نیم بوت چه کفشی است؟ انواع نیم بوت و نحوه ست کردن آن با شلوار

نیم بوت چه کفشی است؟ انواع نیم بوت و نحوه ست کردن آن با شلوار

در دید کلی نیم بوت به کفش‌هایی گفته می‌شود که مچ پا را می‌پوشانند و اگر کمی بلندتر باشند به بوت و چکمه تبدیل می‌شوند. نیم بوت‌ها اغلب برای فصل زمستان مناسب هستند و در مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند؛ اما محبوب‌ترین رنگ آن قهوه‌ای و مشکی بوده و محبوب‌ترین مدلش چلسی، چوکا و بنددار است که در ادامه هر یک را به شما معرفی خواهیم کرد.

نیم بوت مشکی با شلوار

انواع نیم بوت محبوب که باید بشناسید:

نیم بوت چلسی

در نیم بوت‌های چلسی از کش به‌جای بند برای بستن نیم بوت استفاده شده است این نیم بوت‌ها بسیار محبوب هستند چرا که پوشیدن و درآوردن آنها به‌شدت ساده است. یکی از شاخصه‌های اصلی تشخیص این نیم بوت‌ها U شکل بودن کش آنهاست.

نیم بوت چلسی با شلوار

نیم بوت مردانه پاسارگاد مدل ونیز کد 15

512,000 تومان

خرید آنلاین نیم بوت مردانه پاسارگاد مدل ونیز کد 15

 

نیم بوت‌های چوکا

نیم بوت‌های چوکا همان نیم بوت‌هایی هستند که بند کوتاهی دارند و دو یا سه سوراخ برای ردشدن بند نیز بیشتر ندارند. این نیم بوت‌ها هم پوشیدن و در آوردنشان بسیار راحت است.

نیم بوت چوکا با شلوار

نیم بوت‌های بنددار

این نیم بوت‌ها با نیم بوت‌های چوکا متفاوت است و تفاوت آن‌ها در تعداد ردیف‌های سوراخ بند آن‌ها است، نیم بوت‌های چوکا به کمتر از سه ردیف سوراخ محدود می‌شوند؛ اما نیم بوت‌ها بنددار از قسمت بالای انگشتان تا مچ‌بند دارند و بخش مهمی از نیم بوت‌ها را همین بندها تشکیل می‌دهند.

نیم بوت زنانه جزیره مدل دیانا کد 01

695,000 تومان

خرید آنلاین نیم بوت زنانه جزیره مدل دیانا کد 01

بیشتر بدانیم: 16 روش بستن بند کفش

 

نیم بوت بند دار با شلوار

نیم بوت‌های زیپ‌دار و مانک استرپ (نیم بوت‌هایی که با سگک بسته می‌شوند) هم از دیگر مدل‌های نیم بوت هستند که به نسبت سه مدل قبل محبوبیت کمتری دارند.

نیم بوت زیپ دار با شلوار

نیم بوت را با شلوارها چطور ست کنیم؟

همخوانی رنگ و مدل شلوار با نیم بوت مهم‌ترین معیار برای ست‌کردن این دو آیتم است، نیم بوت‌ها در رنگ‌های متعددی تولید می‌کنند؛ اما همان‌طور که در بالا گفتیم رنگ قهوه‌ای در رتبه اول و در رتبه دوم رنگ مشکی از محبوب‌ترین رنگ‌های نیم بوت است که بیشترین سهم تولید نیم بوت را به خود اختصاص داده‌اند. دلیل محبوبیت این دو رنگ هم مشخص است؛ زیرا تقریباً با هر رنگ شلواری ست خواهند شد. شلوار جین، پارچه‌ای یا کتان سه مدل شلواری هستند که به‌راحتی با نیم بوت ست می‌شوند.

نیم بوت با شلوار جین

نیم بوت مردانه پاسارگاد مدل ونیز کد 03

512,000 تومان

خرید آنلاین نیم بوت مردانه پاسارگاد مدل ونیز کد 03

 

شلوار جین، یار جدانشدنی نیم بوت‌ها

شلوارهای جین مکمل نیم بوت‌های قهوه‌ای و یار جدانشدنی این نیم بوت‌ها هستند. بهترین رنگ شلوار جین برای ست‌کردن با نیم بوت رنگ‌های طیف ابی مثل آبی روشن، آبی تیره و سورمه‌ای است، رنگ‌های خاکستری و مشکی هم ترکیب خوبی در کنار نیم بوت‌های قهوه‌ای هستند. اگر قد متوسطی دارید بهتر است شلوار جین راسته بپوشید تا قدتان بلندتر دیده شود.

نیم بوت با شلوار جین

نیم بوت قهوه‌ای در کنار جین یک استایل نیمه‌رسمی به شما خواهد داد که نه‌تنها در محافل رسمی بلکه در جمع‌های دوستانه هم می‌توانید از آن استفاده کنید. می‌توانید برای رسمی‌تر شدن استایلتان نیم بوت را با جین سورمه‌ای یا مشکی ست کنید و یا اگر می‌خواهید رسمی‌تر شوید باید از شلوارهای پارچه‌ای استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که نیم بوت در کل یکی از اجزای استایل‌های کژوال است نه رسمی.

نیم بوت با شلوار جین

نکته‌های ست‌کردن شلوارهای جین با نیم بوت:

  1. اندازه و سایز شلوار باید با نیم بوت تناسب داشته باشد برای مثال پوشیدن شلوار جین تنگ با نیم بوت‌های بزرگ و پهن بدترین اشتباهی است که می‌توانید انجام دهید و یا اگر به‌قدری بلند است که زیر کفش می‌رود هم باید در انتخاب خود تجدیدنظر کنید چرا که شلوار باید کمی روی نیم بوت باشد نه بیشتر.
  2. همان‌طور که بالاتر هم گفتیم رنگ نیم بوت و شلوار خیلی مهم است پس توجه کنید که رنگ‌های اشتباهی را برای ست‌کردن انتخاب نکنید. (بالاتر راجع به رنگ‌های مناسب توضیح داده شده است)
  3. هرگز شلوار خود را داخل نیم بوت قرار ندهید. شلوار همیشه باید روی نیم بوت باشد نه داخل آن.
  4. شلوارهای جین روشن را با نیم بوت‌های رنگ روشن ست کنید؛ اما اگر رنگ شلوار شما روشن‌ترین رنگ ممکن یعنی سفید است ترکیب آن با نیم بوت‌های رنگ تیره فوق‌العاده است.
  5. اگر از کت یا کاپشن می‌خواهید استفاده کنید می‌توانید رنگ آن را همان رنگ نیم بوت انتخاب کنید.

ست نیم بوت با شلوار

نیم بوت مردانه پاسان مدل رایان کد 01

405,000 تومان

خرید آنلاین نم بوت مردانه پاسان مدل رایان کد 01

 

شلوارهای پارچه‌ای، رسمی‌ترین گزینه برای نیم بوت‌ها

همان‌طور که گفتیم شلوارهای پارچه‌ای گزینه رسمی‌تری از شلوارهای جین هستند. البته باید توجه داشته باشید شلواری که انتخاب می‌کنید با رنگ بوت شما هم هماهنگی داشته باشد. اگر فرض را بر این بگذاریم که نیم بوت شما یکی از همان دو رنگ مشکی یا قهوه‌ای است باید بگوییم که شلوار خاکستری، طوسی و نسکافه‌ای بهترین گزینه است. همچنین شلوارهای گشاد هم انتخاب خوبی برای ست‌کردن نیستند و بهتر است از شلوارهای راسته سایز خودتان استفاده کنید اگر پاهای عضلانی دارید شلوارهایی که در قسمت ران تنگ هستند می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

شلوار کتان، یک انتخاب مطمئن

چرا شلوار کتان در ترکیب با نیم بوت یک انتخاب مطمئن به‌حساب می‌آید؟ به این دلیل که شلوارهای کتان دست شما را در انتخاب رنگ باز گذاشته‌اند چرا که از رنگ‌های روشن این شلوار تا تیره‌ترین رنگ‌ها با نیم بوت فوق‌العاده می‌شوند. همچنین با تا زدن کمی از پایین آن می‌توانید استایلی شیک‌تر از همیشه داشته باشید.

چند اشتباه رایج در ست‌کردن شلوار با نیم بوت:

  1. انتخاب قد نامناسب شلوار: یکی از رایج‌ترین اشتباهات انتخاب شلوار برای پوشیدن با نیم بوت شلوارهایی هستند که خیلی بلند یا خیلی کوتاه هستند. شلوارهای که خیلی بلند هستند دور مچ پا جمع می‌شوند و استایل شما را شلخته نمایش می‌دهند. شلوارهایی که کوتاه هستند هم بین پا و شلوارتان فاصله می‌اندازند که ممکن است جذاب نباشد.
  2. پوشیدن شلوار به سبک اشتباه: اشتباه دوم پوشیدن شلوارهایی است که مدل آنها با نیم بوت مناسب نیست مثل شلوارهای گشاد که کامل نیم بوت را می‌بلعند و اصلاً اجازه نمی‌دهد نیم بوت شما نمایان شود.
  3. عدم توجه به رنگ نیم بوت‌ها: در خصوص این مورد بالاتر زیاد توضیح دادیم و این تکرار به دلیل اهمیت این اشتباه است.
  4. پوشیدن جوراب‌های بلند: هرچند پیشنهاد ما شلوارهایی هستند که بین شلوار و نیم بوت شکاف ایجاد نشود؛ اما ممکن است در هنگام نشستن این شکاف ایجاد شده پس جورابی انتخاب کنید که رنگ آن با شلوار همخوانی دارد و یا جورابی بپوشید که از نیم بوت شما کوتاه‌تر است.

نیم بوت زنانه پاتکان مدل 806 کد 15

808,000 تومان

خرید آنلاین نیم بوت زنانه پاتکان مدل 806 کد 15

 

جمع‌بندی

با دقت‌کردن به رنگ و مدل نیم بوت و شلوارتان می‌توانید به‌راحتی این دو آیتم را با هم ست کنید. به شکلی که هم زیبا و چشمگیر باشد و هم برای محیطی که در آن قرار دارید مناسب باشد. نیم بوت، خود آیتمی از استایل کژوال و راحت است؛ اما شما با ست‌کردن آن با شلوار مناسب می‌توانید رسمی بودن یا نیمه‌رسمی بودن را نیز به نمایش بگذارید.
 

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر