کفش کالج: مشخصات کفش های کالج و معرفی بهترین انواع کفش کالج

کفش کالج: مشخصات کفش های کالج و معرفی بهترین انواع کفش کالج

مشخصات کفش های کالج و معرفی بهترین انواع کفش کالج

کفشی که هم رسمی باشد هم راحت همان چیزی است که به آن احتیاج دارید. کفشی که کلاسیک و رسمی هست و در محیط کار می‌توان از آن استفاده کرد و آن قدر هم راحت است که فعالیت‌های روزمره خودتان را می‌توانید به‌سادگی انجام دهید. کفشی که هم شیک‌بودن را به شما هدیه می‌دهد هم راحتی را. این کفش‌ها، «کفش‌های کالج» نام دارند.

 با ما همراه باشید تا با انواع این کفش‌ کالج مردانه و کفش کالج زنانه و نحوه ست کردنشان با شلوارها بیشتر آشنا بشوید.

ست کردن کفش کالج

کفش کالج چیست؟

کفش کالج در معنای لغوی به معنای کفش دانشگاه هست؛ اما استفاده از آن به محیط دانشگاه محدود نمی‌شود. این نام‌گذاری به‌این‌علت است که سال‌ها پیش در دانشگاه کلمبیا دانشجوها باید در پوشش رسمی دانشگاه از کفش‌های خاصی استفاده می‌کردند که این کفش‌ها ظاهر ساده‌ای داشتند و بسیار راحت بودند در نتیجه کفش‌هایی با همین طرح و سبک را «کفش کالج» نامیدند.

درست است که این کفش‌ها رسمی هستند و برای محیط‌های کاری طراحی شدند؛ اما شما می‌توانید برای فعالیت‌های روزمره هم از آن‌ها استفاده کنید؛ چون راحتی و انعطاف‌پذیری بالایی دارد در کل کفش‌های کالج مناسب افرادی است که به دنبال ترکیبی از راحتی و شیک‌بودن هستند.

کفش کالج طرح دار

این نوع کفش‌ها بیشتر برای مردها طراحی شده است؛ اما مدل‌های بسیاری برای زنان هم تولید شده است که توجه بسیاری از زنان هم به خود جلب کرده است و کفش کالج زنانه هم کفشی محبوب شده است.

از مهم‌ترین شاخصه‌های کفش‌های کالج کفش زیره تخت و بدون بند بودن آن‌ها است؛ البته در برخی از مدل‌ها ممکن است کمی پاشنه یا بند به آن‌ها اضافه شده باشد اما نه آن‌قدر که از شکل اصلی فاصله زیادی گرفته باشد. این کفش‌ها بسیار کاربردی هستند و با اکثر استایل‌ها ست می‌شوند؛ اما باید اصول ست‌کردن آن‌ها را بدانید تا بتوانید جذابیت استایل خود را چندبرابر کنید، ما در ادامه این نکات هم در اختیار شما قرار داده‌ایم.

کفش کالج

پوشیدن کفش کالج؛ با جوراب یا بدون جوراب؟ 

این سؤالی هست که طراحان فشن و طرف‌داران کفش‌های کالج همچنان درگیر آن هستند. معمولاً کفش‌های کالج را بدون جوراب می‌پوشند؛ اما جوراب پوشیدن یا نپوشیدن به محیطی که در آن هستید و سلیقه شخصی شما بستگی دارد:

  1. اگر می‌خواهید بدون جوراب بپوشید باید به این توجه کنید که شلوار شما کاملاً اندازه‌تان باشد یا حتی کمی کوتاه‌تر باشد.
  2. اگر می‌خواهید با جوراب بپوشید هم دقت کنید رنگ جوراب با کفش و شلوار شما همخوانی داشته باشد.
  3. همچنین می‌‌توانید از پاپوش یا جوراب‌های کالجی (جوراب‌هایی که زیره کامل دارند؛ اما رویه آن به‌قدری کوتاه است که از کفش‌های کالج بیرون‌زده نمی‌شود) استفاده کنید که هم زیبایی کفش کالج بدون جوراب را داشته باشید هم راحتی را.

کفش کالج با جوراب

جنس کفش‌های کالج

کفش‌های کالج با جنس‌های مختلفی از جمله چرم، مخمل و پارچه تولید می‌شوند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و شما بر اساس نیاز و سلیقه خودتان می‌توانید یک جنس را انتخاب کنید.

برخی از جنس‌های کفش‌های کالج:

چرم: محبوب‌ترین جنس برای تولید کفش‌های کالج چرم است، چرا که چرم هم مقاومت زیادی دارد هم ظاهری کلاسیک و جذاب. افرادی که از کفش‌های کالج برای استایل رسمی خود استفاده می‌کنند، چرم اولین انتخاب آن‌ها است.

کفش کالج 1403

مخمل: مخمل یکی از جنس‌های نرم و لطیف است که در برخی از کفش‌های کالج استفاده می‌شود و به دلیل ظاهر خاص و جذابی که دارد و بین آقایان محبوب است و رنگ‌های تیره آن طرف‌داران بیشتری دارد.

کفش کالج مخمل

پارچه: به دلیل راحت‌تر و سبک‌تر کردن کفش‌های کالج برخی از آن‌ها را با پارچه درست می‌کنند که برای فصل‌های گرم سال یک انتخاب بی‌نظیر است.

کفش کالج سفید

چرم مصنوعی: برای ارزان‌تر کردن کفش‌های کالج از چرم‌های مصنوعی در تولید آن استفاده می‌کنند. این جنس ظاهری شبیه به چرم‌های طبیعی دارد؛ اما هرگز مقاومت آن‌ها را ندارد؛ اما برای افرادی که می‌خواهند کمتر هزینه کنند گزینه خوبی است.

جنس کفش کالج

رنگ‌های محبوب کفش‌های کالج: 

انتخاب رنگ کفش به‌شدت به سلیقه فرد، محیط استفاده، جنس و سبک کفش‌های کالج وابسته است. بااین‌حال برخی از رنگ‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

مشکی: مشکی محبوب‌ترین رنگ در انتخاب کفش است که کفش‌های کالج نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مشکی به دلیل جذابیت و کلاسیک بودن برای بسیاری از افراد و محیط‌ها مناسب است.

کفش کالج مشکی

قهوه‌ای: رنگ قهوه‌ای هم به دلیل جذابیت ظاهری و راحتی در ست‌ کردن برای استفاده در محیط‌های کاری و رسمی مناسب است.

کفش کالج قهوه ای

طوسی و خاکستری: این رنگ به این دلیل که تقریباً با هر رنگی قابلیت ست‌شدن دارد نیز به‌شدت پرطرف‌دار است.

رنگ کفش کالج

انواع کفش کالج:

قایقرانی: کفش‌هایی که مناسب استایل تابستانی آقایان است و هوا به‌خوبی در آن جریان دارد و چون معمولاً از چرم تهیه می‌شود مقاومت بسیار بالایی دارد همچنین با مدل خاص دوختی که دارد از سایش انگشتان با جلوی کفش جلوگیری می‌کند.

لوفر پنی: این کفش‌ها به‌این‌علت که در قدیم در آن سکه‌های یک پنی برای تلفن‌های عمومی می‌گذاشتند به این نام معروف شد، این کفش‌ها ظاهری رسمی و لوکس دارند.

منگوله‌ای: یک کفش ساده است که یک جفت منگوله روی آن نصب شده و از محبوب‌ترین مدل‌های کالج در ایران است.

لوفر بلژیکی: این مدل کفش‌ها از مدل‌های جدید است که روی آن بند و سگک ندارد و یک پاپیون کوچک روی آن طراحی شده است.

گوچی یا ایتالیایی: شاخصه اصلی این کفش‌ها سگکی است که روی آن طراحی شده و طرف‌داران بسیار زیادی در ایران و دنیا دارد.

کفش کالج زنگوله دار

نکات مراقبت از کفش‌های کالج:

تمیز نگه‌داشتن کفش: قبل از هر بار پوشیدن با حوله نرم و مرطوب آن‌ها را تمیز کنید.

مکان نگهداری: در جای خشک و البته خنک کفش‌ها را نگهداری کنید، نگهداری در محیط مرطوب و گرم می‌تواند آسیب‌های جدی به کفش وارد کند.

رعایت شرایط استفاده: از کالج‌ها در شرایط مناسب استفاده کنید. (پشتی کفش را خم نکنید و یا با این کفش‌ها به دامان طبیعت نزنید)

استفاده از پاشنه‌کش: برای دوام پشتی این کفش‌ها از پاشنه‌کش استفاده کنید.

کفش کالج طلایی

نکاتی که باید در خرید کفش کالج مورد توجه قرار دهید:

سایز کفش: حتماً شخصاً حضوری و در ساعات پایانی روز برای خرید کفش بروید تا بتوانید سایز درست خریداری کنید.

جنس و مواد ساخت کفش: از کیفیت و مقاوم‌بودن کفش در برابر آب و گردوغبار مطمئن شوید.

راحتی کفش: اگر این کفش را برای محیط‌های رسمی و فعالیت‌های روزمره می‌خواهید پس لازم است نهایت راحتی را داشته باشد که هم در طولانی‌مدت راحت باشید وهم تمرکز شما را درگیر نکند.

قیمت: کفش را بر اساس بودجه خود انتخاب کنید اما بدانید که کفش‌های باکیفیت‌تر عمر بیشتری خواهند داشت و در طولانی‌مدت باعث صرفه‌جویی می‌شود.

کفش کالج مردانه

ست‌کردن شلوار با کالج:

این کفش‌ها بسیار کاربردی هستند و با اکثر استایل‌ها ست می‌شوند شاید همین ویژگی کالج باعث شده که در بین همه دنیا محبوب باشد. این کفش‌ها را می‌توانید با استایل‌های رسمی یا نیمه‌رسمی ست کنید و از آن در محیط کار یا ملاقات‌های رسمی استفاده کنید یا با لباس‌های روزمره خود ست کنید و از آن در محیط‌های غیررسمی و ملاقات‌ها خودمانی استفاده کنید. برای اینکه با استفاده از این کفش‌ها جذابیت استایل خود را چندبرابر کنید اول باید اصول ست‌کردن آن‌ها را بدانید:

شلوار جین: یکبار پوشیدن کفش کالج با کفش جین ممکن است برای همیشه شما را طرف‌دار این ترکیب کند. از این ترکیب می‌توانید در محیط کار و فعالیت‌های روزانه استفاده کنید؛ زیرا هم نیمه‌رسمی است هم دوستانه.

شلوار کتان: شلوارهای کتان انعطاف زیادی در ست‌شدن دارند دقیقاً همان ویژگی که کفش‌های کالج هم دارند پس با خیال راحت این دو آیتم را با هم ست کند و بدانید که ایده‌آل خواهد شد. 

شلوار پارچه‌ای: بهترین گزینه برای فصل گرما پوشیدن شلوار پارچه‌ای با کالج است. در مکان‌هایی که می‌خواهید شیک و منحصربه‌فرد به نظر برسید این ترکیب به کمک شما خواهد آمد.

ست کردن کفش کالج

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر