کفش اسپرت: همه نکات مهم درباره انواع کفش های اسپرت

کفش اسپرت: همه نکات مهم درباره انواع کفش های اسپرت

اگر شما هم جز آن دسته افرادی هستید که از یک کفش انتظار زیبایی و هم‌زمان راحت بودن را دارید یا فعالیت بدنی زیادی در طول روز انجام می‌دهید و سلامت پاها و کاهش خستگی آنها برایتان مهم است کفش های اسپرت بهترین گزینه برای شماست. این کفش جزو انواع کفش مردانه و زنانه به حساب می‌آید. ما قصد داریم شما را با این نوع کفش‌ها آشنا کنیم و در آخر شما نه‌تنها با کفش های اسپرت آشنا شدید؛ بلکه ست‌کردن و تمیزکردن این کفش‌ها هم یاد گرفتید. پس به خواندن این مطلب ادامه دهید.

 

کفش اسپرت چگونه کفشی است؟

کفش اسپرت در معنای لغوی یعنی کفش ورزشی اما در ایران این کفش‌ها صرفاً به ورزش محدود نشده است؛ بلکه برای توصیف کفش‌هایی که مناسب پیاده‌روی و فعالیت روزمره هستند هم از نام کفش های اسپرت استفاده می‌کنیم. این مدل کفش‌ها به این دلیل که تنوع زیادی دارند و همه نیازهای ما از یک کفش را پاسخ می‌دهند بسیار محبوب هستند.

این کفش‌ها در مدل‌های گوناگون و با قیمت‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود پس نگران نباشید که این کفش‌ها مناسب استایل شخصی شما نباشد چرا که کفش های اسپرت با هر استایلی ست می‌شوند.

راحتی کفش های اسپرت را به این شکل می‌توان توصیف کر  که شما در پیاده‌روی‌های طولانی نه ‌تنها احساس خستگی نمی‌کنید؛ بلکه کاملاً احساس راحتی و سبکی دارید چرا که زیره‌های نرم و انعطاف‌پذیر کفش های اسپرت با پاهای شما سازگار می‌شود و پای شما در حالت مناسبی قرار می‌گیرد که این باعث می‌شود فشار، روی پا توزیع شده و از آسیب دیدن پا، درد و خستگی جلوگیری می‌کنند. 

پس اگر جز افرادی هستید که علاوه بر شیک‌بودن کفش، راحتی و سلامت پاهایتان نیز برای شما مهم است، انتخاب کفش اسپرت بهترین گزینه است.

 

نحوه تمیزکردن کفش اسپرت

کفش بخش مهمی از استایل شما را تشکیل می‌دهد پس همان‌طور که به تمیز بودن لباس‌هایتان اهمیت می‌دهید باید به تمیز بودن کفش‌هایتان نیز اهمیت دهید. هر کفش باتوجه‌به جنس آن نحوه تمیزکردن کردن متفاوتی دارد؛ اما ما در اینجا به‌صورت کلی اشاره‌ای به نحوه تمیزکردن کفش داریم:

قدم اول جداکردن بند کفش: بندها را از کفش جدا کنید و جداگانه بشویید. (اگر بندها سفید هستند می‌توانید از مایع سفیدکننده استفاده کنید.)

قدم دوم حذف‌کردن خاک و آلودگی‌ها از سطح کفش: به‌وسیله یک فرچه کفش (مسواک) یا پارچه خشک خاک‌ها و آلودگی‌های ریز را به‌آهستگی از سطح کفش پاک کنید.

قدم سوم حذف‌کردن لکه‌ها: در صورت امکان از ماده شوینده مخصوص کفش استفاده کنید یا از مقدار کمی مواد شوینده دیگر که با آب ترکیب شده استفاده کنید و به‌وسیله همان مسواک روی لکه‌ها بکشید تا جایی که اثری از لکه‌ها نباشد. (توجه کنید که ماده شوینده‌ای که استفاده می‌کنید باعث تغییر رنگ یا هر گونه آسیب به کفش نشود.)

قدم چهارم تمیزکردن زیره کفش: اگر رنگ زیره کفش شما سفید است، بخت با شما یار است چرا که با استفاده از مسواک قدیمی به همراه خمیردندان یا جوش‌شیرین می‌توانید زیره کفشتان را از روز اول هم تمیزتر و درخشان‌تر کنید.

قدم پنجم تمیزکردن کفش‌های چرم: برای تمیزکردن این قسمت، از شوینده‌های مخصوص چرم استفاده کنید و بعد از خشک‌شدن هم از واکس مخصوص استفاده کنید که از چرم در مقابل آب و آلودگی محافظت کند. (اگر کفش شما چرم طبیعی هست اصلاً از آب برای تمیزکردن آن استفاده نکنید؛ زیرا باعث تغییر ظاهری و کاهش کیفیت و عمر چرم می‌شود.) همچنین استفاده‌کردن از نرم‌کننده‌های مخصوص چرم باعث انعطاف بیشتر و جلوگیری از ترک‌خوردن می‌شوند.

قدم آخر خشک‌کردن کفش: از کفش‌هایتان تا زمانی که خشک نشده اصلاً استفاده نکنید و به این شکل آن‌ها را خشک کنید:

  1. زمانی که کفش‌ها شسته شدند، آن‌ها را با روزنامه یا حوله پر کنید تا شکل آن‌ها حفظ شود و سپس آن‌ها را در محیط به‌دوراز نور مستقیم خورشید یا منابع گرما خشک کنید.
  2. توجه کنید که کفش‌ها در معرض گردوغبار نباشند؛ چون به‌سادگی زحمات شما را به باد خواهد داد.
  3. اگر رنگ کفش شما روشن است می‌توانید با استفاده از دستمال‌کاغذی روی کفش از ایجاد لکه‌های زرد رنگ جلوگیری کنید.

نکته: برخی از شرکت‌های تولید کفش دستورالعمل‌های لازم برای شست شوی کفش را داخل بسته‌بندی قرار می‌دهند، اگر به این دستورالعمل دسترسی دارید حتماً از آن پیروی کنید. همچنین از مواد شیمیایی که مطمئن نیستید و به کفش شما ممکن است آسیب بزنند هرگز استفاده نکنید و قبل از شستن کفش‌ها در ماشین لباسشویی از آسیب نرسیدن به آنها مطمئن شوید. 

 

ست‌کردن کفش های اسپرت

کفش های اسپرت به دلیل اینکه تنوع زیادی دارند شما با هر استایلی می‌توانید آن‌ها را ست کنید همچنین این کفش‌ها بر اساس رنگ نیز قابل ست کردن هستند. محبوب‌ترین رنگ‌ها در کفش های اسپرت رنگ‌های سفید، مشکی و طوسی هستند زیرا می‌توانید با هر رنگ لباسی ست کنید؛ چون این رنگ‌ها، رنگ‌های خنثی هستند که تقریباً با هر استایل رنگی شما جور در می‌آیند. 

رنگ کفش‌ها را اینجا برای شما قرار می‌دهیم تا در ست‌کردن آن‌ها راحت‌تر باشید:

کفش مشکی: کفش مشکی با همه رنگ‌ها به جز رنگ‌های پاستلی به‌راحتی ست می‌شود.

کفش قهوه‌ای: لباس‌های کرم، بژ، استخوانی، قهوه‌ای و سفید با کفش قهوه‎ای به‌خوبی ست می‌شوند.

کفش سفید: کفش‌های سفید را با انواع لباس‌ها می‌توان ست کرد؛ اما بهترین گزینه لباس‌های رنگ روشن و پاستلی هستند چرا که این ترکیب محشر است.

 

کفش طوسی: لباس‌های صورتی، طوسی، مشکی و سفید برای چشم‌نواز شدن به کفش طوسی نیاز دارند.

کفش بنفش: کفش بنفش را می‌توانید با لباس‌های نارنجی، صورتی، بنفش تیره، زیتونی، طوسی، زرد و سفید ست کنید. 

کفش آبی: لباس‌‌هایی با رنگ طوسی، قهوه‌ای، نارنجی، صورتی، سفید، زرد و قرمز به‌راحتی با کفش‌های آبی ست می‌شوند. 

کفش سبز: کفش‌های سبز با لباس‌های طلایی، قهوه‌ای، نارنجی، سبز روشن، زرد، طوسی، کرم ست می‌شنود؛ زیرا این رنگ‌ها مکمل رنگ سبز هستند.

کفش زرد: کفش‌های زردرنگ با لباس‍‌های آبی، آبی کم‌رنگ، بنفش، طوسی و سبز بهترین ترکیب ممکن است.

کفش نارنجی: کفش‌های نارنجی را با لباس‌های قهوه‌ای، زیتونی، آلبالویی، زرد کم‌رنگ یا اصطلاحاً لیمویی می‌توانید ست کنید. 

کفش صورتی: کفش‌های صورتی هم با لباس‌هایی که به رنگ آبی، سبز، سفید، مشکی، طوسی هستند می‌توانید ست کنید. 

 

انواع مدل‌های کفش اسپرت

کفش‌های بنددار: همان‌طور که از نامشان پیداست کفش‌هایی هستند که از بند برای بستن کفش استفاده می‌شود و شما با استفاده از این بندها می‌توانید کفش‌ها را در پای خود محکم کنید. این کفش‌ها به این دلیل که قابلیت تنظیم دارند بسیار محبوب هستند. بهترین نوع کفش برای دویدن نیز همین کفش‌ها هستند.

کفش‌های چسب‌دار: کفش‌های چسب‌دار یکی از انواع کفش های اسپرت که برای هر سلیقه‌ای مناسب است. این کفش‌ها خیلی سریع پوشیده می‌شود و همین دلیل باعث شده است که این کفش‌ها که در ابتدا برای کودکان ساخته می‌شد سریع به دنیای استایل بزرگسالان راه پیدا کند. این کفش‌ها در پای شما بسیار محکم هستند و اگر از بستن بندهای کفش خسته شدید این کفش‌ها می‌تواند یک تجربه متفاوت‌تر و البته بهتر به شما بدهد (بندهای چسبی به‌مرور زمان ضعیف‌تر می‌شوند علاوه بر توجه به کیفیت کفش، اگر قصد خرید کفش برای طولانی‌مدت را دارید بهتر است از مدل‌های دیگر انتخاب کنید.) 

کفش چرم کلارک مردانه آتن مدل اکتیو چسبی کد 03

1,740,000 تومان

کفش مردانه طبی

 

کفش‌های کشی: این کفش‌ها فاقد بند‌، چسب یا زیپ برای بستن هستند و رویه آن کامل بسته است و با استفاده از کش اطراف می‌توانید این کفش‌ها را از پا در بیاورید و سریع به پا کنید. دقیقاً از مزایای مهم این کفش‌ها همین پوشیدن و در آوردن سریع است و اگر فعالیت‌های روزانه شما به شکلی است که مرتب مجبور به در آوردن کفش هستید کفش‌های کشی بهترین گزینه برای شما هستند.

کفش‌های زیپ‌دار: این کفش‌ها همان‌طور که از نامشان مشخص است از زیپ برای بستن و محکم کردن کفش در پا استفاده شده است. این کفش‌ها مانند کفش‌های چسب‌دار سریع بسته می‌شوند. این کفش‌ها برای دویدن مناسب نیستند و بهتر است اگر که برای دویدن به دنبال کفش اسپرت هستید از مدل‌های بنددار استفاده کنید.

کفش‌های پیاده‌روی یا رانینگ: هر چند ویژگی همه کفش های اسپرت مناسب‌بودن برای فعالیت‌های روزمره است؛ اما اگر صرفاً برای پیاده‌روی می‌خواهید یک کفش خریداری کنید، بهتر است که کفش‌های پیاده‌روی یا رانینگ و کفش اسپرت کتانی سفید را انتخاب کنید، چرا که این کفش‌ها به طور خاص برای پیاده‌روی طراحی شده‌اند و خستگی پای شما را بعد از یک پیاده‌روی طولانی به شکل چشمگیری کاهش می‌دهند.

کفش‌های لژ دار: یکی از انواع کفش های اسپرت کفش‌های لژ دار هستند که برای کسانی مناسب است که می‌خواهند قد خود را بلندتر نمایش دهند؛ اما کفش‌های پاشنه‌بلند را به علت راحت نبودن برای فعالیت‌های روزمره نمی‌توانند انتخاب کنند. همچنین کفش‌های پاشنه‌بلند زنانه هستند؛ اما کفش‌های لژ دار به این دلیل که در مدل‌های مختلف تولید شده مناسب آقایان و خانم‌ها است.

 

کفش اسپرت برای همه

کفش های اسپرت به علت مواد به‌کاررفته در آنها و طراحی راحت گزینه مناسبی برای خانم‌ها، آقایان، کودکان، بزرگسالان و افرادی که فعالیت روزانه زیادی دارند، است. با توجه‌ به تنوع مدل‌ها و طرح‌های کفش های اسپرت این کفش‌ها برای همه افراد و در هر شرایط و موقعیتی مناسب است؛ زیرا اصل تولید این کفش‌ها راحتی است نه زنانه یا مردانه بودن.

کفش اسپرت مردانه

هر چند کفش های اسپرت برای زنان و مردان مناسب است؛ اما شرکت‌های تولیدکننده کفش، کفش‌هایی تولید می‌کنند که بر اساس آناتومی پای آقایان باشد و بیشتر از پای آنها در مقابل آسیب‌دیدگی جلوگیری کند همچنین مدل‌های ظاهری این کفش‌ها به شکلی است که موردپسند آقایان باشد. مهم نیست شما جوانی ۲۰ساله هستید یا مردی ۵۰ساله کفش های اسپرت برای هر سنی مدل دارد.

این کفش‌ها مناسب برای آقایانی است که فعالیت‌های ورزشی یا پیاده‌روی انجام می‌دهند و یا شغل‌هایی دارند که نیاز به حرکت و پیاده‌روی زیادی دارند (مثل پلیس‌ها) و یا بخش عمده‌ای از کار آنها ایستاده است مثل نجارها و یا افراد شاغل در حوزه‌های صنعتی. 

اگر خودتان یا اعضای خانواده‌تان این ویژگی را دارید در خرید یک جفت کفش اسپرت مردانه تعلل نکنید.

کفش مردانه لودیک مدل بتا کد 15

375,000 تومان

خرید آنلاین کفش مردانه لودیک مدل بتا کد 15

کفش اسپرت زنانه

خانم‌ها به سلیقه زیبا و سخت‌پسندی در انتخاب استایل معروف هستند شرکت‌های تولید کفش هم این موضوع را می‌دانند و کفش های اسپرت زنانه را با تنوع و جزئیات زیباتری تولید می‌کنند تا بتوانند توجه هر خانمی را به خود جلب کنند و نیاز نباشد خانم‌ها بین زیبایی و راحتی یکی را انتخاب  کنند. پس مهم نیست که سلیقه شما تیپ‌های کژوال باشد یا رسمی، درهرصورت کفش اسپرت یک مدل برای برطرف‌کردن نیاز شما دارد.

اگر فعالیت روزمره دارید این کفش‌ها برای شما مناسب هستند؛ اما اگر شاغل در حوزه‌هایی هستید که نیاز به حرکت و پیاده‌روی دارید باید بی‌هیچ درنگی یک جفت کفش اسپرت خریداری کنید چرا که سلامت پاهای شما از هر چیزی مهم‌تر است.

کفش اسپرت دخترانه

فعالیت بچه‌ها از بزرگسالان بیشتر نباشد کمتر نیست پس لازم است که دختربچه‌ها هم  کفش های اسپرت داشته باشند تا سلامت پاهایشان تضمین شود، کفش‌هایی اسپرت دخترانه به طور خاص برای دختران کم سن و سالی طراحی می‌شود که شاغل نیستند و فعالیت آنها به مدرسه و فعالیت‌های روزمره کودکان محدود می‌شود. طراحی این کفش‌ها به شکلی است که باعث آسیب به‌پای دختران نمی‌شود اگر هم فرزندتان سخت‌پسند است نگران نباشید چرا که کفش های اسپرت دخترانه به شکلی طراحی می‌شوند که از لحاظ ظاهری موردپسند اکثر دختران باشد.

کفش اسپرت پسرانه

کفش های اسپرت بهترین گزینه برای پسرهاست چرا که پسرها معمولاً فعالیت زیادی دارند و دائم در هر مکانی در حال فعالیت و جنب‌وجوش هستند پس با این‌همه فعالیت لازم است حتماً از سلامت پاهایشان خیالتان راحت باشد، جدا از راحتی، این کفش‌ها را بر اساس قهرمان‌های داستان‌های موردعلاقه آنها طراحی می‌کنند و پسرها با کفش‌هایشان در داستان‌های ابر قهرمانی خود زندگی می‌کنند.

 

بستن بند کفش

بستن بندهای کفش به چند علت اهمیت دارد:

بالابردن عمر کفش: با بستن درست بند کفش تنش‌های ناشی از استفاده از کفش را کاهش داده و دیرتر خراب خواهد شد.

کاهش خستگی: وقتی بند کفش درست بسته شود کمک می‌کند که کفش به همان شکلی که طراحان طراحی کردند باشد که این موضوع باعث می‌شود فشار روی پای شما کمتر شود.

زیبایی کفش: بستن بند کفش به شکلی که با مدل کفش تناسب داشته باشد می‌تواند زیبایی کفش شما را چندبرابر کند.

ایمنی: بستن بند کفش به شکل مناسب باعث جلوگیری از جابه‌جاهایی آزاردهنده داخل پای شما می‌شود.

 

جمع بندی:

کفش های اسپرت کفش‌های راحتی هستند که برای افرادی که فعالیت روزانه زیادی دارند بسیار مناسب است. این کفش‌ها با طراحی خاصی که دارند باعث توزیع فشار و کاهش خستگی پای شما می‌شود. این نوع کفش‌ها مناسب برای افراد خاص یا استایل خاصی نیست؛ بلکه هر فردی با هر استایلی و در هر موقعیتی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. این کفش‌ها به‌راحتی تمیز می‌شوند و با خلاقیت در بستن بندهای آن‌ها می‌توانید زیبایی آن‌ها را چندبرابر کنید.
 

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر