کفش مردانه اداری و 7 ویژگی که باید به آن توجه کنید!

کفش مردانه اداری

کفش مردانه اداری یکی از انواع کفش مردانه است که برای محیط اداری مناسب است. کارمندان اداره و کسانی که در محیط‌های اداری کار می‌کنند، از این کفش استفاده می‌کنند. کفش اداری یا پرسنلی تا حدودی شبیه به کفش رسمی است؛ به همین دلیل افرادی که کت‌وشلوار می‌پوشند می‌توانند آن را با کفش اداری ست کنند. 

کفش مردانه اداری شیک

کفش مردانه اداری حدود 2 تا 3 سانتی‌متر پاشنه دارد. اگر پاشنه کفش کم‌تر از این باشد، می‌تواند به پا آسیب وارد نماید؛ چرا که معمولاً افراد روزانه 6 تا 8 ساعت را با کفش اداری می‌گذرانند؛ بنابراین اگر کفش استانداردهای لازم را نداشته باشد در درازمدت باعث بیماری‌هایی نظیر آرتروز می‌شود. اکثر معلمان بازنشسته این مشکل را تجربه کرده‌اند.  

کفش مردانه اداری

کفش مردانه اداری برای کجا مناسب است؟

کارمندان و همه کسانی که در ادارات و محیط‌های رسمی کار می‌کنند، می‌توانند از این کفش استفاده کنند. فرقی نمی‌کند شما یک معلم باشید یا دانشجو و یا کارمند یک اداره خصوصی. این کفشی است که برای شما طراحی شده است. 

شاید اکنون این سؤال در ذهن شما به وجود آمده باشد که با این توصیفات، فرق کفش مردانه اداری با کفش رسمی چیست! پاسخ این سؤال را در بخش ویژگی‌های کفش اداری بررسی کرده‌ایم.

کفش مردانه رسمی

ویژگی‌های کفش مردانه اداری

کفش مردانه اداری دارای ویژگی‌های است که آن را از کفش‌های رسمی و همچنین کفش اسپرت متمایز می‌کند. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم. 

  1. جنس 

می‌توان گفت بیشتر کفش‌های اداری مردانه شبیه به هم هستند و تفاوت آن‌ها معمولاً در جنس آن‌ها است. جنس کفش مردانه اداری باید نرم و انعطاف‌پذیر باشد. به همین دلیل معمولاً آن‌ها را از چرم یا نبوک می‌سازند. 

  1. رنگ 

کفش‌های اداری مردانه معمولاً دارای رنگ‌های خنثی نظیر مشکی و سرمه‌ای و یا رنگ‌های تیره دیگری نظیر قهوه‌ای و زرشکی هستند. این کفش‌ها ظاهری شیک و رسمی دارند و برای استفاده روزمره نیز مناسب هستند. اما چون استفاده اصلی آن‌ها در محیط‌های رسمی است، از رنگ‌های تیره و یا خنثی در آن استفاده می‌شود. 

  1. شکل و ظاهر

ظاهر کفش مردانه  اداری کمی شبیه به کفش رسمی است؛ اما کفش رسمی بسیار ساده‌تر و درعین‌حال شیک‌تر از کفش اداری است. در کفش رسمی زیبایی اهمیت دارد؛ اما در کفش اداری، راحتی مقدم‌تر است. 

  1. وزن 

کسانی که کفش اداری می‌پوشند معمولاً بخش زیادی از روز را با آن سر می‌کنند؛ بنابراین برای خستگی و فشار کمتر باید یک کفش سبک انتخاب کنند. ازاین‌رو، کفش اداری باید سبک باشد. 

  1. دوام 

کفش مردانه اداری باید از دوام بالایی برخوردار باشد تا در استفاده روزمره کمتر آسیب ببیند. همچنین دوام کفش باعث صرفه اقتصادی و البته سلامت پا نیز می‌شود. کفش‌هایی که با متریال مرغوب و مقاوم ساخته نمی‌شوند، مناسب استفاده کارمندان نیستند. 

  1. تنفس‌پذیری

کارمندان مشغول در ادارات، روزانه 6 تا 8 ساعت کار می‌کنند. در طول این مدت کفش باید تنفس‌پذیری داشته باشد تا از بروز بیماری‌های قارچی در پا پیشگیری نماید. 

  1. پاشنه

شاید فکر کنید در هنگام خرید کفش مردانه، چندان نیازی به توجه به پاشنه وجود ندارد. اما بهتر است بدانید که پاشنه کفش اداری مردانه باید حدود 2 تا 3 سانت باشد؛ چرا که بیشتر یا کمتر بودن ارتفاع پاشنه، به پا آسیب می‌رساند. 

انواع کفش مردانه اداری

کفش اداری مردانه انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. 

  1. کفش اداری بدون بند

یکی از انواع کفش اداری مردانه، نوع بدون بند آن است. این کفش به‌راحتی پوشیده می شود. انواع مختلفی از کفش اداری بدون بند وجود دارد که از جمله می توان به کفش با نوک تیز و کفش با سر گرد اشاره کرد. 

کفش-اداری-مردانه-بدون-بند

  1. کفش اداری بنددار

کفش مردانه اداری بنددار، کمی شبیه کفش رسمی است؛ اما دارای تفاوت‌هایی است که در بخش ویژگی‌ها به آن اشاره شد. 

کفش-اداری-مردانه-بنددار

  1. کفش اداری با سر گرد

از انواع کفش اداری که در قسمت پنجه پا، گرد هستند می‌توان به مدل‌های مشابه کفش کالج اشاره کرد. این کفش‌ها در طرح کالج تولید می‌شوند؛ اما گاهی بنددار نیز هستند. 

کفش-اداری-مردانه-با-سر-گرد

  1. کفش اداری با نوک‌تیز 

کفش‌های اداری با نوک ‌تیز و کشیده، کمی شبیه به کفش رسمی آکسفورد هستند؛ اما انعطاف‌پذیرتر و نرم‌تر هستند و جنس مواد آن نیز متفاوت است. 

جمع‌بندی

در این مقاله به توضیح انواع کفش مردانه اداری پرداخته شد. کفش اداری بسیار شبیه به کفش رسمی است؛ اما تفاوت‌های آشکاری دارد که به‌راحتی آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند. برای دیدن انواع مدل‌های این کفش می‌توانید به فروشگاه مراجعه نمایید.

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر