آشنایی با انواع مدل‌های کتونی

انواع مدل‌های کتونی

با پیشرفت صنعت مد طراحان اقدام به طراحی کفش در سبک و استایل‌های مختلف کرده‌اند؛ این کار چند مزیت به همراه دارد.

  • یک اینکه هر طراح و برندی در نوع کفش مختص به خود معروف شد.
  • دوم اینکه شما می‌توانید متناسب با هر استایل، سلیقه و پوششی کفش موردنظر خود را انتخاب کنید.

حالا که با مزیت تنوع کفش‌ها آشنا شدید خوب است با چند مدل کفش‌کتانی آشنا شوید.

مشاهده کتونی های زنانه بانک کفش

خرید آنلاین کتونی زنانه رامیلا مدل ramila4 کد 92

چند مدل کفش‌کتانی

  1. کتونی اسپرت

کتونی اسپرت برای ورزش‌های بسکتبال، والیبال، هندبال، پیاده رویی، دویدن و... متفاوت است. ازاین‌رو باید متناسب با رشته ورزشی و نیاز خود اقدام به خرید کتونی ورزشی نمایید.

برای خرید کتونی اسپرت دقت داشته باشید که کفش سبک با دوخت مناسب خریداری نمایید تا خدایی نکرده به ستون فقرات، پاها و... آسیبی وارد نشود. همچنین کتونی اسپرت باید دقیقاً سایز پا خریداری شود؛ این گونه خطر پیچ‌خوردن پا تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

کتونی اسپرت

  1. کتونی پاشنه‌دار

کتونی پاشنه دار

کتونی پاشنه‌دار مناسب برای افرادی است که تمایل دارند قدشان بلندتر از حد معمول دیده شود؛ این کفش‌ها مناسب برای ورزش، پیاده رویی طولانی‌مدت و دویدن نیست. چرا که ممکن است پاپیچ بخورد و پای شما آسیب جدی ببیند.

  1. کتونی جورابی

کتونی جورابی

یکی از جدیدترین نوع کتانی، جورابی است؛ این کتونی اسپرت هم در مدل‌های زنانه و هم مردانه تولید و روانه بازار شده است. اگر بخواهیم به مزیت اصلی این کفش اشاره کنیم باید بگویم این کتانی بسیار سبک است که این موضوع سبب شده تمام حرکت‌ها از پیاده‌روی‌های ساده و روزانه گرفته تا حرکات سخت ورزشی با آن، راحت باشد.

کتونی جورابی از تنفس‌پذیری بسیار بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل این کفش یکی از بهترین کفش‌های ورزشی برای فصل تابستان بشمار می‌رود. همچنین داشتن رویه مقاوم به همراه کفی انعطاف‌پذیر از دیگر دلایل پرفروش بودن این کفش است.

کتونی زنانه رامیلا مدل ramila21 کد 217

368,000 تومان

خرید آنلاین کتونی زنانه رامیلا مدل ramila21 کد 217
  1. کتونی چسبی

کتونی چسبی

اگر به دنبال راحتی کفش در پا هستید به شما کتونی چسبی را پیشنهاد می‌دهیم؛ این کتانی مناسب برای افرادی است که در بستن بند کفش خود تنبلی به خرج می‌دهند. اما دقت داشته باشید کتونی چسبی نسبت به کتانی بندی دو عیب دارد که ممکن است شما را در خرید دچار تردید کند.

کتونی زنانه رامیلا مدل فوریه کد 45

368,000 تومان

خرید آنلاین کتونی زنانه رامیلا مدل فوریه کد 45

معایب کتونی چسبی

  • کیپ و سفت‌نشدن کامل کتونی در پا
  • خراب‌شدن چسب‌ها به‌مرورزمان
  1. کتونی چراغ‌دار

کتونی چراغ دار

ازآنجایی‌که کتونی چراغ‌دار به حرکت پاها جذابت خاصی می‌دهد؛ ازاین‌رو این کفش بین کودکان نوپا و رقصنده‌های شافل دنس طرف‌دار دارد.

  1. کتونی لژ مخفی

کتونی لژمخفی

کتونی لژ مخفی همچون کتونی پاشنه‌دار برای افزایش قد مخصوصاً بین آقایان استفاده می‌شود. کتونی لژ دار در رنگ‌بندی مختلف می‌تواند به‌راحتی با هر استایلی ست شود.

  1. کتونی لژ بلند

کتونی لژبلند

کتونی لژ بلند حدود 7 الی 8 سانتی‌متر لژ دارد؛ این کتونی علاوه بر افزایش قد به استایل شما جلوه‌ای ویژه می‌بخشد.

  1. کتونی سالنی

کتونی سالنی

کتونی سالنی که به آن کفش فوتسال هم می‌گویند؛ این کتونی مناسب برای فوتبال سالنی یا همان فوتسال است؛ اگر بخواهیم به خصوصیات اصلی کتونی سالنی اشاره کنیم باید بگویم این کفش باید موجب افزایش سرعت، چنگ زنی و راحتی بازیکن شود تا بتواند در کنار سبکی و دوام بالا، خیلی راحت توپ را به جهت موردنظر انتقال دهد.

  1. کتونی ضد آب

کتونی ضدآب

کتونی ضد آب مناسب برای زمانی است که شما می‌خواهید از ورود آب به داخل کفش جلوگیری کنید؛ اگر تمایل دارید در زمستان کتونی بپوشید به شما پیشنهاد می‌شود کتونی ضد آب مناسب با استایل خود را خریداری نمایید، این گونه احتمال اینکه آب به داخل کفش شما نفوذ کند بسیار کم است.

کتانی ضد آب

  1. کتونی طبی

کتونی طبی

معمولاً پنجه کتونی طبی از سایر نمونه‌ها پهن‌تر است و فضای بیشتری را در اختیار انگشتان قرار می‌‌دهد تا از فشرده‌شدن آنها پیشگیری کند. دقت داشته باشید استفاده از کفش طبی برای مواردی که در ادامه توضیح می‌دهیم بسیار اهمیت دارد:

  • آرتروز
  • دیابت
  • خار پاشنه
  • انگشت چکشی
  • پس از جراحی پا
  • تورم در ناحیه مچ یا کف پا
  • صافی کف پا یا افتادگی قوس کف پا
  • و...

دسته بندی کتونی مردانه بانک کفش

خرید آنلاین کتونی زنانه رامیلا مدل انرژی کد 220

مزایای پوشیدن کتونی طبی

  • کتونی طبی موجب بهبود گردش خون می‌شود.
  • کتونی طبی می‌تواند موجب بهبود توانایی حرکتی شود.
  • استفاده از کتونی طبی می‌تواند به رفع درد و مشکلات مرتبط با پا کمک کند.
  • استفاده از کفش طبی به محافظت از انحنای پاها و سایر نقاط پا کمک خواهد کرد.
  • کتونی طبی با ایجاد یک کفی مناسب برای پا از آن محافظت می‌کند تا دچار ناهنجاری‌های بیشتر نشود.
  • کفش طبی می‌تواند به اصلاح سایر مشکلات پا بپردازد و از بدتر شدن اختلالات موجود پیشگیری نماید و دردهای شما را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • و...
  1. کتونی طبیعت‌گردی

کتونی طبیعت گردی

کتونی طبیعت‌گردی یک نوع کفش طبیعت‌گردی است که برای پیاده‌روی در مسیرهای طبیعی و مرتفع طراحی شده است. این کفش‌ها معمولاً دارای سطح زیری خشک و با ضربه‌گیری مناسب هستند تا در برابر اثرات سخت زمین، مقاومت کنند. همچنین این کفش‌ها دارای طراحی ایمنی مانند نوک فلزی و پشتیبانی مناسب برای پا هستند تا ورود اشیا ناخواسته به داخل کفش و آسیب به پاها را جلوگیری کنند. کتونی طبیعت‌گردی معمولاً از موادی مانند چرم طبیعی یا مصنوعی، نایلون و پلی‌استر تهیه می‌شود که در برابر آب‌وهوای نامطلوب مقاومت می‌کند. برخی از این کفش‌ها دارای لایه‌های اضافی درون کفش هستند که به‌عنوان یک عایق حرارتی و از بین برنده رطوبت عرق پا عمل می‌کنند. کفش کتونی طبیعت‌گردی برای استفاده در فعالیت‌های همچون کوهنوردی، پیاده‌روی در جنگل و مرتفع، کمپینگ و … مناسب است.

  1. کتونی عروسکی

کتونی عروسکی

کفش عروسکی مناسب برای استایل تابستانی و خنک است؛ این کفش در رنگ‌های مختلف می‌تواند با انواع مانتو، شومیز، شلوار و... ست شود.

  1. کتونی ساق‌دار

کتونی ساق دار

کتونی ساق‌دار به‌خوبی محافظ مچ پا است و از پیچ‌خوردن پا و آسیب‌دیدن آن جلوگیری می‌کند. برندهای مختلف کتونی ساقدار تولید و در بازار عرضه کرده‌اند؛ جالب است بدانید بسکتبالیست‌ها برای محافظ از مچ پای خود از کتونی ساق‌دار استفاده می‌کنند.

  1. کتونی ورزشی

کتونی ورزشی

کتونی ورزشی باید سبک و تنفس‌پذیر باشد تا از عرق‌کردن پا در کفش جلوگیری کند؛ کتونی ورزشی در رنگ و جنس مختلف در بازار عرضه شده است. دقت داشته باشید برای انجام فعالیت‌های ورزش کتونی سنگین‌وزن خریداری نکنید؛ زیرا این کفش‌ها به‌غیراز آسیب به پا، ستون فقرات، ناخن‌ها و... هیچ مزیت دیگری برای شما به همراه ندارد.

کتانی ورزشی

  1. کتونی پیاده‌روی

کتونی پیاده رویی باید دارایی چند ویژگی باشد تا بتوان آن را برای استفاده طولانی‌مدت انتخاب کرد.

  • زیره کتونی پیاده رویی باید انعطاف‌پذیر و مقاومت خوبی در برابر سایش و لغزش داشته باشد.
  • رویه کفش باید از جنس مرغوب باشد تا فرایند تنفس‌پذیری به‌خوبی انجام شود؛ چرا که تهویه خوب کفش باعث جلوگیری از بروز بیماری‌های قارچی در ناحیه پا می‌شود پس روی کتونی پیاده‌روی باید منافذی وجود داشته باشد که به عبور جریان هوا در کفش کمک کند.
  • پاشنه کتونی پیاده رویی نه باید خیلی ضخیم باشد و نه خیلی نازک، چرا که در غیر این صورت امکان بروز درد در ناحیه ساق پا افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین اگر پاشنه کفش نرم و نازک باشد قدرت جذب ضربه را ندارد و باعث بروز درد عضلانی و ساق پا می‌شود. علاوه بر تمامی این موارد به لغزنده بودن کف کفش نیز دقت کنید؛ چون زیره کفش نباید باعث لغزش پا شود. در غیر این صورت خطر پیچ‌­خوردگی پا وجود خواهد داشت.
  • پنجه کتونی پیاده‌روی باید پهن باشد تا انگشت‌های پا فشرده نشوند.

کتونی زنانه رامیلا مدل گرین کد 66

368,000 تومان

خرید آنلاین کتونی زنانه رامیلا مدل گرین کد 66

سخن آخر

در این مقاله سعی بر این داشتیم انواع مدل کتانی همچون کتونی اسپرت، کتونی پاشنه‌دار، کتونی جورابی، کتونی چسبی، کتونی چراغ‌دار و... را توضیح دهیم تا بتوانید با دیدی باز کفش مناسب با استایل و سلیقه خود را از فروشگاه بانک کفش خریداری نمایید و سلامت پا، کمر و ستون فقرات خود را تضمین کنید؛ همچنین با خرید کفش باکیفیت از فروشگاه بانک کفش دیگر نگرانی بابت شیوع بیماری‌های قارچی و عفونی برای پاهای خود نداشته باشید چرا که کیفیت کفش‌های این فروشگاه بسیار بالا است و به محیط‌زیست آسیبی وارد نمی‌کند.

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر