کفش ونس و 5 مدل اصلی آن در 2024

کفش ونس

 

از دهه 1960، کفش ونس‌ با کفش‌های نمادینی که همه از تونی آلوا گرفته تا روآن زوریلا آن را می‌پوشند، یکی از لوازم اصلی جامعه اسکیت بازها بوده است. Vans در طول سال‌های متمادی فعالیتش مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته، اما برخی از مدل‌های خاصش در طول این سال‌ها جزء  محصولات همیشگی و پر طرفدار این برند بوده‌اند. کلاسیک‌ ونس‌ها مانند Old Skool، Slip-On، Era و Authentic در خط تولید این برند ثابت بوده‌اند، در حالی که کفش افسانه‌ای HalfCab استیو کابالرو تقریباً 30 سال است که در خدمت اسکیت‌ بازها بوده است.

 برند ونس
مد یا استایل در کفش ونس

 این میل در ما وجود دارد که مد را با استایل اشتباه بگیریم، واقعا چرا این کار را می‌کنیم؟ صنعت مد بر اساس برجسته کردن سبک‌های روز و انتشار آخرین ترندها ساخته شده است. با توجه به فرهنگ ظاهراً پایان ناپذیر فست فشن و اکسپلور اینستاگرام که در حال انفجار است، بیش از هر زمان دیگری، ما به بهانه شیک بودن و به روز بودن در حال خرید از برندهای فست فشن هستیم. با کفش‌های انحصاری ورزشی، همکاری با برندهای بزرگ و افزایش مداوم تولید محتوا، ترندها قطعاً در دستور کار بازار مارکتینگ مد هستند.

همیشه رونمایی از کالکشن‌های مد یک رویداد جذاب و خبرساز است، راه رفتن مدل‌ها، موسیقی، فضای شو، مدعوین سرشناس و آنچه مخاطب را جذب می‌کند در یک کلام خلاقیت و زیبایی محصول کمپانی میزبان است که ارائه می٬شود و می‌توان آن را یک اثر هنری هم در نظر گرفت، کمپانی کفش ونس مفتخر است که جدیدترین کالکشن سبک‌ کلاسیک خود را با برداشتی تازه از کفش‌های Vans که شما می‌شناسید و دوست دارید، رونمایی کند. Vans Classics همیشه جزء اصلی کمد لباس‌تان بوده است و جدیدترین اقتباس‌های این سبک، تنوع بالایی را برای تطبیق پذیری با هرسبک لباسی ارائه می‌کند.

 کفش ونس
کفش ونس و مد پایدار

ایو سن لوران یک بار گفت: "مد محو می‌شود، اما استایل جاودانه است" و این کلمات نمی‌توانند دقیق تر از این منظور ما را در مورد مد پایدار و استایل بیان کنند. در جامعه مایکروویوی امروز، همه ما قربانی خرید کالای ترند شده و محبوب، شده‌ایم. تا فقط یک بار آن را بپوشیم و به قعر کمد خود تبعیدش کنیم. مشکلی نیست؛ برای بهترین لباس‌های ما این اتفاق افتاده!

برای به نمایش گذاشتن تصاویر حماسی، ونس از سازندگان محتوای مد و فشن بلاگرهای مطرح، پرنسس گولوم، لینا آساید و چریتی هارداوی استفاده کرد تا راه‌های زیادی برای ارتقای ظاهر ساده این کفش را ارائه کند. با فرم جدید Woven Check Classic Slip-On Stackform وWoven 66 Check Authentic Stackform، لایه‌های بافته شده چند رنگ، احساس تخته شطرنجی تاب‌دار ایجاد می‌کنند. هر لایه به هم بافته می‌شود و بافتی اضافه برای رویه کفش مورد علاقه قدیمی‌تان ایجاد می‌کند.

ونس‌ها و محبوبیت فوق العاده آن در صنعت کفش و همچنین در صنعت مد ناشناخته نیستند. این برند پس از نیم قرن تسلط بر دنیای کفش‌های کتانی، هنوز هم در بازار تقاضای بالایی دارد. امروزه Vans فقط یک کفش کتانی یا اسکیت نیست، بلکه یکی از کفش‌های ضروری هر کمد لباس است.

 
اما آیا ونس سزاوار این همه هیاهو است؟!

بیایید حقایقی را بدانیم که ونس را به یکی از محبوب‌ترین کفش‌های کتانی در چند دهه اخیر تبدیل کرده است. پس مستقیم به مقاله می‌پردازیم!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، ونس یک برند کفش ورزشی است که عمدتاً برای اسکیت بازان طراحی می کرده است. در سال 1966 ونس اولین برندی بود که شروع به ساخت کفش مخصوص برای اسکیت کرد. با شروع محبوبیت اسکیت بازی در بین ستاره‌های جوان، محبوبیت ونس‌ها روز به روز افزایش یافت.

کتونی-ونس
ونس در چه مدتی مد جدیدی ارائه می‌دهد؟

 تقریباً 9 سال طول می‌کشد تا مدل دیگری از ونس را به نام Era در سال 1976 بسازند. پس از آن، مشهورترین سیلوئت آنها در سال 1976 به بازار آمد. فکر نکنید که سفر ونس در دنیای مد و صنعت فشن بسیار روان و آسان بوده. این برند با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه شده است، اما با طراحی‌های شگفت انگیز و کلاسیک خود با چالش‌ها مقابله کرده است.

پس از اینکه در اواخر دهه 70 اسکیت به یک ورزش مشهور در سراسر جهان تبدیل شد، از آن زمان  ونس‌ها به گذشته برنگشته‌اند، برخی از اسکیت بازان مشهور مانند استیو کابالرو، ونس‌ها را به سطح بعدی محبوبیتش ارتقا دادند. در سال 1978 sk8-hi که اولین کفش کتانی جیر وان است که روی مچ پا عرضه شد و مدل نهایی Vans slip-on در سال 1986 عرضه شد.
مدل‌های اصلی ونس

این‌ها 5 مدل اصلی ونس هستند، به دنبال محبوبیت جهانی ونس، بسیاری از برندهای برتر همکاری خود را با این برند آغاز کردند. حتی افراد مشهور و برنامه‌های تلویزیونی معروف نیز با Vans همکاری می‌کنند و موفقیت بزرگی مانند Vans Authentic X Stranger Things و Vans x Marvel Comics کسب می‌کنند.

 کفش ونس زنونه
چرا ونس‌ها بسیار محبوب هستند؟

در این عصر تکنولوژی و با سرعت گسترده مد که میان مارک‌های مد و فشن رقابت‌های زیادی است، زنده ماندن و حفظ شهرت برای مدتی طولانی بسیار دشوار است. اینکه چگونه این شرکت کفش اسکیت 50 ساله هنوز سخت کار می‌کند و طرفدار دارد ممکن است سوال شما هم باشد!

محبوبیت ونس‌ها اکنون به دنیای ورزش محدود نمی‌شود. به خصوص در چند دهه اخیر، محبوبیت آن در میان تمامی صاحبان صنعت کفش گسترش یافته است. بیایید با 7 دلیلی که باعث محبوبیت ونس در بین مردم می‌شود آشنا شویم:

1. کیفیت بالا و قابل قبول

 اولویت اول ونس ارائه کفش‌های باکیفیت است. زیره لاستیکی ونس چسبندگی خوب و انعطاف پذیری عالی را می‌دهد. زیره‌های ونس در برابر آب مقاوم هستند و دوام فوق العاده‌ای دارند.

رویه کفش‌های ونس با بوم و جیر ساخته می‌شود که برای پا نیز مناسب است. پس از دوره طولانی استفاده هم، می‌توانید احساس راحتی کنید. همین مورد، ونس را به یک کفش ورزشی مردمی تبدیل می‌کند.

ونس دخترونه

2. طراحی کلاسیک همه کاره

سبک کلاسیک هرگز از مد نمی‌افتد و ونس ها این خط را بسیار جدی گرفته و آن را دنبال می‌کنند. همه مدل‌های آنها بسیار مینیمال و کلاسیک هستند. از آنجایی که Vans یک برند کفش سبک رترو است. مدل‌های آن‌ها نیز از طراحی کلاسیک یکپارچه سازی شده با سیستم عامل کلاسیک و ساده الهام گرفته شده است که با هر نوع لباسی هماهنگ است. کفش‌های ونس به قدری باکلاس و جذاب هستند که برای پوشیدن یک جفت ونس هیچ‌وقت احساس پیری نمی‌‌کنید، می‌توانید در هر زمان یا هر مکانی و مناسبتی ونس بپوشید.

ونس ها نه تنها مدل‌هایی همه‌کاره طراحی می‌کنند بلکه کفش‌هایی را برای انواع پاها ساخته‌اند. اگر نگرانی شما داشتن پاهایی با فرم پهن  هست، مشکلی نیست، بیشتر ونس‌ها عریض هستند.

3. استایل کردن آسان

استایل آسان برای پوشیدن ونس شعار این برند است. لازم نیست ورزشکار باشید. کفش‌های کتانی ونس می‌توانند برای هر حرفه، سن و مکانی مناسب باشند. اگر دانش آموز مدرسه یا کارمند شرکتی معمولی هستید، کفش های Vans به راحتی با لباس‌های شما هماهنگ می‌شوند.

ونس رنگی

4. راحت در پا

 همانطور که می‌دانید ونس یک برند کفش ورزشی است. مانند سایر کفش‌های اسپرت گران‌قیمت با کیفیت بالا، کفش‌های کتانی ونس بسیار راحت هستند. مواد بوم یا جیر آنها به عنوان قسمت بالایی بدنه استفاده می‌شود و هر دو ماده فوق العاده تنفس‌پذیر و راحت هستند.

نه تنها این مورد، بلکه زیره لاستیکی آنها به خوبی چسبیده است که به همراه مچ پاهای بالشتکی که از ناحیه مچ پا شما فوق العاده حمایت می‌کند و هنگام راه رفتن کشش خوب و راحتی به فرم پای شما می‌دهد.

5. محبوب در میان افراد مشهور

محبوب در میان سلبریتی‌ها؛ امروزه اکثر سلبریتی‌ها به نوعی در مورد ونس های 60 دلاری تعصب دارند. افراد مشهوری مانند ریحانا، بلا حدید جاستین بیبر، کریستن استوارت و بسیاری دیگر دوست دارند ظاهر خود را با یک جفت ونس تکمیل کنند. جنون Vans اکنون مرز هالیوود را شکست. هنرمندان جهانی مانند اعضای بلک پینک با پوشیدن کفش‌های ورزشی Vans کنسرت‌های خود را به لرزه در می‌آورند.

علاوه بر اینکه کفش‌های مورد علاقه افراد مشهور است، بسیاری از برندها و طراحان سطح بالا شروع به همکاری با ونس کرده‌اند.

 6. سفارشی کردن طراحی به سلیقه مشتری

اکثر مدل‌های ونس با طرح‌های ساده و مینیمال عرضه شده‌اند. اما اگر مشتریان بخواهند ونس‌های خود را با الگوهای رنگی یا مواد سفارشی کنند، برندها این گزینه‌ها را نیز ارائه می‌دهند.

بنابراین می‌توانید خلاقیت کامل خود را نشان دهید و صاحب کفش ونس منحصر به فرد باشید.

کفش ونس سفید

7. محدوده قیمت و دوام

چه کسی نمی‌خواهد یک کفش مارک بخرد و جلوی دوستانش پز دهد؟ ولی حداکثر قیمت برندها بسیار بالاست که گاهی خرید آن بسیار سخت و غیرممکن است، مخصوصاً دانشجویان با این مشکل مواجه هستند.

اما ونس ها عدالت را در حق مصرف‌کننده جوان خود رعایت می‌کنند. اگرچه آنها یک برند کفش محبوب در سراسر جهان هستند، اما قیمت کفش خود را در محدوده‌ای مقرون به صرفه نگه می‌دارند. محدوده قیمت ونس بسیار جذاب است. حداکثر قیمت مدل Vans از یک میلیون تومان شروع می‌شود. به دلیل محدوده قیمت مناسب آن و کیفیت بالا، دانشجویان جوان می‌توانند یک جفت ونس بخرند.

استایل کفش ونس

لاین old school Vans در بین همه کفش‌های Vans محبوب‌ترین است. این لاین Vans بیشتر در بین نوجوانان تا جوانان محبوب هستند. به دلیل طراحی کاربردی و ساده این مدل، به راحتی با یونیفرم‌های مدرسه و پاتوق‌های بعد از کلاس هماهنگ می‌شود.

نتیجه گیری

ونس خواستنی‌ترین کفش این روزهاست. به دلیل چشم انداز کلاسیک خود در طراحی و کیفیت، از همه مرزها مانند سن، حرفه و مرزهای جغرافیایی و فرهنگی عبور کرده است.

در این مقاله معروف‌ترین دلایل محبوبیت این برند کفش در چند دهه اخیر را برای‌تان آورده‌ایم. صادقانه بگویم، شما می‌توانید ونس را با هر لباسی بپوشید و حتی با کفش ونس‌تان به مراسم عروسی بروید و  باز هم شیک و برازنده به نظر برسید. اگر یک علاقه مند به داشتن کفشی کاربردی هستید، باید یک جفت ونس در کمدتان داشته باشید.

 

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر