4 ویژگی اصلی کفش رسمی مردانه که قبل از خرید باید بدانید

کفش رسمی مردانه

یکی از انواع کفش مردانه، کفش مجلسی یا کفش رسمی مردانه است. ما معمولاً برای مهم‌ترین مناسبت‌ها و مراسم‌های زندگی لباس رسمی می‌پوشیم. مثل مراسم دامادی. شاید بتوان گفت از ابتدای قرن گذشته تا کنون لباس رسمی مردانه تغییری نداشته است. کفش رسمی نیز از این قضیه مستثنی نبوده. اما بااین‌حال مدل‌های جدید کفش رسمی مردانه بسیار زیباتر از گذشته شده است. هرچند که اساس طراحی همان است. 

کفش های مردانه رسمی بانک کفش

همه محصولات

کفش مردانه چرم طبیعی تکتاپ مدل 416 رنگ عسلی

کفش رسمی برای کجا مناسب است؟ 

حتی اگر شما فردی باشید که چندان علاقه‌ای به پوشیدن لباس رسمی ندارید و در طول سال استایل اسپرت را مناسب‌تر ببینید، باز هم داشتن یک جفت کفش رسمی مردانه ضروری به نظر می‌رسد. چرا که حداقل سالی چند بار ملاقات‌های رسمی و مهم خواهید داشت. نظیر مهمانی‌های مهم، قرارهای کاری رسمی، جلسات با اعضای اصلی در محل کارتان، مراسمات عروسی، عزا، محل تحصیل و تدریس و... .

شاید لازم باشد برای هر یک از این مکان‌ها کفش رسمی خاصی داشته باشیم، اما فصل مشترک همه این موارد این است که همه آن‌ها به یک جفت کفش رسمی مردانه نیاز دارند. 

کفش رسمی مردانه هزارپا مدل آنیک کد 15

1,280,000 تومان

خرید آنلاین کفش رسمی مردانه هزارپا مدل آنیک کد 15

ویژگی‌ها ی اصلی کفش رسمی

مانند هر کفش دیگری، کفش رسمی مردانه نیز ویژگی‌های مشخصی دارد که به‌وسیله آن‌ها شناخته می‌شود. در ادامه این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم. 

  1. ساده‌بودن 

اولین ویژگی کفش رسمی مردانه، ساده‌بودن آن است. این کفش نباید دارای تزئینات اضافه باشد. هر چه کفش ساده‌تر باشد، استایل آن رسمی‌تر است و هر چه تزئینات بیشتری روی آن وجود داشته باشد، از رسمی بودن آن می‌کاهد. این سادگی را می‌توان در کفش‌های سیاستمداران مشاهده کرد. آن‌ها در قرارهای سیاسی از کفش‌های یک‌دست استفاده می‌کنند. 

کفش رسمی مردانه شمس مدل C8 کد 88

1,183,700 تومان

خرید آنلاین کفش رسمی مردانه شمس مدل C8 کد 88
  1. جنس کفش

کفش رسمی مردانه اغلب از متریال چرم طبیعی و یا چرم ورنی است. به این دلیل که این متریال ظاهر آراسته‌تر و رسمی‌تری را ارائه می‌دهد. البته این‌طور نیست که اگر کفش دیگری با متریالی غیر از این دو ساخته شده باشد دیگر رسمی نیست. بلکه باید به سایر ویژگی‌ها نیز توجه نمود. 

  1. رنگ کفش

ویژگی دیگر کفش رسمی مردانه، رنگ آن است. این کفش بیشتر در رنگ‌های تیره نظیر مشکی، سرمه‌ای، قهوه‌ای تیره و رنگ‌هایی ازاین‌دست کاربرد دارد. چرا که مکان استفاده از آن اجازه پوشیدن رنگ‌های روشن را نمی‌دهد. تصور کنید فردی در یک قرار سیاسی یا در مراسم دامادی‌اش، کفش قرمز بپوشد! 

کفش رسمی مردانه شمس مدل S4 کد 88

1,210,300 تومان

خرید آنلاین کفش رسمی مردانه شمس مدل S4 کد 88
  1. بند کفش

یکی از ویژگی‌های مهم کفش رسمی، بنددار بودن آن است. هرچند که کفش‌های رسمی بدون بند نیز در بازار موجود است، اما استفاده از کفش بنددار رسمی‌تر است. بیشتر کفش‌های بدون بند، نیمه‌رسمی به‌حساب می‌آیند و در بسیاری از مراسمات نمی‌توان از آن استفاده نمود و بیشتر به‌عنوان کفش راحتی کاربرد دارند. 

 

 

انواع کفش رسمی مردانه 

حال که ویژگی‌های یک کفش رسمی مردانه را شناختیم، می‌توانیم انواع آن را بررسی کنیم تا ببینیم چند نوع کفش رسمی مردانه داریم و کدام یک برای ما مناسب‌تر است. 

کفش رسمی مردانه شمس مدل S3 کد 01

1,364,000 تومان

خرید آنلاین کفش رسمی مردانه شمس مدل S3 کد 01
  1. کفش آکسفورد

به‌جرئت می‌توان گفت کفش آکسفورد یکی از محبوب‌ترین و رسمی‌ترین نوع کفش رسمی مردانه است. این کفش با ظاهری ساده و البته شیک و جذاب، استایل کاملاً رسمی را به فرد می‌دهد و همیشه مورد استقبال مردان بوده است. 

ویژگی‌های کفش آکسفورد: 

  1. نزدیک بودن بندها به یکدیگر 
  2. کشیده‌تر بودن نوک کفش 
  3. چرم بودن جنس کفی کفش 
  4. سه‌تکه بودن ساختار کل کفش

 

کفش-رسمی-مردانه-آکسفورد

 

  1. کفش دربی

کفش دربی بسیار شبیه به کفش آکسفورد است. اما راحتی بیشتری به وجود می‌آورد. به همین دلیل تبدیل به کفش روزمره برای آقایان شده است. 

کفش مردانه گلد مدل باربد بندی کد 03

392,000 تومان

خرید آنلاین کفش مردانه گلد مدل باربد بندی کد 03

ویژگی‌های اصلی کفش دربی عبارت‌اند از:

  1. جا بندی آن‌ها بازتر از کفش آکسفورد است. 
  2. قسمت انگشتان پا کمی گرد است. 
  3. کف آنها از چرم دوخته شده است.
  4. ساختار آنها از سه قسمت تشکیل شده است.

کفش-رسمی-مردانه-دربی

 

  1. کفش بروژ

کفش بروژ یا هشترک به‌نوعی از کفش رسمی مردانه گفته می‌شود که دارای سوراخ‌های ریزی برای تزئین هستند. این سوراخ‌ها که در قسمت رویه قرار دارند، طرح‌های خاصی هستند و بسته به کم یا زیاد بودن آن‌ها، کفش را  نام‌گذاری می‌کنند. برای مثال نیم بروژ یا یک‌چهارم بروژ.

کفش مردانه گلد مدل امید بندی کد 15

416,000 تومان

خرید آنلاین کفش مردانه گلد مدل امید بندی کد 15

ویژگی‌های کفش بروژ: 

  1. بنددار است. 
  2. دارای سوراخ‌هایی با طرح خاص روی قسمت رویه کفش است. 
  3. نوک ‌پنجه کفش کشیده و گرد است

 

کفش-رسمی-مردانه-بروژ

  1. کفش لوفر

لوفر نوعی کفش نیمه‌رسمی مردانه محبوب است که به‌راحتی در هر زمانی از سال پوشیده می‌شود. این کفش هیچ‌گونه بند یا سگکی ندارد. به همین دلیل پوشیدن آن بسیار آسان است. این کفش سبک، علاوه بر رسمی بودن، با هر استایل دیگری قابل ست‌کردن است. 

کفش کالج مردانه هزارپا مدل لرد کد 15

1,120,000 تومان

خرید آنلاین کفش کالج مردانه هزارپا مدل لرد کد 15

از ویژگی‌های اصلی کفش لوفر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. بند ندارند.
  2. نوک کفش حالت گرد یا کمی نوک‌تیز دارد.
  3. مچ پا در آن قابل‌مشاهده است.
  4. قسمت بالایی رویه آن‌ها از کفی جدا شده و به‌وسیله یک تکه دیگر به هم دوخته شده‌اند.
  5. پاشنه آن‌ها صاف و خیلی کوتاه است.
  6. زیره کفش ضدلغزش و انعطاف‌پذیر است.

 

کفش-رسمی-مرئانه-لوفر

 

  1. کفش سگک‌دار

کفش سگک‌دار نوعی کفش رسمی مردانه است که به‌جای بند، سگک دارد و نسبت به کفش دربی رسمی‌تر است. این کفش انعطاف‌پذیر در مراسمات غیررسمی نیز کاربرد دارد. از ویژگی‌های اصلی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

  1. بند ندارد.
  2. برای باز و بسته کردن آن از سگک استفاده می‌شود.
  3. قسمت انگشتان پا کشیده و گرد است. 
  4. جنس آن از چرم و یا جیر است.

کفش-رسمی-مردانه--سگک-دار

 

جمع‌بندی 

در این مقاله به بررسی انواع کفش رسمی مردانه پرداخته شد. هر یک از این کفش‌ها می‌تواند میزان خاصی از رسمی بودن را به دیگران منتقل کند. اینکه کدام مدل را انتخاب کنید بستگی به این دارد که بخواهید چقدر رسمی به نظر برسید. در هنگام خرید این کفش باید دقت کنید که آن را همراه با چه رنگی از لباس ست خواهید کرد تا بتوانید استایل بهتری داشته باشد. 

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر