارد و انتخاب جوراب نامناسب می‌تواند سبب ایجاد بیماری‌های عفونی و قارچی شود.

چه رنگ جورابی بپوشیم؟

جوراب سفید یکی از رنگ‌های مورد علاقه اکثر افراد می‌باشد که به علت خنثی بودن به راحتی می‌توانند آن را با هر شلوار و استایلی بپوشند. برخلاف باور عموم مردم، طراحان مد استفاده از جوراب سفید را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنند. آن‌ها بر این نکته تاکید دارند که رنگ سفید با هیچ رنگ کفش و شلواری مطابقت ندارد، مگر اینکه در زمان ورزش شلوارک،کتانی سفید و یا استایلی سفید داشته باشید.

جوراب سفید با شلوار

چه نوع جورابی مناسب مراسم و کفش‌های رسمی می‌باشد؟

فراموش نکنید که در مراسم رسمی، باید کاملا شیک و رسمی باشید. استفاده از جوراب‌های ساق کوتاه در مراسم رسمی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. جوراب‌های ساق کوتاه تنها مناسب استایل‌های روزانه و کفش‌های روزمره و کالج می‌باشد. در مراسم رسمی صرفا به پوشیدن جوراب و اینکه پای خود را از کفش در نمی‌آورید اکتفا نکنید. در نظر داشته باشید که در هنگام نشستن ممکن است شلوار شما بالاتر از مچ پا رفته و دیدن مچ پا بالاخص برای آقایان ظاهر خوبی نداشته و زیبا نیست.

جوراب ساق کوتاه

در هنگام پوشیدن کفش‌های تخت و عروسکی و یا شلوارهای کوتاه و قد 90 استفاده از جوراب‌های ساق کوتاه برای خانم‌ها توصیه می‌شود.

 

جوراب را با کفش ست کنیم یا با شلوار؟

جوراب باید با شلوار ست باشد، نه با کفش. ست کردن جوراب با کفش با قوانین مد متناقض می‌باشد. در هنگام انتخاب جوراب دقت کنید که رنگی هماهنگ با شلوار خود را انتخاب کنید. البته این نکته را هم در  نظر بگیرید که رنگ جوراب یک رنگ کاملا متناقض با کفش نباشد.

جوراب ست با شلوار

چه رنگ جورابی با شلوار ست کنیم؟

توجه به طیف رنگی جوراب یکی از قوانین کلی در ست کردن لباس می‌باشد. در هنگام انتخاب جوراب به رنگ شلوار دقت کنید و رنگی را انتخاب کنید که با شلوار شما در یک طیف رنگی  و مکمل رنگ شلوار شما باشد و حتی المقدور هم رنگ نباشد. به طور مثال در هنگام پوشیدن شلوار طوسی، رنگی پر رنگ تر و یا کم رنگ تر از شلوار خودتان را انتخاب کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که به نوع پوشیدن لباس و استایل خود حساسیت زیادی به خرج می‌دهید از رنگ‌های مکمل استفاده کنید. ولی در صورتیکه فقط هماهنگ بودن برایتان مهم است و یا فرصت کافی ندارید می‌توانید از رنگ‌های هم رنگ استفاده کنید.

جوراب همرنگ با شلوار

آیا رنگ جوراب باید با شلوار همرنگ باشد؟

در صورتی که جورابی همرنگ با شلوارتان را در دسترس ندارید و یا جوراب شما قابلیت ست شدن با شلوارتان را ندارد، نگران نباشید! می توانید جورابتان را با یکی از اکسسوری‌های لباستان همچون ساعت، کمربند و یا کروات ست کرده و ظاهری جذاب به استایل خود ببخشید.

جوراب ست با کمربند

چه زمانی می‌توان از جوراب های شاد و طرح دار استفاده کرد؟

در هنگام انتخاب شلوار و جوراب دقت کنید که هیچ گاه از جوراب وشلوار طرح دار با یکدیگر استفاده نکنید. اگر شلوار شما راه راه ، چهار خانه و یا طرح دار است از جورابی ساده استفاده کنید. در صورت ساده بودن شلوار، مجاز به استفاده از جوراب‌های طرح دار هستید.

در زمان انتخاب جوراب های طرح دار، یکی از رنگ ‌های موجود در طرح‌ جوراب خود را با شلوارتان هماهنگ کنید.

جوراب طرح دار

هیچ گاه در موقعیت‌های رسمی، جوراب‌های با رنگ جیغ، طرح های شلوغ و عروسکی را استفاده نکنید.

 

کلام آخر:

ست کردن جوراب با کفش تاثیر بسیاری در ظاهر و استایل شما دارد. جوراب و کفش یکی از آیتم‌های اساسی است که در برخورد اولیه با افراد توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کند. قوانین ست کردن جوراب با کفش کلی بوده و هیچ اجباری در انتخاب جوراب و طرح و رنگ جوراب وجود ندارد و هر شخصی بنا به سلیقه و شرایط خود می‌تواند از جوراب دلخواه خود استفاده نماید.

منبع:

gentlemansgazette/how to combine socks with pants

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر