دمپایی انگشتی، کاربردها و انواع آن

دمپایی انگشتی، کاربردها و انواع آن

دمپایی انگشتی چیست؟

دمپایی انگشتی یا دمپایی ساحلی یکی از انواع دمپایی است که طرفداران زیادی دارد و در تابستان مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دمپایی لایه رویی را ندارد و به‌جای آن از یک بند استفاده شده که معمولاً به شکل Y طراحی می‌شود. 

چرا دمپایی انگشتی؟  

دمپایی انگشتی وزن کمی دارد و همچنین به دلیل باز بودن آن و نبود رویه، از تعریق و ایجاد بوی بد پا جلوگیری می‌کند. از طرفی این دمپایی کمترین میزان تماس با پوست را دارد و برای جلوگیری از بیماری‌های پوستی نظیر قارچ پوستی می‌تواند مفید باشد. با توجه به این موارد، این دمپایی می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده در فصول گرم سال باشد. 

اگر شما نیز ازجمله افرادی هستید که به دنبال یک ظاهر اسپرت می‌گردند و یا گرمای تابستان بیش‌ازاندازه شما را کلافه می‌کند، بهترین پیشنهاد برای شما، استفاده از دمپایی انگشتی است. 

دمپایی انگشتی زنانه ونیز مدل دیانا کد 225

72,000 تومان

خرید آنلاین دمپایی انگشتی زنانه ونیز مدل دیانا کد 225

کاربردها

دمپایی انگشتی مدل‌ها و کاربردهای فراوانی دارد. برای مثال می‌تواند به‌عنوان یک دمپایی روفرشی در منزل استفاده شود و یا برای رفتن به استخر و ساحل مورداستفاده قرار گیرد. نوع دیگری از آن می‌تواند کاربرد دمپایی مجلسی را داشته باشد و یا از نمونه چرم آن می‌توان به‌عنوان دمپایی بیرونی استفاده کرد

مدل‌ها

همان‌طور که گفته شد، این دمپایی کاربردهای فراوانی دارد و بنابراین مدل‌ها و جنس‌های مختلفی نیز می‌تواند داشته باشد. دمپایی انگشتی در مدل‌ها، طرح‌ها و با متریال مختلفی ساخته می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به چرمی، پلاستیکی و ابری اشاره کرد. همچنین این نوع دمپایی، مدل مجلسی را نیز داراست. در این بخش، انواع دمپایی انگشتی را بر اساس جنس و کاربرد آن معرفی خواهیم کرد.

استفاده به عنوان دمپایی مجلسی

درست است که در ابتدا از این مدل دمپایی در سواحل استفاده می‌شد، اما امروزه کاربرد آن بسیار گسترده شده و تقریباً در همه‌جا می‌توان از آن استفاده کرد. دمپایی انگشتی مجلسی، نوع زیبایی از دمپایی انگشتی است که برای خانم‌ها طراحی شده. این دمپایی معمولاً در طرح‌های بی پاشنه و یا باپاشنه‌ی کوتاه طراحی می‌شود اما مدل‌های لژدار و پاشنه‌بلند نیز دارد. 

استفاده به عنوان دمپایی روفرشی

شاید بتوان گفت استفاده در منزل، یکی از استفاده‌های رایج از دمپایی انگشتی است. این دمپایی با انواع متریال مختلف می‌تواند در منزل استفاده شود و دلیل آن، راحتی و سبکی آن است. به‌گونه‌ای که فرد احساس نمی‌کند که در حال استفاده از دمپایی است. از انواع این دمپایی روفرشی، می‌توان خزدار، پشمی، پاشنه‌بلند، حوله‌ای، فانتزی، ابری، پلاستیکی، تخت و... را نام برد.

 

استفاده به عنوان دمپایی بیرونی 

هرچند دمپایی انگشتی برای پیاده‌روی مناسب نیست اما شاید بخواهید برای مدت‌زمان کوتاهی در بیرون از منزل از آن استفاده کنید. نمونه چرمی و صندل مانند این دمپایی، گزینه مناسبی برای استفاده در بیرون از منزل است. گاهی از این مدل، در مهمانی نیز استفاده می‌شود. حتی دیده‌ شده برخی از سیاستمداران آمریکایی از دمپایی انگشتی در دیدارهای سیاسی خود استفاده می‌کنند. این کاملاً به انتخاب و سلیقه شما بستگی دارد. 

استفاده به عنوان دمپایی استخری

کاربرد اصلی این دمپایی در اروپا و ایالات‌متحده، استفاده در ساحل و یا استخر بوده است. می‌توانید آن را به‌عنوان لوازم جانبی مثل مایو همراه خود داشته باشید. نمونه ابری و پلاستیکی آن، گزینه مناسبی برای خیس شدن در آب است. 

استفاده به عنوان دمپایی حمام

دمپایی انگشتی به دلیل سطح تماس کمی که با پا دارد، یک دمپایی خوب برای استفاده در حمام است. همچنین به دلیل جنس آن، به‌راحتی قابل شستشو بوده و به این زودی‌ها خراب نمی‌شود. پس با خیال راحت در حمام از آن استفاده کنید. 

دمپایی لا انگشتی دخترانه پاپا مدل آلما کد 10

91,000 تومان

خرید آنلاین دمپایی لا انگشتی دخترانه پاپا مدل آلما کد 10

دمپایی انگشتی چرمی

دمپایی انگشتی چرمی برای استفاده در مهمانی و مجلس، بیرون از منزل و یا به‌عنوان صندل روفرشی مورداستفاده قرار می‌گیرد. این دمپایی به خاطر جنس خوبی که دارد می‌تواند مورد استقبال بسیاری از افراد قرار بگیرد. 

جمع‌بندی 

نمونه‌های بسیار زیادی از دمپایی انگشتی وجود دارد که می‌تواند کاربردهای متفاوتی داشته باشد. این دمپایی یکی از پرطرفدارترین انواع دمپایی است و به همین دلیل، افراد هیچ محدودیتی در استفاده از آن برای خود قائل نمی‌شوند. بنابراین اگر متوجه شدید معلمتان در مدرسه با یک دمپایی انگشتی حاضر شده و یا فردی در حال دویدن و ورزش با این دمپایی است، تعجب نکنید. این یک انتخاب است. 
 

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر