راهنمای خرید دمپایی: 8 نکته مهم در خرید دمپایی

راهنمای خرید دمپایی

راهنمای خرید دمپایی

راهنمای خرید دمپایی پاسخ به سؤال ذهنی افرادی است که در هنگام خرید دمپایی مدام این جمله را در ذهن خود تکرار می‌کنند: «کدام دمپایی را بخرم؟».
اگر این سؤال برای شما هم زیاد پیش آمده، احتمالاً مطالعه این راهنمای جامع مشکلتان را برطرف می‌کند. 

برای خرید دمپایی زنانه پاپا مدل بلفی کلیک کنید.

اولین پاسخ به سؤال مطرح شده این است که شما باید بدانید دمپایی موردنظرتان را در کجا استفاده می‌کنید؛ به‌عبارت‌دیگر، کاربرد دمپایی موردنظر شما چیست؟ با پاسخ به این سؤال، شما متوجه خواهید شد که کدام یک از انواع دمپایی مناسب و مورداستفاده شماست. 

پس از انتخاب مدل دمپایی مناسب، لازم است برندهای معتبر آن را هم بشناسید تا از کیفیت دمپایی خریداری شده مطمئن باشید. البته این نکته را هم باید در نظر بگیرید که دمپایی را هم باید مانند سایر کالاها از فروشگاه‌های معتبر بخرید تا گیر اجناس تقلبی و فیک نیفتید. 

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید نحوه تمیزکردن دمپایی خریداری شده است؛ اکثر مواقع فروشندگان یا کاتالوگ محصول اطلاعات مفیدی را برای این کار در اختیارتان می‌گذارند. شما باید بدانید که در صورت کثیف‌شدن هر یک از انواع دمپایی، برای تمیزکردن آن چه اقدامی انجام دهید تا هم آسیبی به دمپایی وارد نشود و هم دوباره بتوانید از آن استفاده کنید.

راهنمای خرید دمپایی با 8 نکته مهم که باید در نظر بگیرید:

1. کاربرد اصلی دمپایی را بدانید و انواع دمپایی را بشناسید.

اولین قدم برای خرید دمپایی، شناخت انواع دمپایی و کاربرد هر یک از آنهاست. دمپایی انواع مختلفی دارد و هر کدام از این انواع، مدل‌های مختلفی دارند که بسته به نیاز و سلیقه مشتری طراحی و تولید می‌شوند. 

در حالت کلی می‌توان دمپایی‌ها را بسته به کاربرد آن‌ها به یازده دسته اصلی تقسیم کرد. در ادامه به توضیح انواع دمپایی خواهیم پرداخت و پس از آن، بحث راهنمای خرید دمپایی را ادامه خواهیم داد.

دمپایی طبی

دمپایی طبی برای کسانی تهیه شده که از مشکلاتی مانند درد کمر، پا، ستون فقرات، صافی کف پا و مواردی ازاین‌دست رنج می‌برند و یا قصد پیشگیری از این بیماری‌ها را دارند.

دمپایی مجلسی

این نوع دمپایی که بیشتر مورداستفاده خانم‌هاست، برای مجالس مختلفی از جمله جشن تولد، مراسم عقد و عروسی و... و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود. 

دمپایی روفرشی

 دمپایی روفرشی برای استفاده در منزل و روی فرش مورداستفاده است و همه سنین و جنسیت‌ها می‌توانند از این دمپایی در سایز مناسب خود استفاده کنند. 

دمپایی انگشتی

دمپایی انگشتی، بیشتر برای استفاده کسانی ساخته شده که به دنبال نشان‌دادن یک ظاهر اسپرت از خود هستند. اگر شما نیز به این مورد علاقه‌مندید می‌توانید از دمپایی انگشتی استفاده کنید. 

دمپایی پلاستیکی

این جنس دمپایی استفاده‌های زیادی دارد؛ از جمله استفاده در بیمارستان‌ها، هتل‌ها، بیرون از منزل و حتی سرویس بهداشتی و حمام؛ چراکه تنوع در طرح و مدل این دمپایی بسیار زیاد است. 

دمپایی چرم 

دمپایی چرم نیز استفاده گسترده‌ای دارد و مناسب کسانی است که می‌خواهند همه‌جا شیک به نظر برسند. 

دمپایی استخری 

همان‌طور که از نام آن مشخص است، در هنگام شنا و در استخر از این دمپایی استفاده می‌شود. البته این دمپایی در حمام نیز مورداستفاده است. 

دمپایی ابری

اگر به دنبال یک دمپایی سبک، نرم و راحت هستید، پیشنهاد می‌شود دمپایی ابری تهیه کنید. دمپایی ابری علاوه‌بر انعطاف‌پذیری، قابلیت شستشو نیز دارد. 

دمپایی حوله‌ای 

پس از یک روز خسته‌کننده و سپس یک دوش آب گرم، بهترین گزینه، پوشیدن یک دمپایی حوله‌ای است تا هم پاهای خود را خشک کنید و هم حس راحتی را تجربه کنید. 

دمپایی بیرونی 

دمپایی بیرونی مخصوص کسانی است که بیرون از منزل هم تمایلی به پوشیدن کفش ندارند. می‌توانید از این مدل دمپایی در همه مکان‌های غیررسمی استفاده کنید. البته یادتان باشد که با این مدل دمپایی نمی‌توانید کوهنوردی کنید. 

دمپایی جلوبسته 

کاربرد دمپایی جلوبسته نیز مانند انواع دمپایی‌های دیگر، به مدل دمپایی بستگی دارد. برای مثال از یک مدل دمپایی جلوبسته برای مهمانی استفاده می‌شود؛ چرا که طراحی آن مجلسی است و نوع دیگری از آن برای پس از استحمام کاربرد دارد؛ زیرا به‌صورت پلاستیکی تولید شده است. 

2. با بهترین برندهای تولیدکننده دمپایی خارجی را آشنا شوید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در راهنمای خرید محصولات مختلف، به‌خصوص راهنمای خرید دمپایی بیاید، معرفی بهترین برندهای تولیدکننده آن است. مانند هر یک از کالاهای دیگر، دمپایی نیز برندهای خاص خود را دارد که در این میان، برخی از برندها معتبرتر از سایرین هستند. 

برند الکساندر مک کویین

یکی از برندهای برتر تولیدکننده صندل و دمپایی در جهان، برند الکساندر مک کویین است که متعلق به کشور انگلستان است. صندل‌های تولید شده توسط این برند، مختص استفاده در یک مکان نیست؛ بلکه طوری طراحی شده‌اند که شما می‌توانید آن را بیرون از منزل نیز استفاده کنید. 

برند پرادا

پرادا یک برند ایتالیایی در تولید کیف، کفش عینک و... است. صندل‌های تولید شده توسط این برند، بسیار زیبا است و از متریال‌های مد روز در آن‌ها استفاده شده است. 

برند گوچی

گوچی یکی از برندهای لوکس در تولید مد و پوشاک است و متعلق به کشور ایتالیا است. راه‌راه‌های قرمز و سبز این صندل‌ها نمادی از کشور ایتالیاست. 

برند بیرکنستاک

بیرکنستاک یک برند آلمانی است که در سال ۱۷۷۴ توسط جان آدام بیرکنستاک تأسیس شد. این برند به دلیل تولید کفش و صندل با زیره‌های نخی و کشسانی به شهرت و محبوبیت رسیده است. 

3. بهترین برندهای تولیدکننده دمپایی ایرانی را بشناسید.

برندهای تولیدکننده صندل در ایران کم نیستند. این برندها علاوه‌بر استحکام و البته زیبایی، راحتی خاصی دارند که مطابق با نیاز و سلیقه ایرانی طراحی و تولید شده است. از جمله بهترین برندها در ایران، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

برند آیسانا

تولیدی آیسانا یکی از بهترین تولیدکنندگان صندل در ایران است که توانسته سهم خوبی از بازارهای داخلی را به خود اختصاص دهد و با توجه به کیفیت بالای محصولات خود، آن را به بازارهای خارجی نیز عرضه کند. زیبایی و دوام و همچنین قیمت رقابتی، از ویژگی‌های برند آیسانا است. 

برند کیتوکیت 

یکی دیگر از برندهای مطرح تولید صندل در کشور، برند کیتوکیت است که با استفاده از مدرن‌ترین ماشین‌آلات، به طراحی و تولید صندل‌های شیک و جذاب پرداخته و توانسته به‌خوبی نیاز بازار به این محصول را پوشش دهد. 

ویندا شاپ

ویندا یکی دیگر از بهترین تولیدکنندگان صندل و دمپایی است که با طراحی متنوع و جذاب و استفاده از متریال مرغوب، محصولات خود را برای تمامی سنین ارائه می‌دهد. 

برند بلوکان

هرچند این برند فعالیت خود را از سال 1397 شروع کرده است، اما استفاده از فناوری نوین و طراحی مناسب باعث شده است تا این شرکت، در مدت‌زمان کوتاهی تبدیل به یک برند مطرح در کشور بشود و فروش بالایی را در بازارهای داخلی و خارجی داشته باشد. 

4. بدانید که دمپایی را برای تمام جنسیت‌ها و سن‌وسال می‌توانید استفاده کنید.

دمپایی یکی از کالاهایی است که مورداستفاده همه اقشار جامعه است و کسی وجود ندارد که از دمپایی استفاده نکند و به آن احتیاجی نداشته باشد. برندهای تولیدکننده دمپایی سعی می‌کنند با تولید دمپایی‎های زنانه، مردانه، دخترانه و پسرانه در سایزهای مختلف و طرح‌ها و رنگ‌های متنوع، نیاز بازار به این کالا را تأمین کنند. 

در بین همه انواع دمپایی، می‌توان گفت دمپایی‌های زنانه و دخترانه تنوع بیشتری دارند. در طراحی و تولید دمپایی‌های دخترانه از رنگ‌های متنوع‌تری استفاده می‌شود تا موردتوجه و پسند همه سلیقه‌ها قرار بگیرد. در مدل‌های دمپایی زنانه، وجود پاشنه‌هایی با ارتفاع مختلف، باعث جذب مشتریان بیشتر شده درحالی‌که در مدل دمپایی مردانه بیشتر به استحکام و راحتی آن توجه می‌شود. همچنین در بین دمپایی‌های پسرانه، ظاهراً اولویت با مواردی است که به‌روزتر باشد. 

5. برای خرید دمپایی از جای معتبر اقدام کنید.

یکی از دغدغه‌های اصلی طرف‌داران برندهای معتبر و اصیل، خرید کالای موردنظر از مکان‌های معتبر است؛ چرا که بسیاری از افراد هستند که با تقلب، اقدام به فروش کالاهای بی‌کیفیت خود، با نام و برندهای معتبر می‌نمایند تا با مقاصدی از جمله به‌دست‌آوردن فروش بیشتر و یا ضربه‌زدن به آن برند، کالای فیک و تقلبی را به خریدار تحویل دهند. 

خرید حضوری یا آنلاین؟ 

یک راهنمای خرید دمپایی باید بتواند شما را در این مورد نیز راهنمایی کند. در اولین قدم، باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید حضوری خرید کنید یا آنلاین. اگر تصمیم دارید صندل و دمپایی موردنظر خود را به‌صورت آنلاین و از طریق سایت‌های فروشگاهی تهیه کنید، بهتر است ابتدا از معتبر بودن آن سایت اطمینان حاصل کنید. 

6.  راهنمای خرید دمپایی به‌صورت آنلاین 

یک راه برای تشخیص سایت معتبر، بررسی نماد تجارت الکترونیک یا اینماد سایت، در انتهای صفحه سایت است. این نماد از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کسب‌وکارهای مجاز صادر می‌شود تا از کلاهبرداری در فضای تجارت الکترونیک جلوگیری کند. 

برای بررسی صحت سایت از این نظر، به قسمت انتهایی صفحه سایت موردنظر بروید و نماد را پیدا کنید. روی نماد کلیک کنید. با این کار شما باید به صفحه‌ای در سایت اینماد هدایت شوید که شامل اطلاعاتی از جمله نام مالک یا صاحب‌امتیاز سایت و تاریخ اعتبار سایت است. درصورتی‌که تاریخ اعتبار سایت گذشته باشد و یا اصلاً به این صفحه منتقل نشدید، به‌هیچ‌عنوان از آن سایت خرید نکنید. 

فروشگاه‌های اینترنتی معتبر زیادی وجود دارند که علاوه‌بر داشتن اینماد، به رضایت مشتریان هم دست یافته‌اند. یکی از این سایت‌ها برای خرید اینترنتی کفش، فروشگاه اینترنتی بانک کفش می‌باشد. 

7. راهنمای خرید دمپایی به‌صورت حضوری 

اگر به هر دلیل تمایل دارید دمپایی موردنظر خود را به‌صورت حضوری خریداری نمایید، بهتر است ابتدا ویژگی‌های اصلی برند موردنظرتان را بشناسید تا در صورت مشاهده جنس تقلبی، بتوانید آن را تشخیص داده و از خرید آن خودداری نمایید. 

اگر به هر دلیل نمی‌توانید ویژگی‌های برند موردنظر را بیابید و یا آن را به‌خاطر بسپارید، جای نگرانی نیست! راه دیگری نیز وجود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به نمایندگی‌های معتبر آن برند، به‌راحتی و بدون نگرانی، دمپایی موردنظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

8. برای تمیزکردن دمپایی، موقع خرید خود را آماده کنید.

شاید تمیزکردن دمپایی برای شما یک کار ساده باشد؛ اما اگر از یک دمپایی خاص استفاده می‌کنید، ممکن است برای تمیزکردن آن، نیاز به یک راهنما داشته باشید. البته بهترین گزینه آن است که شما در همان ابتدا، در راهنمای خرید دمپایی به این نکته توجه نمایید تا بتوانید دمپایی بهتری را خریداری کنید. 

برای تمیزکردن دمپایی ابتدا باید به جنس، متریال و مدل آن توجه کنید. برای مثال دمپایی حوله‌ای را به‌راحتی می‌توانید با ماشین لباس‌شویی بشویید؛ اما برای یک دمپایی مجلسی، این کار ممکن است مساوی با نابودکردن آن باشد. 

تمیزکردن دمپایی پلاستیکی

برای تمیزکردن دمپایی پلاستیکی می‌توانید مقداری جوش‌شیرین را با آب مخلوط کرده و یک خمیر نرم به‌دست بیاورید. سپس با استفاده از یک مسواک کهنه، تمامی قسمت‌های دمپایی را مسواک بزنید. پس از پانزده دقیقه آن را با آب سرد بشویید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود. 
می‌توانید دمپایی پلاستیکی خود را با استفاده از ماشین لباس‌شویی بشویید. این کار آسیبی به این دمپایی وارد نمی‌کند. 

روش دیگر برای تمیزکردن دمپایی پلاستیکی، استفاده از جوهرنمک است. برای این کار مقداری آب و جوهرنمک را با هم مخلوط کرده و دمپایی را درون آن قرار دهید. توجه کنید که نباید دمپایی را در مدت طولانی در این محلول قرار دهید. نکته دیگر این است که این کار را در فضای باز انجام دهید تا خطری سلامتی شما را تهدید نکند. همین روش را می‌توانید با وایتکس نیز انجام دهید. البته توجه کنید که هرگز نباید جوهرنمک و وایتکس را با هم مخلوط کنید. این کار باعث رهاسازی گاز کلر می‌شود که به‌شدت باعث خوردگی ریه می‌شود و آسیب جدی به آن وارد می‌کند. 

راه ساده دیگر برای تمیزکردن دمپایی پلاستیکی، استفاده از مایع ظرف‌شویی و اسفنج است. کافی است مقداری آب گرم و چند قطره مایع ظرف‌شویی را روی اسفنج بریزید و آن را روی دمپایی بکشید. لکه‌ها پاک می‌شوند؛ به همین راحتی!

اگر فکر می‌کنید دمپایی شما دچار لکه‌های زیادی شده است، می‌توانید از یک ترکیب غلیظ از مایع ظرف‌شویی و سرکه سفید برای تمیزکردن دمپایی پلاستیکی خود استفاده کنید.

تمیزکردن دمپایی حوله‌ای 

این کار بسیار آسان است و شما می‌توانید با استفاده از ماشین لباس‌شویی، دمپایی حوله‌ای خود را تمیز کنید و یا آن را با دست، زیر شیر آب بشویید. 

تمیزکردن دمپایی طبی و چرم

اغلب دمپایی‌های طبی از چرم ساخته می‌شوند و به همین دلیل ما این دو مورد را در کنار هم توضیح خواهیم داد. برای تمیزکردن دمپایی طبی و دمپایی چرم، می‌توانید از یک برس نرم و یا دستمال نرم استفاده کنید. این کار برای گردگیری دمپایی مناسب است. 

برای برطرف‌سازی آلودگی‌های بیشتر، می‌توانید از آب و سرکه سفید و یک دستمال استفاده کنید.
درصورتی‌که روی دمپایی شما لکه‌های چربی و روغن وجود دارد، برای تمیزکردن دمپایی چرمی خود، بهتر است از پودر بچه استفاده کنید. 

بهترین روش برای برق انداختن کفش و صندل چرمی، استفاده از واکس است؛ اما اگر اکنون این گزینه را در دسترس ندارید، می‌توانید از روغن‌زیتون استفاده کنید. این روغن دمپایی شما را حسابی برق می‌اندازد.  

تمیزکردن دمپایی لاانگشتی

برای تمیزکردن دمپایی لاانگشتی، می‌توانید از روش‌های گفته شده در تمیزکردن دمپایی پلاستیکی استفاده کنید. البته اگر جنس دمپایی شما حساس است، می‌توانید آن را با دست بشویید؛ اما آن را در ماشین لباس‌شویی قرار ندهید. 

تمیزکردن دمپایی مجلسی

اگر شما نیز از جمله کسانی هستید که از دمپایی مجلسی با پاشنه‌های بلند استفاده می‌کنید، بهتر است روش تمیزکردن دمپایی مجلسی را بدانید. 

ابتدا اسفنج را خیس کرده و آلودگی‌های موجود روی دمپایی مجلسی را پاک می‌کنیم. سپس مقداری آب و مایع ظرف‌شویی و یا پودر ماشین لباسشویی را مخلوط کرده و با کمک یک مسواک نرم، شروع به تمیزکردن دمپایی مجلسی می‌کنیم. در آخر با استفاده از یک حوله نرم، دمپایی را خشک کرده و در مقابل آفتاب قرار می‌دهیم تا کاملاً خشک شود. توجه داشته باشید که اگر دمپایی مجلسی شما پارچه‌ای است، در نهایت می‌توانید آن را آبکشی نمایید؛ اما توجه داشته باشید که آن را نچلانید. چرا که ممکن است تزئینات دمپایی آسیب ببیند. 

تمیزکردن دمپایی استخری

دمپایی استخری از جمله‌ دمپایی‌هایی است که به‌راحتی می‌توان آن را به‌طور کامل شست و آبکشی نمود. چرا که هیچ مشکلی برای آن به وجود نمی‌آید. اگر دمپایی استخری شما دچار آلودگی و لکه شده است، می‌توانید با استفاده از آب و مواد شوینده آن را بشویید؛ پس از آبکشی کردن، آن را مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود. البته نباید آن را به مدت طولانی در مواد شوینده غوطه‌ور کرد و بهتر است پس از ده تا پانزده دقیقه آن را از محلول شوینده بیرون آورید. 

تمیزکردن دمپایی بیرونی 

این نوع دمپایی معمولاً از انواعی است که نباید به آب زده شود و بهتر است با استفاده از یک دستمال، مسواک کهنه و مواد شوینده‌ای مثل مایع ظرف‌شویی، به روش‌هایی که قبلاً هم توضیح داده شد، آن را تمیز کنید. نکته‌ای که برای تمیزکردن دمپایی بیرونی باید به آن توجه داشت، این است که برای دوام آن بهتر است ابتدا به جنس آن توجه نمود و سپس یکی از روش‌های توضیح داده شده را انتخاب کرد. 

تمیزکردن دمپایی جلوبسته

برای تمیزکردن دمپایی جلوبسته ابتدا باید به جنس و مدل آن توجه کرد. برای مثال اگر می‌خواهید یک دمپایی جلوبسته مجلسی را تمیز کنید، بهتر است ابتدا به بخش تمیزکردن دمپایی مجلسی مراجعه و آن را مطالعه نمایید. اگر دمپایی جلوبسته شما حوله‌ای است، می‌توانید آن را در ماشین لباس‌شویی بشویید و اگر پلاستیکی است، به‌راحتی می‌توانید از روش‌های گفته شده در بخش تمیزکردن دمپایی پلاستیکی کمک بگیرید. در نهایت توجه داشته باشید که علاوه‌بر تمیزکردن قسمت بیرونی دمپایی جلوبسته، باید قسمت داخلی آن را هم به‌خوبی تمیز کنید. 

تمیزکردن دمپایی روفرشی

اگر دمپایی روفرشی شما از جنس پلاستیک، حوله و یا ابری ساخته شده، می‌توانید از روش‌های توضیح داده شده در این بخش‌ها استفاده کنید. اما اگر از جنس چرم تولید شده نباید آن را با آب شست؛ بلکه بهتر است با روش‌های موجود در بخش تمیزکردن دمپایی طبی و چرم آن را تمیز کنید. 

شاید شما یک دمپایی پارچه‌ای و یا بافتنی در خانه می‌پوشید. در این صورت می‌توانید آن را با ماشین لباس‌شویی و یا دست بشویید و هیچ مشکلی وجود ندارد. 

جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد یک راهنمای خرید دمپایی به‌صورت کاملاً جامع در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد تا به کمک آن بتوانید دمپایی‌های موردنیاز خود را با توجه به کاربرد و مکان استفاده از آن، تهیه کنید.

نام شما (اجباری)
متن نظر شما (اجباری)

0 نظر